פרסומת
דלג

סיפור הצלחה - מהפריפריה למוזיאונים ולגלריות המובילות בעולם

מאת: Traffic Effect ● 4/9/2019 08:55 ● מה נשמע 616
שנים כבר עברו מאז הצליחה האמנית האילתית יולנדה אנטל לשבור את חומות הריחוק והפריפריה ולהוכיח שבאמנות כמו באמנות אין חוקים, אין גבולות והכל יכול לקרות ●בו בזמן בו היא ממשיכה ליצור ולהציג במיטב המוזיאונים והגלריות הנחשבות בעולם, תציג יולנדה בשבת הקרובה את יצירותיה בפארק התעשייה בעמק חפר ●בתערוכה שנועדה לקרב אמנות בעלת שם לפריפריה, אין מתאימה מיולנדה להוכיח שעם כישרון, עשייה והרבה רצון העולם הוא לגמרי קטן
סיפור הצלחה - מהפריפריה למוזיאונים ולגלריות המובילות בעולם
קליאופטרה, גם בפיסול שלי. פסל ברונזה

צילום: יולנדה אנטל ומנחם עוז

בשבת הקרובה,  יערך  ארוע אמנות ברמה גבוהה שיכלול תערוכות,  סדנאות, הרצאות ומופעים בגלריה החברתית המעולה   ART& ABOUT בפארק התעשיה עמק חפר, במטרה לקרב אמנות מעולה גם לפריפריה. בינות למגוון יצירות האמנות היפהפיות שיוצגו גלריה, יוצגו  גם עבודות אמנות  של יולנדה אנטלמאילת מי שהפכה זה מכבר לאמנית בינלאומית ידועה ובעלת שם.
 
גם כיום חשוב ליולנדה אנטל מי שפרצה זה מכבר את גבולות המדינה והפריפריה ומציגה במוזיאונים ובגלריות ברמה גבוהה בכל העולם להשתתף בתערוכה בקטע החברתי הפריפריאלי, וזאת למרות שרק ביום ראשון חזרה ממוסקבה בה לקחה חלק בתערוכה של אמנים ישראלים במוזיאון 'זיל' שאצרה 'אגודת אמני ישראל מתאגדים', והיא כעת בעיצומן של ההכנות להשתתפות בתערוכה החשובה GRAND ART  במילאנו שבה משתתפות עשרות גלריות מובחרות מכל העולם.

 

אמנית טוטאלית. יולנדה אנטל


לשבור את חומות המרחק


קשה להאמין שמישהו המתגורר ויוצר באילת הרחוקה יצליח לפרוץ כמעט כל גבול אפשרי בעזרת האמנות , אבל יולנדה היא הוכחה מצוינת שזה אפשרי.  אז נכון שצריך כמה וכמה נתוני התחלה מתאימים כמו לדוגמה כשרון ויצירותיות ויכולת אמנותית ממדרגה ראשונה, אבל מוכשר ככל שתהיה, אתה צריך להיות אמן טוטאלי, כזה שלא רק יוצר עבודות מופלאות אלא מוכן להשקיע את כל כולך ואת כל משאביך כדי להביא לכך שיצירותיך יוצגו בכל העולם וששמך יתנשא על שפתותיהם של אספני אמנות, מנהלי מוזיאונים ובעלי גלריות בארץ ובעולם. נכון שיתכן שמישהו יראה במקרה את עבודותיך ויחליט שזה מה שחיפש, אבל זה אולי יכול לקרות אם אתה חי בניו יורק, פריז,  לונדון או אפילו תל אביב. אבל אם אתה גר באילת, ההתחלה מן הסתם לא פשוטה . אחרי שעבדת ופיסלת ונסעת לבית יציקה רחוק מאוד מאילת ,ויצקת את הפסלים המופלאים שלךאתה צריך לעבוד  קשה כדי לחשוף אותם בפני העוסקים באמנות. אם העבודות טובות, אפשר לעשות זאת בימינו באמצעות האינטרנט אבל אם חשבתם שמרגע שחתמתם חוזה על תערוכה אתם יכולים לנוח על זרי הדפנה, תשכחו מזה, עכשיו  מגיע שלב העבודה הקשה – אריזה, משלוחים, נסיעות לכל מקום בעולם כדי לפרוק את היצירות ולהציג אותן בחלל שהוקצה להן במוזיאון או בגלריה, לקבל את האורחים ולהסביר את עצמך, להיעדר מהבית תקופות ארוכות, ובנוסף לכל אלה צריך כמובן משפחה תומכת ומעודדת.

 

מימי האופנה הזוהרים. בגד בעיצוב יולנדה

 

אמנית טוטאלית


יולנדה היא ללא כל ספק אמנית טוטאלית, שהוכיחה זאת עוד בימים בהם עסקה בציור ואחר כך כשעברה לאופנה ועיצבה בגדים אמנותיים מבדים אותם ציירה ביד בסטודיו שלה. יצירות האופנה שציירה בטכניקה מיוחדת משלה ובדגמים שעיצבה כיד הדמיון הטובה עליה הגיעו לכל פינה ושמה נישא בהערצה על שפתי נשים רבות . הבגדים  בעיצובה של יולנדה הגיעו לארונות הבגדים של מפורסמות בארץ ובחו"ל.  השלב הבא בדרכה היה הפיסול, שגם בו היא מוכיחה שוב ושוב שהיא אומנית טוטאלית ואין דבר שיעצור בעדה.

היציאה הראשונה של יולנדה לחו"ל עם הפסלים שלה היתה בשנת 2006 אז הציגה ב'ארט אקספו ' 2006 בניו יורק  ומאז היא לא עוצרת.  אחרי אקספו 2006 היא הציגה באקספו 2007 ו2008-  בניו יורק, טורונטו ולאס וגאס, ואחר כך הגיעו תערוכות בגלריות ומוזיאונים באיטליה: המוזיאון " MEAM מודרן ארט" בברצלונה ומוזיאון  “Diocesano" במנטובה איטליה ואין ספור תערוכות שונות באירופה , ביניהן התערוכה בטור איפל שבפריז שבה השתתפו אמנים נבחרים מכל העולם ושם גם פגשה את בנו של הצייר דאלי שהיה בין השופטים ,וגם הוא הצטרף לחבורה הגדולה של חברים ומעריצים של יולנדה. לאמנות של יולנדה אין גבולות. שפתה אוניברסלית , אקסטרא טריטוריאלית ואמנותה היא נצחית וכך גם האופנה שעיצבה, מכיוון שאין הן מחקות את צווי האופנה הזמניים אלא נשארות אוטנטיות ומקוריות בכל הזמנים.
"הסקרנות האמנותית שלי וחקירת החומרים והטכניקות והצורך בהתפתחות והמשכת הדרך הובילו אותי לעולם הפיסול", מספרת יולנדה. "גם בפיסול שלי כמו בציורים ובאופנה, עובר כחוט השני העיסוק בנשים ובנשיות ובקשר בין הנשים והטבע ואיתו גם הצבעוניות האופיינית לי", מסבירה יולנדה שלמרות כל נסיעותיה ברחבי העולם היא לא מוותרת על החיים בביתה שבאילת לצד בעלה.

 

פסל ברונזה עם ציור. מהסדרה החדשה

 

תמיד אשה


"בתחילת דרכי האמנותית למדתי באיטליה ושם הושפעתי מהקלסיקה ואמנות הרנסנס שהשפיעה על הציורים שלי הן מבחינת האיקונוגרפיה,  הנושאים והרקעים.  תמיד עסקתי בדמות האשה – בנעוריה, בבגרותה, בנישואיה ובאמהותה . הציורים הם בעצם הביוגרפיה שלי ומאחר והתגוררתי באילת השפיעה הסביבה על הצבעוניות של הציורים- צבע המים, צבעי הדגים, עושר הצבעים של הנוף התת ימי -  כל זה הופיע בציורים שלי. כשהתחלתי לעסוק באופנה אמנותית עם ציורי יד שגם היא עיסוק בנשיות ובחושניות , עברו הצבעים גם לבגדים בהן הלבשתי את הנשים . כשעברתי לפיסול, עברה האופנה לפסלים ופסלי הנשים שדמויותיהן נלקחו  מההיסטוריה, מעולם הקולנוע, מהמיתולוגיה, מהספרות והאגדות, נשארו נשים קלאסיות אך היו לבושות באופנה העכשווית והצבעונית שיצרתי עבורן . דבר שגרם לפסלים שלי להיות חדשניים בעיקר בשל השילוב של הפיסול הקלאסי עם אופנה עכשווית ובצבעוניות שעברה מהציורים לאופנה ואחר כך גם לפיסול. 
לאחרונה, כחלק מחקירת האמנות שלי והחיפוש אחרי החדש , יצרתי סדרה חדשה של פסלים המשלבת ציור על הפסלים. הפעם לא אופנה או בגד אלא התייחסות לפסל הברונזה כאל משטח שעליו  אני מציירות ציורים חופשיים ,מופשטים או פיגורטיביים על גבי פיסול פיגורטיבי או מופשט. משחק של דואליות מעניין מאד ומקורי. משהו חדשני שלא נראה כמוהו המשלב בין עולם הפיסול והציור. לעתים אני מחוררת את שטח הפסלים כתחרה, לעתים יוצקת את הברונזה כמופשט ויוצרת חללים בפסל שדרכם נשקפת המציאות או הנוף שמאחוריהם."

 

מרילין מונרו. שילוב ברונזה וצבע

 

אחרי כל מה שיצרת וכל ההישגים שלך נותרו לך עדיין חלומות?
"יש לי בראש סדרה שלמה של יצירות שבדמיוני הן כבר מושלמות ומוכנות וכולן גדולות מאוד, בגדלים מוזיאליים", משתפת יולנדה. " זה לא קל לביצוע ודורש הרבה זמן ומשאבים והייתי רוצה שיהיו לי מספיק יכולת, משאבים וזמן כדי להגשים את החלום הזה. חלום נוסף שלי הוא להציג תערוכת יחיד במוזיאון תל אביב. חשוב לי שדווקא בארצי שלי, תוצג תערוכת יחיד שלי."


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש