הושק מחשבון דיגיטלי לחישוב זכויות הבניה באזור התעשייה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 6/10/2023 04:54 ● ערב ערב 3140
לראשונה השיקה עיריית אילת באמצעות מינהלת פיתוח אזורי התעשייה והתעסוקה בחברה הכלכלית (חכ"א), כלי דיגיטלי "מחשבון פלוס" כחלק מפעולות להתחדשות אזור התעשייה הישן של אילת והפיכתו לרובע פתוח עתיר שימושים. מחשבון פלוס מאפשר לבעלי קרקעות, יזמים ובעלי עניין להזין נתוני גוש וחלקה ולקבל כפלט את זכויות ואפשרויות הבנייה, מהן יוכלו ליהנות לצד גמישות תכנונית וערוב שימושים.
הושק מחשבון דיגיטלי לחישוב זכויות הבניה באזור התעשייה
תגיות:

אזור התעשייה הישן של אילת, שהתפתח בשנות החמישים של המאה הקודמת ויועד בעיקר למלאכה ותעשייה, עתיד להפוך ל"רובע פתוח" – רובע עירוני חדשני ומעורב שימושים שישלב מגורים, תיירות, מסחר ותעסוקה. העצימות בה ישתלב כל שימוש, נקבעה בהתאם למצב הקיים בשטח ולשימושים העתידיים הצפויים סביבו. כדי להקצות את השימושים השונים באופן חכם, חולק אזור התעשייה לתת-מתחמים ובכל אחד מהם הוגדר שיעור הזכויות שיינתנו לכל שימוש. באופן חסר תקדים בישראל, בנוסף לשימושים אלה, הגדירה התכנית שמובילה עיריית אילת כחלק מהתחדשות עירונית, כי 20% מזכויות הבנייה שיינתנו ליזמים בכל מתחם יהיו בשימוש פתוח, כלומר לבחירתם, בכפוף לאישור מינהל ההנדסה בעירייה. מהלך כזה מעניק ליזמים הפוטנציאליים גמישות תכנונית גבוהה שמגדילה באופן משמעותי את ההיתכנות הכלכלית לקידום פרויקטים באזור התעשייה.

כחלק מקידום התכנית מציעה העירייה כאמור, כלי דיגיטלי ראשון מסוגו בישראל, שיעניק ליזמים ערך חסר תקדים של ודאות תכנונית ושקיפות, המתבססת על תכנית  מדיניות שלוותה על ידי משרד האדריכלים דרמן ורבקל וחברת build המתמחה באסטרטגיה אורבנית.  מסמך המדיניות פורץ הדרך מגדיר באופן מפורט את אופן החלוקה למתחמים, הקצאת השימושים, ומדגים איך לחשב זכויות בנייה פוטנציאליות לכל שימוש במתחם מסוים. משום שתכניות מסוימות יחולו רק על חלק מהחלקות בכל מתחם, מסייע הכלי הדיגיטלי החדש ומפשט את חישוב הקצאת הזכויות. "כך נולד 'מחשבון פלוס', כלי דיגיטלי חדשני ופשוט שאליו מזינים בפשטות גוש וחלקה ומקבלים כפלט את זכויות הבנייה הפוטנציאליות מתוקף תכנית המדיניות לכל שימוש" מציינת עו"ד מורן הראל ראש מינהלת פיתוח אזורי תעשייה ותעסוקה ומוסיפה, כי מחשבון פלוס הוא כלי חינמי שמיועד לשימושם של בעלי קרקעות, יזמים ומתכננים, והוא מנגיש מידע מורכב בצורה פשוטה וחכמה, שגם מייצרת שקיפות בין הרשות המקומית ליזמים ומגבירה את האמון והיכולת המשותפת לעבוד יחד להצלחת התכנית. כל הפרטים על הרובע ועל הכלי הדיגיטלי באתר המינהלת.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש