מי מפחד ממבחן פסיכומטרי

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 21/8/2019 08:28 ● ערב ערב 2928
הבחינה הפסיכומטרית נחשבת לאחד האתגרים המלחיצים ביותר העומדים בפני כל אדם שמחליט שהגיע זמנו להצטרף לעולם האקדמיה. פסיכומטרי עלול למנוע מהרבה מאוד אנשים להגשים את החלום וללמוד את המקצוע שתמיד רצו. ובכל זאת, רצינו שתדעו שהשד לא כל כך נורא כמו שנדמה לכם. אומרים שאחת הדרכים להפחית את החשש ממשהו, היא לדעת עליו כמה שיותר.
מי מפחד ממבחן פסיכומטרי

ובכן, ברוכים הבאים למדריך למבחן הפסיכומטרי - בהמשך נציג את חלקי המבחן, ונרחיב מעט פרטי מידע שחשובים על מנת לצלוח את תקופת הלמידה למבחן.

 

פסיכומטרי – מה חשוב לדעת עליו?

 

הדבר החשוב ביותר כשמדובר בהכנה למבחן פסיכומטרי הוא לא להעמיס על עצמכם יותר מידי. תלמדו בהתאם למה שמתאים לכם וליכולת שלכם לקלוט עוד מידע. אם אתם צריכים הפסקות, אל תמנעו אותן מעצמכם. חשוב לציין שצורת הלמידה משתנה מאדם לאדם על פי הנוחות האישית, אך על כולם מוטלת המשימה להתמודד עם הפרקים הבאים בבחינה:

  • פרק האנגלית – בין אם האנגלית שלכם בינונית ובין אם היא טובה, אל לכם לזלזל בפרק האנגלית במבחן הפסיכומטרי – הוא דורש אוצר מילים נרחב, אותו מומלץ מאוד להתחיל ללמוד כמה שיותר מהר. בנוסף, פרק האנגלית כולל טקסטים שונים, כך שמומלץ גם להקדיש זמן לקריאה בשפה האנגלית; ספרים, מאמרים, אפילו עיתונים. העיקר לספוג את השפה.
  • הפרק המילולי – לא תאמינו כמה ביטויים ומילים בעברית שאינכם מכירים מופיעים בבחינה הפסיכומטרית. אל תוותרו על שינון המילים, בעיקר עבור הפרק של האנלוגיות. אל תשכחו לעבור גם על הטקסטים ולנסות "לדבר" את המילים שלמדתם כדי לזכור אותן טוב יותר.
  • הפרק הכמותי – עבור רבים, מקצועות החשבון והמתמטיקה השאירו טעם מר בפה עוד מתקופת בית הספר. לצערנו, זהו פרק בלתי נפרד מהבחינה הפסיכומטרית. ההמלצה היא להסיר את החלודה כמה שיותר מוקדם ולהגיע פחות או יותר מוכנים לקורס ולהעמקה בחומר ובאופן כללי – לתרגל, לתרגל ועוד קצת לתרגל.

נוסף על כל אלו, השתדלו להשאיר לעצמכם מספיק מקום ללמוד ולהתכונן. זוהי תקופה אינטנסיבית מאוד, ורוב מקומות העבודה מודעים לכך ומתגמשים במידת הצורך על מנת לאפשר לעובדים ללמוד ולהתכונן כמו שצריך. פסיכומטרי הוא עניין שעדיף לסיים איתו כמה שיותר מהר ובסך הכל, תזכרו שמדובר בתקופה אינטנסיבית שנמשכת שלושה חודשים לכל היותר. זה הכל! כבר נשמע קליל יותר, נכון?

 

איפה לומדים לפסיכומטרי

 

לא מומלץ ללמוד לבד למבחן הפסיכומטרי מכיוון שהוא מכיל נושאים ושיטות שלא יצא לכם להיחשף אליהם. הצטרפו לקורס פסיכומטרי של בית ספר מוכר ששיטת הלימוד שלו מוצאת חן בעיניכם; כך יהיה מי שיענה על השאלות שלכם כשמשהו לא מובן, ותוכלו להיעזר בחבריכם לכיתה וליהנות מלמידה משותפת. בהרבה מאוד מהפעמים תגלו שזה נחמד יותר להתמודד ביחד, מאשר בשעות רבות לבד בחדר. אז למה אתם מחכים? צרו קשר עוד היום והצטרפו אלינו!


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש