הפרעות קשב וריכוז - היפראקטיביות והצלחה בעבודה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 4/9/2019 18:44 ● ערב ערב 2930
בעידן הנוכחי המרתון היומיומי של עובדים בדרך להצלחה, ריבוי של משימות, בוסים תובעניים, אוטומציה ודיגיטציה ותחרות עסקית, אין ספק שעובדים סובלים מלחצים רבים במקום העבודה. מי שמתקשים במיוחד הם עובדים בעלי הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות המתמודדים עם אתגרים רבים לאורך הדרך
הפרעות קשב וריכוז - היפראקטיביות והצלחה בעבודה

באדיבות פרמה גורי

בעידן הנוכחי המרתון היומיומי של עובדים בדרך להצלחה, ריבוי של משימות, בוסים תובעניים, אוטומציה ודיגיטציה ותחרות עסקית, אין ספק שעובדים סובלים מלחצים רבים במקום העבודה.
מי שמתקשים במיוחד הם עובדים בעלי הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות המתמודדים עם אתגרים רבים לאורך הדרך. קושי בניהול זמן, ביצוע משימות, ישיבות עבודה ממושכות ושמירה על סבלנות בשגרה היומיומית. כיצד ניתן להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות ולהצליח בעבודה? מספר טיפים חשובים לעובדים שאובחנו ומעוניינים ביצירת אקלים תעסוקתי נעים ושיפור הביצועים המקצועיים.

 

דע את סביבת העבודה שלך


האקלים התעסוקתי קריטי להצלחה וההתאמה האישית קובעת. יש מי שמתפקדים טוב יותר בחללים משותפים לצד עמיתים ואחרים אינם מסוגלים לתפקד כלל במוקדי רעש וזקוקים לחללים פרטיים שקטים, מנוטרלים מהסחות דעת ורעשי רקע. נסו לבחור את הפינות השקטות במשרד ואפילו לעבוד מהבית או מכל מקום בו אתם מרגישים שהתפוקה שלכם עולה באופן משמעותי. לחילופין, ניתן להשתמש באטמי אוזניים, צבעים, מוזיקה או כל אמצעי שמרגיע וממקד בעבודה גם בסביבה שלא בהכרח מותאמת לצרכים. אפשר גם לכוון את הסלולר על שקט ולנטרל התראות של דואר אלקטרוני והתראות רשת חברתית בעת משימות שדורשות יתר תשומת לב כדי שלא ייווצרו הסחות דעת לא צפויות שיפגמו בריכוז.

 

שגרה עסקית סוד ההצלחה


תכנון לוח זמנים והקצאת משימות לפי סדר עדיפויות יכול מאוד לסייע בביצוע המשימות. קבעו לעצמכם יעדים ריאליים תוך יציאה להפסקות לצורך התרעננות ועברו על המשימות שבוצעו או מחכות מדי יום ביומו על מנת לא לפספס שום דבר. תוכלו לעבוד עם אפליקציה או כלי ארגון לקביעת תאריכי יעד ומעקב אחר המשימות והביצועים. תזמון היום ואימוץ שיטות עבודה שמראש ידועות לכם כיעילות יותר מאחרות ישיגו ביחד את התוצאה המבוקשת. אפשר להשתמש גם ביומן דיגיטלי ורשימות של דברים שעלו בזיכרון או משימות שיש לבצע על מנת לא לפספס שום דבר במהלך היום. לרוב מומלץ לתזמן משימות קצרות ברווחים כדי למקסם טווח קשב קצר לאורך זמן.

 

הרפיה תוך כדי תנועה


מציאת שלווה ורוגע חשובה במיוחד למי שסובל גם מהיפראקטיביות לצורך העלאת המיקוד וחיזוק הריכוז. תוכלו לתרגל נשימות, דמיון מודרך, מדיטציה או יוגה וכל דבר אחר שאפשר לבצע אפילו בתמיכת אפליקציה ייעודית עם תרגילים על מנת למצוא את השקט גם ברגעי לחץ של דד לייניים צפופים.

 

אימוץ כישורים ארגוניים


תרגול היא מילת המפתח. אפשר בהחלט עם תכנון אסטרטגיה נכונה, טכניקות עבודה והרפיה שעוזרות, להגיע לתוצאות הטובות ביותר. מומלץ להשתלב מראש בתפקיד ובסביבת עבודה מותאמת בהם הפוטנציאל בא לידי ביטוי בדרך הטובה ביותר וכן להתאמן על קשב, ריכוז ומיקוד בפגישות עבודה, פרזנטציות ועם הניסיון וההתמדה תגיע גם ההצלחה.
קיימים גם תוספים, פורמולות, הרגלי תזונה וכושר גופני לסגנון חיים שיכול להעלות את התפוקה אצל בעלי הפרעות קשב ריכוז והיפראקטיביות במקום העבודה ובחיים בכלל.

 

טיפ מנצח: פנקס רשימות

 

יש לך פנקס רשימות במחשב, בנייד או בטאבלט? או סתם מחברת על שולחן העבודה? נהלו שם רשימות של המטלות שתרצו לעשות באותו היום. אתם כל הזמן ליד המכשיר באלקטרוני כך שכל מחשבה על משימה או מטלה תרשמו מיד. מדי פעם תכנסו לבדוק מה כבר ביצעתם ואפשר למחוק ומה עדין מצריך טיפול.

היעילות שלך תעלה פלאים!

*** ריכוזית מבית פרמה גורי נבחנה על ילדים עם הפרעות קשב וריכוז ונמצא שיפור בכל מדדי מבחן TOVE. היכנסו למידע נוסף אודות הפרעות קשב וריכוז במבוגרים .


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש