פרסומת
דלג

בודק ביטחוני בנתב''ג סירב לתת קדימות לאם עם חמישה ילדים למרות שלא היו עוד טיסות באותו יום

מאת: אהובה מאמוס ● 22/8/2019 18:18 ● ערב ערב 2929
תושבת אילת שהגיעה לשדה התעופה בן גוריון עם חמשת ילדיה נאלצה להמתין לבידוק הביטחוני למרות שהתריעה בפני הבודקים כי טיסתם יוצאת בקרוב ● ''אני מבינה שצריך להגיע שעה לפני הטיסה, אך לפעמים יש אילוצים לא צפויים'' מבהירה ש.ב שהתעכבה בדרך בשל תאונת דרכים שחסמה את הכביש ● ''איש הביטחון ראה שאני עם חמישה ילדים, כולל תינוק, ולמרות שידע שאין טיסות נוספות באותו יום הוא לא הסכים לעזור ולזרז את ההליך'' ● לטענתה כשהגיעה לבידוק ,לא טרח איש הביטחון למלא את הפרטים כמו שצריך ולכן לא הספיקה לטיסה ● רשות שדות התעופה: ''נכון היה לתת קדימות למשפחה במהלך הבידוק הביטחוני כפי שקורה מידי יום בנתב''ג לעשרות אלפי משפחות''
בודק ביטחוני בנתב''ג סירב לתת  קדימות לאם עם חמישה ילדים למרות  שלא היו עוד טיסות באותו יום
הבודק טעה. האם וילדיה פספסו את הטיסה

בתאריך ה-12 באוגוסט טסה ש,ב, מאילת לתל אביב עם חמשת ילדיה. הטיסה חזרה לאילת נקבעה לשעה 20:30. ש' הגיעה לשדה בשעה 19:40. העיכוב נגרם בשל תאונת דרכים שהייתה בדרך והמשטרה חסמה את הכביש ועיכבה את התנועה למשך 23 דקות. כשהגיעה ש', לנמל התעופה בן גוריון, ראתה כי לפניה בתור לבידוק הבטחוני ניצבת קבוצה הומוגנית גדולה של צעירים. ש' ביקשה מהם את האפשרות לעבור לפניהם היות ועליה להגיע לטיסה. לאחר שקיבלה את הסכמת הצעירים, קראה לה אחת הבודקות והחלה בבדיקה השגרתית. אחד מאנשי הביטחון שהיה במקום גער בבודקת וביקש כי תפסיק את הבדיקה. "למרות שהבודקת הסבירה לו כי יש לי טיסה אוטוטו ואני עם חמישה ילדים ותינוק על הידיים, זה לא הרשים אותו והוא אמר לה- "זה לא מעניין אותי. שתמתין כמו כולם". 
 
בשל התור הארוך לא הספיקה ש', לעלות לטיסה. כשהגיעה לדלפק של חברת 'ארקיע', הודיעו לה כי הטיסה סגורה וכי אין טיסה נוספת באותו יום. לאחר שלא מצאה מוצא, היות וגם הטיסה של חברת 'ישראייר' הייתה מלאה, התקשרה ש' המיואשת למכרים במרכז על מנת למצוא מקום לינה לה ולילדיה. 

"אין לי טענות לחברת 'ארקיע'", היא אומרת השבוע, "כי הם לא אשמים שהבודק הביטחוני החליט להיצמד לחוק היבש ולא להפגין טיפה של אנושיות. אני מבינה שצריך להגיע שעה לפני הטיסה, אך לפעמים יש אילוצים לא צפויים. אם הייתי לבד, הייתי מבינה שעלי לחכות בתור כמו כולם, אבל כאשר רואים אימא עם תינוק וילדים קטנים והבודק יודע שאין עוד טיסות הוא היה יכול לגלות קצת התחשבות, לעזור ולאפשר לנו לעבור מהר יותר".  ש' מספרת: "כאשר הגיע תורנו, הבחור החליט שהוא יעשה את הבידוק ואז הוא נתן לי טופס בידוק והוא לא כתב  את שם הנוסעים ומספרם  ולא חתם את שמו ובנוסף הוא טעה אף שאמרתי לו שאני טסה בארקיע , הוא סימן כאילו אני טסה בחברת ישראיר. אמנם הטיסה כבר נסגרה אבל אחת הפקידות שם אמרה לי כי במידה והטיסה הייתה עדיין פתוחה הייתי צריכה לחזור לבדיקה חוזרת". לדבריה "זאת התנהגות מרתיחה ולא מכבדת".

 

 

איפה האנושיות?


סיפורה של ש' מוכר לא. שחוותה מקרה דומה. "הגעתי לטיסה ביום חמישי ה-25 ביולי כשעה ועשרים  דקות לפני הטיסה. היה תור ארוך וביקשתי מנציג חברת התעופה אם יוכל לדאוג שיעבירו אותי ביטחון מהר כי אני אחרי טיפול וקשה לי לעמוד". לדבריה נציג חברת התעופה פנה למישהו ממחלקת הביטחון בבקשה כי יעזור לה לזרז את הבידוק. "נציג הביטחון אמר "יש תור". אני מבינה שהוא לא חייב לקבל אותי אבל קצת התחשבות הפגנת אנושיות והומניטריות למישהי שחזרה מטיפולים כימוטרפיים הייתה יכולה לעזור", היא אומרת ומוסיפה: "כשהגעתי לדלפק הכרטוס אמרו לי לחזור שוב למי שבדק אותי היות והוא לא רשם את הפרטים שלי ולא חתם על הטופס. הלכתי אליו אך הוא התעלם. במזל אחת הפקידות בדלפק הבינה את המצב שלי ובאה איתי ולא זזה משם עד שעשה את מה שהיה צריך לעשות מראש". 

"למרות כל הפעולות שנעשות על ידי החברות והממשלה להקל עלינו התושבים בקבלת המכה של מעבר השדה לרמון וסגירת שדה דב, נראה שדווקא אלו שבאים במגע יום יומי עם האזרח לא ממש מבינים את חשיבות מתן שירות טוב או את המילה אנושיות", מבהירה א. 


את תגובת חברת 'ארקיע' לא קיבלנו עד לסגירת הגיליון.

מרשות שדות התעופה נמסר: "נכון היה לתת קדימות למשפחה במהלך הבידוק הביטחוני כפי שקורה מידי יום בנתב"ג לעשרות אלפי משפחות. האירוע ייבדק בחטיבת הביטחון".


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש