חגיגות יום האוקינוסים הבין לאומי במצפה התת ימי

מאת: ● 29/6/2023 18:55 ● ערב ערב 2064
מידי שנה בחודש יוני, ארגונים רבים המבוססים על ערכים סביבתיים, לוקחים חלק ביום משמעותי הנקרא ''יום האוקיינוסים הבין לאומי'', במטרה להגביר את המודעות לסכנות הנשקפות לאוקיינוסים ברחבי העולם
חגיגות  יום האוקינוסים הבין לאומי  במצפה התת ימי
אביב לוי, המנהל המדעי של המצפה התת ימי ● צילומים: המצפה התת ימי

מאת: קרינה רוזקוב, מנהלת קהילה במצפה התת ימי

 

השנה, אנחנו בפארק המצפה התת ימיי, שהוא גם חלק מחברה גלובלית בשם "Coral World International", הזמנו את כל תושבי אילת, ישראל והעולם לחגוג ולציין את היום הזה ביחד איתנו והצגנו מגוון של פעילויות, סדנאות והרצאות- הן לילדים והן למבוגרים.
כחלק מהפעילות הייתה גם הרצאה והפעלה יוצאת דופן בשם "מהו הפלנקטון?" – שבה למדנו על החשיבות של הפלנקטון לעולם הים.
פלנקטון זוהי בעצם קבוצה שלמה של אורגניזמים שלא מסוגלים לשחות נגד הזרם, ולכן הם נחשבים ל"נודדים" של הים ומהווים את הבסיס של מארג המזון הימי- ולכן  הם כה חשובים. בעלי חיים ימיים רבים ניזונים מפלנקטון ולאו דווקא הקטנים שביניהם. אחד הניזונים העיקריים מפלנקטון, הוא כריש הלוויתן- הדג הגדול ביותר בעולם.
פלנקטון קיים במגוון רחב של גדלים, החל מגודל של 0.2 מיקרומטר (מיליונית המטר) ועד למעל מ 20 ס"מ,  וכך בכפית של מי מלח לדוגמה, ניתן למצוא מיליוני יצורים חיים!
לאחר שלמדנו מהו בעצם הפלנקטון וחשיבותו בים, למדנו שפלסטיק אין סופי, דייג לא חוקי והתחממות גלובלית, הם כולם חלק מהנזקים לאוקיינוסים, בצורה עקיפה וישירה. למדנו שהאשפה שלנו, הכוללת גם את הפלסטיק, מסוכנת לים, ורצוי להימנע מהשימוש בו. זאת ממש לא בושה לאסוף אשפה מהחופים, גם אם היא לא שלנו.

 


לבסוף, אחרי כל האירוע המשכיל הזה, אף זכינו להאכיל את בעלי החיים הניזונים מפלנקטון, יחד עם המבקרים.
אנחנו מזמינים אתכם לקחת חלק בחשיפה, למידה ועזרה לעולם הים לא רק ביום האוקיינוסים ולהצטרף לפעילויות שיהיו מיועדות למנויי הפארק ומבקריה ללא תשלום נוסף, על מנת להכיר את הים האדום לעומק ולהפוך להיות חלק מקבוצת "ידידי הים האדום".
פרויקט ידידי הים האדום הוקם במטרה לאחד אנשים ולהעלות מודעות לים האדום ומפרץ אילת. כחלק מהפעילות, אנחנו בפארק המצפה התת ימי מנהלים אינספור פעולות הצלה, שיקום ושחרור של בעלי חיים ימיים וכן מגוון פרויקטים מתמשכים כגון: טיפוח הרבייה של צבי ים וסוסוני ים והשבת צאצאיהם לטבע, טיפול באלמוגים פגועים ושיקום שוניות האלמוגים, ופרויקטים נוספים של טיפול בבעלי חיים פצועים שאותרו בים עד שחרורם חזרה למי המפרץ. 
אם גם אתם רוצים לקחת חלק מפרויקטים ופעילויות בפארק אתם מוזמנים להצטרף ולהיות חלק מידידי הים האדום ולהירשם לניוזלטר שלנו באתר המצפה התת ימי ובכך להישאר מעודכנים. 

 

 

 

 

08-6364200

 

www.coralworld.co.il

 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש