מי אמר שאין טעם להשקיע בדירה שכורה

מאת: רותם נועם ● 4/1/2024 09:54 ● ערב ערב 2064
אין מה להכחיש, אילת היא עיר של דירות זמניות ▪ רבים וטובים מגיעים אליה למספר שנים, ומחפשים דירה שתתאים לצרכיהם ▪ אך האם זה אומר שאין טעם להשקיע בעיצוב של דירה זמנית שתשרת אותנו לשנים ספורות? ▪ ובכן, ליקטנו עבורכם מספר עצות והצעות, על מנת שתצליחו להפוך גם דירה זמנית למעוצבת בהשקעה מינימלית, אך בהשראה מקסימלית ▪ אחרי הכל, החיים שלנו הם בכאן ועכשיו, אז קדימה, נגמרו התירוצים
מי אמר שאין טעם להשקיע בדירה שכורה
וילון עושה המון

נתחיל במה לא נעשה. לא נשבור קירות ולא נחליף את הקרמיקות באמבטיה. גם מטבח חדש הוא לא אופציה. אז מה כן? פשוט "נלביש" את הבית על הקיים, או במילים אחרות, נתמקד בכל מה שלא מחובר לקירות. זה יכול להיות צבע חדש לקיר שייחד אותו, וכמובן בשלל אקססוריז, תמונות ומנורות. אלה לא עולה הרבה, ומשיגים אפקט מקסימלי. 

 

וילונות


הווילון הוא הקסם שכל דירה ישנה צריכה להתעטף בו. הוא מכסה חלונות כעורים, מרפסות ישנות ומעניק הוד והדר לכל חלל. ונכון, וילונות חדשים יכולים לעלות הון, במיוחד אם מדברים על דירות עם תקרות גבוהות, אבל לא חסרים פתרונות זולים ומעוצבים אותם ניתן למצוא בכל חנות עיצוב ודיור, החל מהום סנטר וכלה באיקאה. הווילון יוצר אינטימיות, הוא יכול לחלק בין חללים, לייצר אווירה חמימה ולהגן מפני השמש הקופחת של אילת כשאתם תולים וילון, השתדלו להצמיד אותו כמעט לתקרה, ולסיימו ממש מעל הרצפה אך מבלי שייגע בך, אחרי הכל אתם לא רוצים שהוא ייסחב עליה ויתלכלך. בנוסף, דאגו לווילון מחומר שניתן להסרה ותליה בקלות וכזה שניתן לכבסו מידי פסח. לגבי הסוגים, ובכן כאן ישנו מרווח בחירה אדיר, מוונציאנים, לרומיים וכלה בווילונות חצי שקופים, או כפולי, כאלה שידרשו מכם פרזול ברזל או מוט עץ או כאלה שיתחברו במסילה ישירות לתקרה. הכל עניין של תקציב ונוחות.

 

בית חדש מחייב ריהוט חדש


נכון, זו דירה זמנית. אתם צפויים לגור בה מספר שנים, אבל זה לא אומר שלא מגיע לכם להתחדש בפריט או שניים שיתאימו בול לדירה הזו. גם מפני שסביר שתמשיכו עם אותו פריט לדירה הבאה וגם משום שאם תבחרו בריהוט זול ומעוצב, לא תחששו להיפרד ממנו בתוך מספר שנים, או אפילו למוכרו בשקל תשעים לפני המעבר הבא. חפשו פריטים זולים, המעוצבים בקווים נקיים, שיעניקו לכל חדר מראה חדש, האמינו לנו, אין כמו בית חדש עם ריהוט חדש, כדי להרחיב את הלב.

 

אין כמו עציצים כדי להכניס חיות לכל בית

 

צובעים את הקירות


אצלנו זה כבר עניין של עקרון. כשנכנסים לבית חדש קודם כל צובעים את הקירות. אפילו אם אין בכוונתכם לסטות מהלבן או השמנת הקלאסיים, עדיין, צביעת קירות מכניסה לבית אנרגיות חדשות ונקיות ולמי שלא מתחשק להשקיע אלפי שקלים ניתן להסתפק בדרך כלל בציעה של קירות ללא תקרה, או פשוט לצבוע לבד, בשיטת עשה זאת בעצמך. אם אין לכם כוח או חשק לעבוד, תמיד אפשר להסתפק בציעה של קיר בודד בצבע ייחודי ובולט, שיהפוך אותו ל"פיס" סביבו יתלכד כל העיצוב החדש של הבית. יתרון נוסף בקיר כזה, הוא שאם נמאס לכם מהצבע הבולט שבחרתם בו, תמיד תוכלו לצבעו בקלות ולהחליפו בהתאם למצב הרוח או עונות השנה. כבוחרים קיר אחד מרכזי, הכל הולך, אל תפחדו ללכת על צבעים נועזים, רק זכרו, שבהמשך תצטרכו לקשר בינו לבין הפריטים האחרים שתתאימו בבית.


היזהרו מגנריות


נכון, אנחנו בהחלט בעד ריהוט נקוי בקווים ישרים ובגוונים אלמותיים ואולם זה לא אומר שהכל בחיים צריך להיות בז'. איקאה ופוקס הום זה סבבה, אבל אתם לא רוצים שהבית שלכם יראה כמו קטלוג שחוק של גנריות חסרת אופי. אל תתעצלו, כנסו לחנויות קטנות, מצאו פיצ'פקס חמודים שישקפו את האופי שלכם, זו יכולה להיות כרית מיוחד, או תמונה, דברים קטנים ולא יקרים, שיקרינו את האישיות שלכם ולא את הקטלוג האחרון של הרשתות לבית.

 

תמונות


זהו אחד התחומים שאנשים נוטים להזניח. משום מה אנשים מפחדים לקנות תמונות. אנחנו לא מדברים על שטרייכמן וקדישמן, אלא על תמונות מהממות שניתן לרכוש בחנויות פוסטרים ועיצוב. הן עולות מעט ונראות מיליון דולר. תמונה אחת בגודל מתאים יכולה להוות "פיס", אם צבעיה מדברים עם הצבעים שבחרתם לריהוט היא משלימה אופי לדירה והיא תמיד תראה יורת יוקרתית מכל פריט אחר שיקשט את הבית.

 

אקססוריז אקססוריז אקססוריז (וגם מדפים)


לא ניתן להפריד בין האקססוריז למדפים. סביר להניח שאם היינו צריכים להתמקד בסעיף אחד משמעותי, זה הסעיף. אקססוריז הם הביטוי האולטימטיבי לטעם האישי ולאישית שלכם וספריות, מדפים וכוורת, הם בתי הגידול של האקססוריז. אלה יכולים להיות פריטים שאספתם לאורך השנים ושיש להם ערך סנטימנטלי, או סלסלות, מתלים וקופסאות שהבאתם במיוחד לדירה החדשה, אל דאגה, לאקססוריז יש טבע שכזה להתאסף עם השנים, כך שרוב הסיכויים שתמשיכו איתם גם לדירה הבאה.

 

שטיחים


עוד דרך זולה נוחה ומחממת להלביש את הבית. שטיחים הם כיום מוצר צריכה בסיסי, גם בעיר חמה כמו אילת. ניתן למצוא אותם בכל הגוונים ובכל הדוגמאות וכמובן שגם בכל הגדלים, כמעט בכל חנות לבית. לא חייבים ללכת על עבודת יד יקרה וגם לא על שטיחים פרסיים מקוריים שעולים הון. שטיח זה משהו שבהחלט יכול למצות את עצמ8ו מידי שנתיים שלוש ולפנות את דרכו לשטיח חדש שיעשה פלאים לעיצוב הדירה שלכם. שטיח גם לא חייב להיות ממקום רק בסלון. 
יתן למקמו במבואת הכניסה או במסדרון וניתן לאפיין בעזרתו כל חדר עם אופי מעט שונה של עיצוב, אחרי הכל, אנחנו לא רוצים שכל הגדירה תראה אותו הדבר. שטיח גם מסייע לנו לחלק שטח גדול לחלקים מובחנים, נניח סלון, פינת אוכל ומטבח כשהם בחלל אחד פתוח וכמובן שהם מהווים הסתרה מושלמת לרצפות ישנות וכעורות.


מצעים


הדרך הנוחה הפשוטה והקלה להלביש חדר שינה שלא נראה להיט. הם בין כה וכה ילכו אתכם הלאה, כך שאל תחסכו. היי, אתם ישנים על זה, מה שאומר שאתם מבלים עליהם כשליש מחייכים, בחייאת, זה לא המקום לחסוך. מצעים מהממים זה מאסט!

 

תמונות, למראה מתוחכם ויוקרתי

 

צמחים


יש מרפסת, אין מרפסת, יש אור ישיר או רק עקיף, זה כלל לא משנה. צמחים הם גיים צ'יינג'ר רציני כשמדובר בעיצוב דירות. המגוון עצום, ניתן וצריך להתאים אותם לתנאי התאורה השוררים בדירה, אבל, היי, עם קצת ייעוץ מבעל המשתלה הקרובה למקום מגוריכם, גם אתם תוכלו להפוך מרפסת קטנה, או מבואה, לאו אפילו מדף חשוף, לפינת חמד. רק עצה אחת. היגמלו מאדניות (איכס), לכו על תבלינים וקקטוסים שלא מצריכים הרבה מים והתאימו את צבעי פריחתם לצבעי הכריות שבסלון.

 

תאורה


עשו ניסוי כשאתם נכנסים לדירה של מישהו ובדקו מהו הדבר הראשון אליו נמשך מבטכם. רוב הסיכויים שתהיה זו התאורה שבמקום, או יותר נכון המנורות. אין מה לעשות, אור מושך את העין ולתאורה תפקיד קריטי בעיצוב הבית, אלא שלמרבה הצער, דווקא בדירות שכורות, נוטים להזניח את הפן הזה ואו שמסתפקים במנורות שכבר היו מותקנות בו, או שפשוט לא מגיעים לנושא ונשארים עם בתי מנורה בסיסיים. לא תאמינו עד כמה מנורה חדשה יכולה למקד אליה תשומת לב ולהפוך למרכז ההתעניינות של החדר. מעבר לכך היא תקבע את האווירה. התאימו תאורה חזקה לשטחי וחדרי עבודה ומטבח, ועמומה יותר וצהובה לחדרי מנוחה בהם אתם מעדיפים להירגע. אם רוצים לשלב, ניתן לשלב עם מנורת צד לקריאה, או כזו לשולחן העבודה וכמובן, גולת הכותרת היא המנורה שתבחרו למרכז הסלון. עליה בשום פנים אל תוותרו, שכן היא תהיה הציר סביבו יסתובב הבית כולו. החלפתם מנורה בבית שכור? שמרו על הקודמת על מנת שתוכלו להתקינה מחדש כשתעברו (למרות שעצה שלנו – הציעו לבעל הדירה לרכוש את המנורה שקניתם בחצי מחיר. הוא יודה לכם על השדרוג ואתם תוכלו להתחדש במנורה חדשה בדירה הבאה). 

 

לפעמים צריך להשקיע


לפעמים הזמני הופך לקבוע, או לפחות לכזה שמתארך לכמה שנים ואז שווה להשקיע קצת יותר גם בדירה שכורה. במיוחד אם היא ישנה. אם מדובר ברצפה ישנה וכעורה, אולי שווה להשקיע בציפוי לימינציה שאינו יקר מידי ומי יודע, אולי תצליחו לשכנע את בעל הבית שלכם, שההשקעה בנכס שלו מצדיקה את ההשקעה, או לפחות להתחלק אתכם חצי חצי בעלות, מה שיהפוך אותה כדאית גם עבורו, אחרי הכל כשתעזבו הוא ימשיך ליהנות ממנה.


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש