הולכים על בטוח - עדיין מתלבטים אם לאמץ את ההליכה כספורט שלכם?

מאת: ● 14/9/2023 15:18 ● ערב ערב 2064
קראו את הכתבה הבאה, שימו נעלי ספורט, כובע או מחזירי אור - פשוט לכו על זה?
הולכים על בטוח - עדיין מתלבטים אם  לאמץ את ההליכה כספורט שלכם?
ההליכה מפחיתה את הסיכון ללקות בשבץ מוחי ולפתח מחלות לב וכלי דם
תגיות:

מורן היא אישה שהולכת ולא רק הליכות ספורטיביות מתוכננות. היא צועדת ברגל לעבודה, עולה במדרגות ולא במעליות, במשרד היא ניגשת לאדם שאיתו היא צריכה לדבר במקום שיחה טלפונית, וביית היא הולכת לדואר, הולכת למרפאה, ולמעשה, מעדיפה במודע את האפשרות להליכה על פני נסיעה. כמוה, יש עוד רבים שהפכו את ההליכה לדרך חיים. הנה מה שחשוב לדעת כדיל הצטרף אליהם:

 

מהן ההמלצות?


אנחנו חיים בתקופה שמאופיינת במודעות לחשיבות הפעילות הספורטיבית. אנשים רבים עוסקים בפעילות גופנית כזו או אחרת על בסיס קבוע, חלקנו לבד ואחרים בחברותא.
ארגון הבריאות העולמי ממליץ על ביצוע פעילות גופנית אירובית (הליכה, ריצה, שחייה) של 150 דקות בשבוע. אפשר לעשות 150 דקות בפעם אחת, או לחלק את הזמן על פני השבוע, אפילו למקטעים של 10 דקות הפרושים על פני השבוע. 

 

אל תחמיצו הזדמנות לטפס במדרגות

 

איך מתחילים?


כדי לצאת להליכה אין צורך באישור רפואי כמו שנדרש בהרשמה למכוני כושר או סטודיו, אבל אם לא התאמנתם מעולם, או אם עשיתם הפסקה ארוכה מפעילות גופנית כלשהי, מומלץ להתחיל מזמני אימון קצרים יחסית (עד שלושים דקות) ובקצב הליכה נינוח. לאחר שביצעתם מספר אימונים כאלו, ואתם מרגישים שקל לכם, ניתן להעלות את זמן האימון (לדוגמה ב-5/10 דקות נוספות) ולאחר מכן ניתן גם להגביר את קצב ההליכה.

 

מהם היתרונות?


דוד בן שטרית, מנהל המכון לפיזיותרפיה ביוספטל ומוז אילת של כללית, מציין את היתרונות הבריאותיים הרבים, פיזיים ונפשיים כאחת, שטומנת בחובה ההליכה:

  • הפחתת הסיכון ללקות בשבץ מוחי ולפתח מחלות לב וכלי דם.
  • הורדת לחץ הדם ושיפור פרופיל השומנים בדם.
  • הפחתת הסיכון לפיתוח סוכרת מסוג 2.
  • העלאת רמות הכולסטרול הטוב (HDL) והפחתת רמות הכולסטרול הרע (LDL).
  • סיוע במניעת מחלת האוסטיאופורוזיס והאטת הירידה בצפיפות העצם.
  • הקטנת הסיכון להתפתחות דמנציה בגיל השלישי.
  • תרומה לירידה במשקל, לשיפור מצב הרוח ולהפחתת תסמיני דיכאון.

 

תוכלו לזכות בפרסים בעלי ערך. אפליקציית “אקטיב” של כלליתכותרת

 

למה לשים לב?


למרות שהליכה נחשבת לאחת הפעילויות הבטוחות ביותר, חשוב לתת את הדעת:

  •  יש להיוועץ עם רופא בטרם תחילת הפעילות. אם קיימות בעיות בריאותיות ברקע, לוודא שאנו כשירים לבצע פעילות גופנית ולעבור בדיקות בהתאם לצורך.
  •  יש להשתמש בציוד מתאים: נעלי ספורט נוחות, ביגוד המתאים לתנאי מזג האוויר, כובע במידת הצורך ומחזירי אור אם צועדים במקום חשוך.
  •  יש להימנע מלצאת להליכה בתנאי מזג אוויר קיצוניים ולהיזהר מתנאי הדרך במקרה שצועדים באזורים מסוכנים בעיר.
  • לא לשכוח לשתות מים – גם אם הולכים בשעות הערב או בימי החורף הקרים.

והשורה התחתונה?
ההליכה היא פעילות מומלצת, פשוטה ובטוחה, ניתן לבצע אותה באופן עצמאי או במסגרת מאורגנת והיא אינה דורשת הכנות רבות או הוצאת כספים מיותרת. להליכה יתרונות רבים המשפיעים על הגוף והנפש והיא תורמת רבות לאיכות החיים. לכן, גם כשמשעמם לנו, כדאי למצוא את הזמן הראוי לביצוע הליכות סדירות. ניתן לפנות ולהתייעץ עם איש מקצוע כגון פיזיותרפיסט או מאמן כושר באשר לצורך בניית תוכנית מסודרת מותאמת אישית.

 

הולכים וזוכים: מה כדאי לכם לדעת על אפליקציית אקטיב?


אפליקציית "אקטיב" של כללית מתאימה למבוטחים יעדים אישיים לשיפור הבריאות ומצ'פרת אותם אם עמדו בהם. היעדים שנמדדים, בין השאר, הם מספר הצעדים, שעות שינה, זמני אימון וכמות השתייה. מדידת הביצועים נעשית באמצעות האפליקציה, דיווחים עצמאיים, חיבור לשעון חכם, חיבור למשקל דיגיטלי או לאביזר לביש אחר. האג'נדה פשוטה: ככל שתחיו בריא יותר ותכבשו יותר יעדים - תוכלו לזכות בפרסים בעלי ערך גבוה יותר. 
את המטבעות שנצברים ניתן להמיר לפרסים כמו אביזרי אימון וכושר, שוברים למימוש ברשתות הספורט המובילות ואפילו שעון חכם. בנוסף מאפשרים בכללית גם עשרה מפגשים עם מאמן כושר פרטי ושלושה מפגשי ליווי עם תזונאית או דיאטנית עד הבית בעלות של 25 שקלים למפגש. לאחרונה עודכנה האפליקציה והיא מציעה חמש כניסות בחודש לחדר כושר תמורת 20 שקלים לכניסה + תוספת של 2,000 נקודות שהלקוח צובר, וגם פרסים שווים נוספים.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש