הומאופתיה - עונות מעבר וחיזוק מערכת החיסון

מאת: רותם ג'קסון ● צילום: או-מד מדיקל ● 7/10/2019 08:25 ● מה נשמע 621
ימי הסתיו מהווים מצע נהדר למחלות- הימים חמים, הלילות קרים, ושינויי מזג האוויר מחלישים את מערכת החיסון המנסה להתאים את עצמה לקצב השינויים. בעודכם מקווים כי ההצטננות של תחילת העונה הקרה לא תביא בעקבותיה סדרה של שפעות, כדאי להבחין בין שפעת להתקררות כי לא כל הצטננות היא השפעת האמיתית וכן, גם בהתקררות אפשר לקחת ימי חופש ולטפל!
הומאופתיה - עונות מעבר וחיזוק מערכת החיסון

ההצטננות לעומת השפעת היא מחלה יחסית קלה שאינה מותנית בהמצאות וירוס או חיידק מדבק אלא מתאפיינת בחולשה של מערכת החיסון. היא מתמקדת לרוב רק באזור הפנים- האף והגרון ומופיעה בצורה הדרגתית. אך על אף היותה אינה מדבקת וקלה יחסית חשוב לא לזלזל בה ולאפשר לעצמכם/ילדכם לנוח בבית על מנת לאפשר לגוף זמן למנוחה והתחזקות. 
אם כבר פניתם להומאופת מוסמך והתאימו לכם רמדי אישית, הרי שזכיתם לחיזוק והגנה מפני מחלות החורף המאיימות והבטחתם לעצמכם ליווי צמוד לשעות הקשות (אם יגיעו). אם מעולם לא התנסיתם בטיפול הומאופתי מערכתי, להלן מספר רמדיס (תרופות הומאופתיות) שיתאימו למצבי ההתקררות השונים.  במידה ורמדי מסוימת אינה משפרת את המצב אחרי 2-3 מנות יש להפסיקה מיד להחליפה ברמדי מתאימה יותר או לפנות לעזרה מקצועית. 


תרופות הומאופתיות: 


בהצטננויות חוזרות/קבועות או בדלקות חוזרות באוזניים/גרון/דרכי נשימה הטיפול המומלץ הינו טיפול הומאופתי מערכתי אצל הומאופת מוסמך ולא טיפול סימפטומטי כפי שמפורט להלן:
DULCAMARA - התקררות בעיקר בעונות המעבר כשהימים חמים והלילות קרים או כשמזיעים ונכנסים למזגן קר. דלקת עיניים עם הפרשה סמיכה- צהבהבה עם כל התקררות, השתנה מרובה, צמא חזק למים קרים, נזלת, אף רגיש לקור-רוצה לכסות את האף עם משהו חם, הטבה כללית במקום חם, הרעה בשעות הערב, בליווי כאבי עצמות. 
ACONITE - התחלה חזקה ופתאומית אחרי חשיפה לרוח קרה, חום גבוה, חוסר מנוחה וחרדה קיצונית, שיעול יבש, דלקת בבית הקול
ALLIUM CEPA - עיניים ואף דולפים –הפרשות מימיות וצורבות, התעטשויות אלימות, פנים חמות וגוף קר, הטבה באוויר הפתוח, הרעה בחדר חם.
ARS - הפרשה צורבת מהאף, המאדימה את העור. אף סתום עם נזלת מימית, חיפוי לבן על הלשון, הטבה במקום חם, צמרמורות ניכרות, חוסר מנוחה, פחד וחרדה, לא רוצה להיות לבד, מעדיף אוכל ומשקאות חמים בשלוקים קטנים, יכול להיות מלווה בשלשולים והקאות.
RHUS-TOX - חוסר מנוחה- מסתובב ומתהפך במיטה, קר לו- הרעה עקב אוויר קר ולח, הטבה ממשקאות חמים ותנועה ממושכת, צמא בלילה, פצעי הרפס כתוצאה מחום, בצקת ונפיחות בגרון- צרידות.

את כל הרמדיז המוזכרות להלן רצוי לתת בפוטנץ של  c 30. 

בתחילת הופעת הסימפטומים  -2 כדורים מתחת ללשון  בתדירות גבוהה - כל 2-3 שעות. בשלבים הסופיים של המחלה- המינון הינו  3-4 פעמים ביום.
ולרווח בהדרגה עם מידת השיפור.


חיזוק מערכת החיסון:

 

  • ויטמין C - בתקופות אלו רצוי להרבות באכילת מזונות עשירים בויטמין c (ירקות כתומים, הלבן של התפוז, קיווי, גויאבה,פטרוזיליה,ברוקולי ועוד) ולצרוך לפחות 1000-2000 מ"ג של כדורי ויטמין c בזמן מחלה(כמניעה 500 מ"ג ליום)
  • טבליות אבץ * תמצית זרעי אשכוליות * שמן קצח לבליעה * מיץ רימונים סחוט
  • חליטות תה: לימון ,ג'ינג'ר ודבש, זוטה, לימונית, תה ירוק *ויטמין די בטיפות.
  • להרבות באכילת פירות וירקות או לחילופין/תוספת של כמוסות "ג'וס פלאס"(ירקות ופירות מרוכזים) * פעילות גופנית.

התכנים המוזכרים לעיל הינם חומר עיוני בלבד ואינם מספקים תחליף לחוות דעת מקצועית ולהתייעצות עם רופא.


חדשות אילת - ערב ערב באילת