פרסומת
דלג

אפקט רמון: צניחה של 22% במספר הטסים לאילת בחודש יולי

מאת: רותם נועם למערכת ערב ערב באילת ● צילום: מערכת ערב ערב ● 14/8/2019 17:10 ● ערב ערב 2928
שדה רמון ממשיך להתרסק ● בחודש יולי ירדה תנועת הנוסעים בו בכ-22% ● בסך הכל ירדה תנועת הנוסעים לאילת בטיסות מתחילת השנה בכ-11% ● שתי חברות התעופה ישראייר וארקיע מדממות ומחפשות יעדי הכנסה חדשים ● בישראייר הסתערו על הקו לחיפה בו הם פועלים בלעדית ואף סימנו את תושבי אילת כפלח שוק מועדף עם מבצעים של 99 ₪ לכיוון בטיסות הבוקר ● התוצאה: גידול של 24% במספר האילתים שטסו עם החברה בחודש יולי ● מנכ"ל ישראייר: "אנו מקווים שהירידות יתייצבו על 10%-15% אחרי החגים"
אפקט רמון: צניחה של 22% במספר הטסים לאילת בחודש יולי
"קמפיין שדה דב גרם לאנשים לרדת לאילת ברכב והעיר פקוקה כפי שלא היתה מעולם". סירקיס

נתוני חודש יולי שפרסמה רשות שדות התעופה ממשיכים להציג תנועה הולכת ופוחתת בנפח הנוסעים הבוחרים להגיע לאילת באמצעות שדה התעופה רמון לעומת חודש יולי 2018. בחודש יולי השנה עברו ברמון 91,373 נוסעים, לעומת 116,609 ביולי 2018, ירידה של 21.64%. חודש זה מבטא ירידה נמשכת לאחר שביוני נרדמה ירידה של 8.79% לעומת יולי 2018, ובחודש מאי נרשמה ירידה של 24.76% לעומת מאי 2018. בסך הכל כשמשקללים את כמות הנוסעים שעברה ברמון מתחילת השנה, לעומת חודשים אלו ב-2018, מתגלה תמונה עגומה לפיה חלה ירידה משוקללת של 10.84%, מ-822,974 נוסעים ל-733,711 בלבד השנה. בהתאמה חלה גם ירידה של 13% בתנועת המטוסים בחודש יולי השנה לעומת יולי 2018, שירדה ל1,384 טיסות לעומת 1,592 ביולי 2018. במצטבר ירדה תנועת המטוסים של ארקיע מתחילת השנה ב-12.86% ושל ישראייר ב-8.49%. 
בחלוקה לחברות הטיסה חברת ארקיע לאילת בחודש יולי השנה 57,182 נוסעים, ירידה של 21.52% לעומת יולי 2018, וחברת ישראייר ספגה ירידה של 22.18% מ-43,357 נוסעים ל-33,737 נוסעים ביולי השנה בלבד. כשבוחנים את הנתונים מתחילת השנה הירידה בכמות הנוסעים כאמור למתמתנת ל-10.84%.

 

הקו לחיפה מתחזק


מי ש"נהנה" מהשינויים שחלו בהסדרי התנועה האווירית לאילת הוא הקו לחיפה המופעל כיום בלעדית על ידי חברת ישראייר שמצאה בו נתח שוק לא מנוצל דיו ובחרה לתת עליו דגש. התוצאות לא אחרו לבוא ובחודש יולי נרשמה עליה באחוז הטסים מחיפה מסך הטסים בטיסות הפנים ארציות, מ-3.58% בשנה שעברה ל-5.92% ביולי השנה.
בסך הכל שמרה ארקיע בחודש יולי השנה על חלקה באחוזים מסך הטסים לאילת עם 62.58% מסך הנוסעים לאילת שטסו עמה (62.58% ביולי -2018). גם ישראייר שמרה על נתח השוק שלה עם 36.92% (37.18% ב-יולי 2018), ואולם כשבונים נתון זה במצטבר מתחילת השנה מגלים כי בעוד שארקיע העלתה את נפח הטסים עמה מ-66.35% ל-68.87%, רשמה ישראייר ירידה קלה מ-33.28% בינואר-יולי 2018 לעומת 30.59% בלבד בחודשים אלו השנה. 

 

15% מהטסים בישראייר הם אילתים


על אף הנתונים הבעייתיים שמחייבים את חברות התעופה לבחון מחדש את פעילותן הכלכלית, נרשמה השבוע בישראייר שביעות רצון מנתון אחר, והוא מספר תושבי אילת שבחרו בה על מנת לטוס למרכז. לדברי מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, בשיה עם 'ערב ערב', חל גידול של 24% בכמות הנוסעים האילתים שטסו עם החברה בחודש יולי. בסך הכל טסו ביולי 4,627 תושבי אילת לעומת 3,736 בלבד ביולי 2018. נתון זה משקף כי חלקם של האילתים בטיסות ישראייר עומד על כ-15% מסך הטסים דרכה. הסיבה לכך היא מבצע 99 ₪ לכיוון שהצליח לדברי סירקיס בגדול, מבצע שהיה תקף בעיקר לטיסת הבוקר הראשונה של החברה המיועדת לאילתים המבקשים להעביר יום שלם במרכז. מבצע נוסף שתפס לדברי סירקיס הוא מבצע של 193 ₪ לכיוון. עם זאת ירד המחיר הממוצע לכרטיס בעקבות המבצעים הללו מ-205 ₪ לכיוון ל-176 ₪ לכיוון. כששאלנו את סירקיס מתי זכורים לא מבצעי 99 ₪ לכיוון בחודש יולי, הוא ביקש להסביר כי מחיר ייחודי זה ניתן כאמור רק לטיסת הבוקר ואולי פה ושם במקומות נקודתיים: "העלייה של 24% במספר תושבי אילת שטסו דרכנו בחודש יולי זה תוצאה של מחירים אטרקטיביים ואי פגיעה בתדירות הטיסות לאורך היממה. אנחנו פועלים במחיר הזה כבר כמה חודשים מאז הפעלת טיסת הבוקר של 6 בבוקר שזו הטיסה שהאילתים מעדיפים כשהם רוצים לעלות ליום במרכז הארץ. גם הקו לחיפה רשם גידול נאה ויש לנו כיום 9 טיסות ביום לאילת מחיפה", עם זאת ציין סירקיס כי הירידה החדה בכמות הטסים דרך רמון פגעה בחברה קשות: "אנו מקווים שהנושא יתייצב ואולי אף יעלה טיפה, כרגע הפגיעה היא מהותית". כששואלים את סירקיס לסיבות לירידה הוא מסביר: "היה קמפיין נגד סגירת שדה דב שדיבר על כך שלא כדאי לטוס יותר לאילת. הקמפיין הזה השפיע על הציבור ועל ההזמנות שנעשו לקיץ הזה בחודשים האחרונים. אנשים השתכנעו והגיעו לאילת ברכבים, ולראיה אין פגיעה בתפוסת המלונות באילת, אבל העיר סתומה ויש בה עומס כלי רכב ברמה שלא היתה מוכרת מעולם. אני מעריך שאחרי החגים הלחץ אצל המלונאים יגדל והם יורידו מחירים עוד יותר, בשילוב של מחירים אטרקטיביים לטיסות אני מקווה ומאמין שהתנועה האווירית לאילת תתאושש וחלק מהאנשים שירדו לאילת ברכב יבינו שזה פחות אטרקטיבי והטסים יבינו שהשד של נתב"ג לא כל כך נורא ונתייצב בסופו של דבר על ירידה של 10%-15% בלבד". ומה לגבי האוטובוס שממתין לחסרי כבודה ביציאה מהמטוס ולוקח אותם חינם לרכבת סבידור מרכז בת"א, האם הוא יישאר שם גם אחרי הבחירות שאלנו את סירקיס: "שאלה טובה מאוד", הוא השיב, "השאלה היא מה יהיו תוצאות הבחירות. אני מניח שיהיו הרבה גזירות כלכליות אחרי הבחירות ואני מקווה שהשירות הזה יימשך שכן הוא חלק מחבילת התמריצים שאילת אמורה לקבל".


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש