לא נפסיק לשיר

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 3/11/2023 05:13 ● ערב ערב 3144
למעלה משש שעות עבדה האמנית הסביבתית האקטיביסטית עינת שטקלר בחוף הדקל, יחד עם שורה של מתנדבים, על מיצב פיקסלים ייחודי ומרגש להעלאת המודעות לחטופים הישראלים בשבי עזה ● באמצעות 5,000 דיסקים היא יצרה על הקרקע צורה של פרפר יפהפייה סביבו מיקמה כסאות פלסטיק לבנים עליהם תמונות כל אחד ואחת מהחטופים, ודגל ישראל ● "המסר היה ברור- בן אדם לא אמור להיות סגור ושבוי במחילות", אומרת האמנית
לא נפסיק לשיר
צילום: מורי חן
תגיות:

יום אחד בלבד לקח לעינת שטקלר, אמנית סביבתית אקטיביסטית, להרים את הכפפה וליצור מיצב מרגש להעלאת המודעות להימצאותם של השבויים הישראלים בעזה. היו אלו היזמים עמרי לוי ואבישי סופר שהגיעו אליה וביקשו מעינת, ששמה הולך לפניה, להרים מיצב מרגש שלא ישאיר את רואיו אדישים. מי שמכיר את עינת יודע שמהר מאוד נכנסים גלגלי השיניים במוחה לעבודה וכבר למחרת בבוקר, לאחר שקיבלה אור ירוק מחוף הדקל להציב את המיצב בחוף, היא יצאה לדרך ובעזרת מתנדבים שהגיעו לקריאה להגיע ולעזור, הוציאה את המיצב לפועל- במרכזו פרפר יפהפה עשוי מ- 5,000 דיסקים אותם אספה במרוצת חמש שנים. סביבו מיקמה כסאות פלסטיק לבנים, עליהם הוצגו לצד דגל ישראל תמונות כל החטופים והחטופות המצויים בשבי בעזה. "את המיצב של הפרפר מסוג קנאית הדורה, הכנתי כבר לפני כחצי שנה והצגתי אותו בפסטיבל הסרטים בכנרת על שם מוטי קירשנבאום", נזכרת עינת שהתכוונה כמי שעושה שימוש חוזר בחומרים, להפוך את דמות הפרפר לדמות צבוע. "היתה זו ביתי שהציעה לי להשאיר את הפרפר כמו שהוא, כי פרפר זה דבר עולמי, מה שהוכיח את עצמו נכון במקרה שלנו". עינת שלפה את מיצב הפיקסלים של הפרפר והעמידה מיצב מרגש וראוי תוך קצת מעל שש שעות עבודה. ביום שישי בצהריים היה המיצב מוכן וריגש את עשרות הבאים שהגיעו לצפות באמנות הייחודית. "היתה התעניינות גדולה סביב המייצב", מספרת עינת, שהמתינה לצילומים קצת אחרי שהשמש ירדה מאמצע השמיים. "כולם התרגשו מהרעיון ומעצם הנושא", היא אומרת. למרבה הצער המייצב שאמור היה להישאר על החוף גם למשך השבת פורק כבר בשישי בלילה וכל מי שפספס את המראה המיוחד נאלץ להסתפק בתמונות שצולמו יום קודם.

 

"פרפר זה דבר עולמי” ● צילום: עינת שטקלר
"בני אדם לא אמורים להיות סגורים” ● צילום: עינת שטקלר

עכשיו יעבור המייצב למלון הרודס בתל אביב שם ימשיך להזכיר לבאי המלון כי גם בימים אלו ישנם עדיין קרוב ל - 240 חטופים המוחזקים בשבי בעזה. המייצב שזכה על ידי האמנית לשם- לא נפסיק לשיר הוא מייצב פיקסלים, תחום בו מתמחה שטקלר שכבר הציגה בעבר מייצבי פיקסלים עשויים מפקקים, מקלות מטאטא ועוד. "אני בעיקר אוהבת לעבוד עם הקהילה", היא אומרת השבוע ומבהירה: "יש ג'אנר באמנות שאומר- אין אנשים אין אמנות. כיוצרת מאוד התרגשתי לעבוד על הנושא הכאוב הזה ואני מודה לאנשי חוף הדקל על שהרימו את הכפפה וזרמו עם הראש שלי בהתרעה כל כך קצרה". את המסר מאחורי המייצב היא מסבירה: "בני אדם לא אמורים להיות סגורים ושבויים במנהרות. הפרפר מסמל את החופש, את הנשמה, את האושר. מה יותר מפרפר מתאים כדי להעביר את המסר הברור הזה?".

בימים אלו עובדת עינת על יוזמה אמנותית חדשה- היא משפשפת וממרקת תרמילי כדורים על כל אחד מהם תרשום את שמו של חטוף או חטופה ואת תאריך החטיפה, מתוך כוונה ליצור שרשרת גדולה אותה תתלה לתצוגה במקום עליו עדיין לא החליטה.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש