רפורמת "צדק תחבורתי" הושקה באילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 4/4/2024 18:01 ● ערב ערב 3166
רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית, שמובילה שרת התחבורה – מירי רגב, במסגרת המהפכה החברתית והתחבורתית, הושקה בשבוע שעבר (ד') בעיר אילת. במסגרת הרפורמה ייהנו תושבי אילת מהנחה של 50% בתחבורה הציבורית על מנויים חודשיים. עוד במסגרת הרפורמה, ייהנו חיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי מנסיעות חינם בשנה הראשונה, צעירים עד גיל 26 כולל ייהנו מ 33% הנחה, אנשים עם מוגבלות וזכאי ביטוח לאומי יקבלו 50% הנחה ואזרחים ותיקים ייהנו גם הם מנסיעה חינם.
רפורמת ''צדק תחבורתי'' הושקה באילת
תגיות:

את רפורמת "צדק חברתי" שנכנסה השבוע לתוקף, בחרה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב להשיק כאמור בעיר אילת יחד עם ראש העירייה - אלי לנקרי. ההשקה התקיימה בתחנה המרכזית של אילת בהשתתפות עובדי אגד, תושבים ובכירי משרד התחבורה ביניהם מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים - משה בן זקן ומנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית - עידן מועלם.  במשרד התחבורה מציינים, כי הרפורמה כוללת הטבה היסטורית של נסיעה חינם בתחבורה הציבורית לחיילים משוחררים משך שנה שלמה, ומעניקה לראשונה 50% הנחה לכל תושבי הפריפריה, בראשם תושבי אילת, והנחות משמעותיות של עשרות אחוזים לצעירים עד גיל 26 (כולל), לאנשים עם מוגבלויות ולזכאי הביטוח הלאומי. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "המהפכה שהובלנו בתחבורה הציבורית, נועדה לסייע למשפחות ולחסוך להם סכומי כסף משמעותיים בכול חודש, לצד עידוד נסיעה בתחבורה הציבורית. אנו נמשיך במאמצים להביא גם תוספות שירות לטובת האזרחים. אני מודה לכל מי שסייע לכך שהרפורמה יצאה לפועל והאזרחים כבר יכולים ליהנות ממנה".

ראש העירייה - אלי לנקרי ברך את השרה על הרפורמה בפרט ועל ההשקעה בתחבורה לאילת וממנה בכלל ואמר: "זו זכות גדולה להשיק את הרפורמה באילת" באמירה אישית לשרה הוסיף: "את ידידת אמת של העיר שלנו ובנחישות את מסייעת לעיר. אנחנו כבר מרגישים את השינוי שאת מובילה בכביש הערבה ובעזרת השם נזכה יחד לחנוך את הרכבת לעיר. אני מודה לך בשל כל תושבי אילת, על כל מה שאת עושה למען העיר והתושבים". 

לצד התעריפים בתחבורה הציבורית התייחסה השרה רגב גם לסיכום עם ראש העירייה – אלי לנקרי במסגרתו ייקבע מתווה טיסות פנים ארציות לתושבי אילת כחלק ממערך התחבורה הציבורית ואמרה: "טיסות מנתב"ג לאילת וממנה הן תחבורה ציבורית לכל דבר עבור תושבי העיר. אני מתכוונת לדאוג להגביר את תדירות הקווים ולהוזיל את המחירים". עוד הצהירה השרה מירי רגב, כי במידה והדבר לא יצא לפועל, היא תפעל להבאת חברות לאו קוסט שיגרמו לתחרות בקו. 

גם מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן התייחס לרפורמה ואמר: "בהנחיית השרה מירי רגב גיבשנו רפורמה צודקת אשר מעניקה לתושבי אילת ופריפריה נוספים חופש תנועה נרחב ובלתי מוגבל. אנו נמשיך להרחיב ולחזק את מערך התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ, לחבר את הפריפריה למרכז ולתקן עיוותים הפוגעים בשכבות החלשות".


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש