היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● צילום: או-מד מדיקל ● 18/10/2019 10:12 ● ערב ערב 2937
כל אירועי התרבות לתאריכים 26.9 – 3.10
היכל התרבות

 

שישו ושמחו בשמחת תורה

 

חגיגות שמחת תורה והקפות שניות

יום שני, 21.10.19, החל המשעה 20:00, ברחבת הסיטי סנטר.


 

מופע מוזיקלי ספרותי - "חפש באנטארקטיקה"

 

צילום: ויקיפדיה

מופע מוזיקלי ספרותי עם הפזמונאית חנה גולדברג, הכולל ביצוע של הלהיטים הגדולים ביחד עם הסיפורים שמאחוריהם

חנה גולדברג - פזמונאית, משוררת וסופרת ישראלית, כלת פרס מפעל חיים של אקו"ם 2015.

זוכרים את השיר "לא רוצה לזמביה", שיצא בשנת 1983? מסתבר שזהו שירה הראשון של חנה גולדברג. השיר היה ללהיט, שעורר התעניינות רבה בשל שפתו הייחודית. מאז ועד היום עובדת גולדברג עם מיטב המלחינים והזמרים בישראל, ושיריה מושמעים ברדיו ובטלוויזיה.

עוד משיריה: "נאחז באוויר" (גידי גוב), "אנטארקטיקה" ("אין סוסים שמדברים עברית"), "מעיין" (קורין אלאל), "אמסטרדם" ו"ענוג" (להקת נוער שוליים), "אש" ("אש על הפנים" (רמי קלינשטיין)), "גבר באמבטיה" ו"הרווח שבין" ("הרווח בין הגבר לחולצה" (ליליה)), "חברים בכל מיני צבעים" (שרית חדד), "בואי נתחבק" (אלון אולארצ'יק), "מישהו גדול" (שי גבסו), "מול חלונך" (רונן עניא), "אוויר", "מכולת" (יסמין אבן) ו"טאקו" (חני יופה).

יום שלישי, 22.10.19, ב- 20:30, בקיבוץ קטורה. הכניסה בחינם. שתייה וכיבוד קל בתשלום. לפרטים נוספים: קרן פולק, טל': 08-6355939.


 

מועדון הסרט הטוב - אדמונד דה ברז'ראק

 

אדמונד רוסטאן הוא מחזאי גאון שעד כה נחל רק כישלון. ההזדמנות הגדולה מגיעה כשגדול השחקנים של התקופה מבקש לככב במחזהו החדש בתנאי שהבכורה תהיה בעוד 3 שבועות. הבעיה היא שאדמונד עדיין לא כתב מילה אחת, ואין לו מושג איזה סיפור הוא יספר. כל שהוא יודע זה ששם המחזה יהיה 'סיראנו דה ברז'ראק'.

יום שלישי, 23.10.19, ב- 19:20, בתיאטראות אילת.


 

שבת בטבע - משפחות מטיילות ברכבים פרטיים

 

צילום: ויקיפדיה

מתנ"ס בית רובין והחברה להגנת הטבע מזמינים אתכם לטייל לקניון האדום בשבת 26.10.19

נטייל בנחל בעל צבעי סלעים מרהיבים, נרד בשלושה מפלים בעזרת סולמות ויתדות במסלול יפהפה. אורך המסלול 2 ק"מ. יש להצטייד בליטר וחצי מים לאדם, נעלי הליכה סגורות, כובע וארוחת בוקר

עלות לרכב 65 ₪.  (ניתן לרכוש מנוי מוזל ל-4 טיולים).

נצא מרחבת מתנ"ס בית רובין בשעה 09:00 בדיוק. להרשמה מראש במזכירות מתנ"ס בית רובין, טל': 086301710 שלוחה 1. ניתן להרשם באתר הרשת: www.eilatmatnasim.org.il.


 

גבעת חלפון אינה עונה – תיאטרון הבימה

 

צילום: אור דנון

גבעת חלפון אינה עונה היא קומדיה סוריאליסטית המבוססת על סרט הפולחן הסאטירי של אסי דיין ונפתלי אלטר, ומציגה את ההוויה האבסורדית של שירות המילואים בצה"ל, בראי התקופה שלאחר מלחמת יום הכיפורים. השנה היא 2018 . במסגרת עבודת שורשים לבית הספר, נכדם של סרג'יו קונסטנזה ושפרה חסון מבקש לדעת מה קרה אי אז בגבעת חלפון, מה שורשי הריב הגדול עם דוד ג'ינג'י ומדוע המשפחות אינן מדברות שנים. נתוודע לדמויות מהעבר ומההווה, נזכר מה קרה להן ב-1976 בדיונות של סיני לאחר מלחמת ששת הימים במדבר המאובק, המרוחק, הנידח והשומם ומה קורה להן היום. במסגרת ההומאז' לסרט שהפך להתגלמות הישראליות, ישולבו בהצגה השירים האהובים המוכרים שהפכו אף הם לנכסי צאן ברזל של בתרבות הישראלית.

יום ראשון, 27.10.19, ב- 20:30, תיאטראות אילת. כרטיסים: 08-6372257.


 

ספר ילדים חדש: תותי עושה שטויות מאת שרון מגנזי

 

'תותי עושה שטויות' מאת שרון מגנזי בהוצאת אוריון הוא סיפור ילדים משעשע ורגיש, באמצעותו נוכל ללמוד שכמעט בכל שטות חבויה משמעות; שאי אפשר להתהלך כל הזמן בפנים רציניות; שאפשר לתת מקום לשטויות, אצל ילדים ואצל מבוגרים

במרכזו של הספר ניצב הילד לביא, הנוהג להשתטות לעיתים כשהוא עם בני משפחתו. לכל מעשה משובה שלו יש לו הסברים, אך בסופו של הספר הילדים והמבוגרים שלצידם מגלים מה עומד מאחורי כל מעשי המשובה שלו ברגע מרגש במיוחד.

הילד לביא מתגורר במושב עם הוריו ואחותו שירה. יש לו עיניים תכולות ושער זהוב, אך למרות שהוריו קראו לו לביא, נוהגים לכנותו בכינוי שהעניקה לו דודתו "תותי שטותי מארץ הפלאות". לביא זכה לכינוי על שום מעשי המשובה הרבים שלו אשר אותם הוא מתמיד להסביר באופן שהוא יודע שהוריו יקבלו באהבה. כמו ילדים רבים, לביא יודע מה מותר ומה אסור לעשות, אבל לפעמים הוא חייב בכל זאת לנסות ולבדוק את הגבולות, וכשהוא עושה זאת הוא כבר מכיר את בני משפחתו היטב ויודע מה יוכל לומר להם כדי להפיג את כעסם. למשל כשלביא מתעורר עוד לפני שהוא אומר לאימו בוקר טוב הוא מוודא שאינה כועסת עליו, ואימו שמכירה את בנה שואלת אותו מה כבר עשה, רק כדי לגלות שבאמצע הלילה היה רעב ורצה לשתות חלב רק שחלק מן החלב נשפך על הרצפה.

בהזדמנות אחרת, כשאימו מארגנת אותו ואת אחותו שירה לגן, הוא מחליט שהוא חייב לנסות את השפתון של אימו על אף שהוא יודע כי אינה מרשה זאת וכשהיא מסרבת הוא בוכה בגלל האכזבה, מעשה שאימו מקבלת בהבנה. בערב הוא משתולל ביחד עם אביו ובלי כוונה נותן לשירה מכה אבל עוד לפני שאמא מתחילה לכעוס הוא מקדים אותה ומקווה שאינה כועסת עליו, וכדי להבטיח זאת מחמיא לה בדרך שהוא יודע שתאהב. לביא גם ממציא מילים חדשות, כמו שם מקורי לדודתו. גם בלילה כשכולם שוכבים לישון יחד במיטת ההורים הגדולה הוא לא מפסיק לעשות שטויות, הוא מכסה את ראשו של אביו בשמיכה, מספר לאימו סיפורים בלי הפסקה...

רק במענה לשאלתה של אמא שלו מדוע הוא ממשיך להשתולל גם בשעת ערב מאוחרת כשכולם רוצים לישון, הוא משיב לה כי הוא אינו רוצה שתהיה עצובה על לכתה של סבתם. לביא, כמו ילדים רבים בגילו, ער למצבי הרוח של בני משפחתו ומרגיש את קשייה של אימו ואת האופן בו הם באים לידי ביטוי, ולכן הוא מנסה לסייע לה לשפר את מצב רוחה בעזרת הכלים שיש ברשותו.

הספר מנוקד וכתוב בחרוזים ושפתו פונה לילדי הגן בגובה העיניים. איוריה הצבעוניים של ליטל פאר עוטפים את המילים ומעניקים לספר אווירה מחויכת ונעימה המאפשרת לקוראים הצעירים לחוש את תוכן הספר גם אם אינם שולטים ברזי הקריאה. מתאים במיוחד לקריאה משותפת עם ההורים לפני השינה וכבסיס לדיון אודות התנהלותם של הילדים במצבים שונים והסיבות לכך.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש