משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי מחזק את אילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 11/8/2023 05:13 ● ערב ערב 3132
מנכ"ל משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי – ד"ר אלעזר בן הרא"ש ביקר באילת יחד עם צוות משרדו. הביקור נפתח במפגש עם נציגי קהילת הידע ומובילי מחקר ופיתוח בעיר, המשיך בסיור בקריה האקדמית החדשה ודיון מקצועי בהובלת ראש העירייה – אלי לנקרי. ד"ר בן הרא"ש ציין, כי משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי בראשות השר יצחק וסרלאוף מחויב לפיתוחה וחיזוקה של אילת ולהפיכתה למרכז כלכלי גדול ומשמעותי. בין הבשורות שהביא עמו המנכ"ל, הקמת מינהלת לקידום תכנית השער הדרומי, פיילוט ללימוד ערבית בקהילה, מלגות לסטודנטים, מיזם חנות מקוונת לאזרחים ותיקים, אירועי תרבות ועוד פרויקטים המוצעים בקולות קוראים של המשרד.
משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי מחזק את אילת
תגיות:

מספר חודשים לאחר שביקר באילת שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי – יצחק וסרלאוף, הגיע כאמור לביקור מנכ"ל משרדו – ד"ר אלעזר בן הרא"ש וצוות המשרד על מנת לעמוד מקרוב אחר אתגרי העיר. בפתח הביקור קיבל המנכ"ל סקירה מראש העירייה על האתגרים וההזדמנויות וכן על הפעולות לגיוון והרחבת מקורות התעסוקה בעיקר בתחומי הביוטכנולוגיה והחקלאות הימית. ראש העירייה הדגיש, כי קיימות 3 החלטות ממשלה להפיכת העיר אילת למרכז לאומי ובינלאומי למחקר ופיתוח בתחומי הביוטכנולוגיה הימית וחקלאות המים והמדבר. הראשונה שבהן משנת 2012 והאחרונה משנת 2022 המתוקצבת עד שנת 2026. המנכ"ל וצוות משרדו קיבלו סקירה מרוני זוסמן המנהלת את קהילת הידע ומאודי גת המלווה את התחום מטעם העירייה על האקוסיסטם המתפתח סביב תחום החקלאות הימית בדגש על חינוך, אקדמיה, מדע ומחקר, כנסים בינלאומיים, חממה טכנולוגית ופארק תעשייתי לייצור מזון מן הים. בעניין זה ציינו השניים, כי המסלול האקדמי סי-טק אושר על ידי המל"ג ומכרז לפארק תעשייתי לייצור מזון מן הים עתיד להתפרסם בקרוב על ידי רמ"י. סקירה נוספת נתנה מנהלת המכון לחקלאות ימית (מלח"י) באילת - ד"ר חנה רוזנפלד, לגבי תחום המחקר והפיתוח פורצי הדרך באילת דוגמת גידול דגים ביבשה. בדבריה ציינה ד"ר רוזנפלד את היתרונות היחסיים של אילת, ביניהם איכות המים, ידע, מרחבים והמיקום הגיאופוליטי של אילת והוסיפה, כי חקלאות ימית הינה ענף חשוב המספק מקור מזון זמין, איכותי ובר קיימא. החזון שהוצג למנכ"ל הוא הקמת מרכז חדשנות בינלאומי לחקלאות מים ומזון העתיד, שיעסוק בייצור, תעסוקה, הכשרות, כוח אדם, מסחר בינלאומי, שיתופי פעולה, מחקר בינלאומי וידע טכנולוגי תעשייתי. המנכ"ל התרשם מאוד מהחזון, מהתכניות והפעולות והדגיש, כי הם משיקים ליעדי המשרד וכי המשרד יתמוך ויסייע בהתאם. "אילת היא הפתח לאסיה ואפריקה והיא צריכה להפוך להיות השער לעולם" ציין המנכ"ל.

 

 

עוד בדיון קיבל המנכ"ל סקירה לגבי פרויקט השער הדרומי שמקדמת העירייה להפיכת העיר אילת למרכז תחבורה לוגיסטי בינלאומי ובתוך כך הפיכת אילת לאזור סחר חופשי מלא עם נמל תעופה ונמל ימי בינלאומיים ורכבת נוסעים ומטענים. בעניין זה הדגיש ראש העירייה את חשיבות קו הרכבת לאילת גם בהיבט של יישוב הנגב. המנכ"ל שהתרשם מהתכנית ציין כי משרדו יסייע בהקמת מינהלת שתוביל את מימוש הפרויקט בחקיקה ובביצוע. עוד קיבל המנכ"ל סקירה ממנהלי מרכזים שמפעילה העירייה בחסות המשרד כמו מרכז צעירים, "קליקה" שמפעיל הבית לעסקים, מרכז הזדמנות לתעסוקה ועוד.

"אילת היא אחד מעוגני הצמיחה של מדינת ישראל" אמר המנכ"ל והדגיש, כי משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי בראשות השר יצחק וסרלאוף מחויב לפיתוחה וחיזוקה של אילת ולהפיכתה למרכז כלכלי גדול ומשמעותי.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת