מאסטר שפית רק בלי הטייטל

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 25/4/2024 22:41 ● ערב ערב 3169
יש לה לטל סלומונס הרבה סיבות לחייך- היא עובדת בעבודה אינטנסיבית ומספקת, היא אלופה בבישולים ואפייה, היא יוצרת עבודות חרס שמשאירות את כולם פעורי פה, היא ונדב בעלה מאוהבים בשאמוני וטסים לשם בכל הזדמנות כדי לטפס על קירות ולעשות פרגלדייניג, ובכלל, היא כזו, יצורה שמחה וחייכנית ● אז נכון שהיא האמינה שהיא תגיע רחוק בתוכנית מאסטר שף, כשבפועל השאירה את סובביה המומים משלא נכנסה לנבחרת, אבל היי, אם מישהו חשב שהיא תשב שם ותבכה על מר גורלה (ויש לה סיפור סוחט דמעות), תשכחו מזה, זו לא טל ● רגע אחרי שלב האכזבה היא מסכמת את ההשתתפות הקצרה: ''היה לי עוד הרבה מה להראות'' ● מודה: ''היה לי קשה להתאושש'', לא שוללת אפשרות שתנסה שוב בשנה הבאה, וכבר מסמנת את היעד- אלפי עוקבים באינסטגרם וצילומי אוכל על שפת הנחל בשאמוני כמובן
מאסטר שפית רק בלי הטייטל

   אין הרבה אילתים שלא מכירים את טל סלומונס, לא מעט בזכות העובדה שפרצה לתודעה שלנו ממש לאחרונה כאחת משתי המתחרות האילתיות בתוכנית הריאליטי מאסטר שף. קפצנית, תזזיתית, נמרצת, בשלנית ואופה מטורפת, חייכנית סידרתית ועדיין לא דיברנו על הצורך שלה לעבוד סביב השעון, רק כי היא לא מסוגלת לשבת במקום אחד חסרת מעש. כזו היא טל. כל מי שמכיר אותה יודע שאירוח אצל טל זה גורמה. גם אם היא תכין לכם שניצל וצ'יפס, שאת זה אגב היא הכי אוהבת לאכול, זה חייב לקבל טוויסט על הצלחת ועיצוב כמעט כוכב מישלן. אז כן, קרוב לשנה היא שומרת בבטן את העובדה שהתקבלה לתוכנית הריאליטי מאסטר שף (הצילומים והנסיעות והאודישנים הבלתי פוסקים התחילו כבר לפני כשנה). היא ייחצנה בצורה מעוררת הערצה את הקרב המסקרן בינה לבין האילתית השנייה אבישג פרי, שניסתה גם היא להתקבל לתוכנית- אגב אבישג העפילה לשלב הנבחרת. ועוד יותר קשה היה לטל לשמור חזק בפנים את העובדה המפתיעה שלמרות יכולות הבישול והאפייה הפנומנאליות שלה והמחמאות הרבות שקצרה מהשופטים בזמן הלא ארוך שלה בתוכנית, היא לא הצליחה לקטוף את כרטיס הכניסה המיוחל לנבחרת.

 

''אפשר למצוא זמן להכל. אין דבר כזה אין לי זמן. אם רוצים, מוצאים'’

 

"אני צריכה לעבוד כל הזמן”


נעים להכיר טל סלומונס, בת 58, ואם קודם לכן אולי לא היתה מפיצה את גילה ברבים, אחרי שהגיל שלה הופיע על מסך הטלווזיה בכל בית בישראל, כבר אין לה מה להסתיר. נשואה לנדב, אמא לבן אחד שנמצא עכשיו בטילו ביפן, ביום יום משמשת כמנהלת השיווק והמכירות של פארק המים ולמרות שהיא אילתית כבר מאז אחרי הצבא, עמוק בלב היא עדיין תל אביבית. אוכל ומטעמים היא הכינה מאז ומתמיד אלא שבקורונה היא חשבה וחשבה מה היא עושה עם עצמה וכמי שלא מסוגלת לשבת ולא לעבוד ב8 עבודות במקביל לפחות, היא פתחה את ה- work of art שלה, והכינה ארוחות בוקר הכי מפנקות שאפשר לכל מי שרצה להזמין ולהתפנק ככה בין הסגרים בבית. "היו לי מלא הזמנות", היא נזכרת. "עבדתי כמו מטורפת". ובכלל טל היא כזו. רגע אחרי שפוטרה מפארק תמנע רגע אחרי שפרצה המלחמה ועוד בטרם השלימה את החודש שהיה לה בשכר, היא כבר מצאה לעצמה עבודה בחברה למתנ"סים עם אנשים עם מוגבלויות. "אני צריכה לעבוד כל הזמן", היא מעידה על עצמה בחיוך ומודה שגם היום היא עדיין עובדת בחברה למתנ"סים עד לסיום הפרויקט, אבל כבר מצאה לעצמה משרה נחשבת בפארק המים. ובין כל אלו היא אירגנה בימי המלחמה חמ"ל אפיית עוגות בבית, ומבשלת בבית. וגם אם היא רק מכינה לעצמה ככה סתם סנדוויץ, תהיו בטוחים שאצל טל זה אף פעם לא יהיה סתם סנדוויץ אלא משהו גורמה עם לוק משכנע. למה? ככה.

   ובכלל, עוד נתון חשוב שכדאי שתדעו על טל- היא אף פעם לא טועמת את האוכל תוך כדי בישול. את רוב האוכל שהיא מכינה היא עצמה בכלל לא אוכלת, אז תחשבו איזה קושי היה לה במאסטר שף כשהיתה חייבת לטעום תוך כדי, כי שם את לא יכולה לומר לשופטים תוסיפו קצת מלח. "כל דבר שטעמתי ירקתי לפח", היא צוחקת ומספרת ששוב ושוב צילמו אותה עושה את זה. "הם נקרעו ממני שם. ואיזה מזל שלא שידרו את זה".

 

כל מתכון של עוגה אפשר להתאים לפסח. מחליפים כוס קמח ב-1/3 כוס קמח מצה, 1/3 כוס קורנפלור  ו1/3 קמח תפוחי אדמה

 

למה מאסטר שף?
   "האמת היא שאף פעם לא חשבתי ללכת למאסטר שף, לא חשבתי שיקבלו אותי כי מה לי ולטלוויזיה. נרשמתי פעם להישרדות ואפילו לא חזרו אלי. היתה זו חברה שלי מבאר אורה שסיפרה לי שבווטסאפ של הישוב מחפשים אנשים לתוכית אז נרשמתי. להפתעתי גם חזרו אלי ומאותו רגע התחיל המסע שלי שכלל עוד ועוד אודישנים, עוד ועוד מנות. ואם להיות כנה לא היתה אפשרות שאני לא עוברת. הייתי בין הטובים שם ואגב כך גם הייתי מאוד בטוחה בעצמי שאגיע לנבחרת ולכן גם הנפילה היתה עבורי מאוד קשה. לא להיכנס בכלל לנבחרת? להיפרד בשלב כל כך מוקדם? השעה היתה חצות כשהם קראו מי נכנס לנבחרת ומי לא, היינו שם בהכנות וצילומים משש בבוקר, היתי גמורה ומבואסת ברמות. הכניסו אותי לטסטה- זה המקום בו רואים בטלווזיה את המתמודדים יושבים ומדברים ופשוט לא יכולתלי לדבר. לא רציתי לדבר. לא הצליחו להוציא ממני כלום. לא בכיתי, אבל הם ראו שאני גמורה והביאו לי עובדת סוציאלית. רק אז הבנתי מי זו הבחורה שהסתובבה שם בורוד ולא ידענו מי היא. היא אמרה לי שאני צריכה להיות מאוד שמחה וגאה שהגעתי מתוך 4,000 מועמדים לקבוצה ל- 30 הסופיים, אבל זה לא עזר. הייתי מבואסת. מה זה שווה אם לא נכנסתי לנבחרת? עד היום קשה לי לצאת מזה. המבאס שלא כישורי האוכל באמת מדברים אלא הסיפור שיש לך, ומי שמכיר אותי יודע שיש מאחורי וואחד סיפור אבל אין סיכוי שהייתי יושבת שם מול המצלמה ומתבכיינת".

מצטערת שהלכת על זה?
   "לא חושבת, היה נחמד".

מה לקחת מזה?
   "בגדול כלום אבל לקחתי את התפיסה שאני בעצם יכולה להכין כל דבר בעולם, כל מנה בעולם, כל מטבח בעולם. כי אם מישהו הכין את המנה בעצם גם אני יכולה וזה גילוי נהדר. אני רואה דברים, טועמת, מחפשת מתכונים, משנה, מוסיפה, מחפשת תבלינים נכונים בחנויות שמתמחות במטבח הספציפי שאני רוצה ומכינה כל דבר".

 

 

ספרי קצת על המנות שהספקת להכין באודישנים
   "זה התחיל בראגו בשמיכה- אסדו שמבשלים המון שעות עם יין, סלרי, גזר, אז עשיתי את המנה בשמיכה של פסטה בצבעי דגל איטליה. באחד האודישנים עשיתי כריך אנטריקוט, אמרו לי את חושבת שכריך מספיק למאסטר שף? עניתי שכן ובגדול. כריך של גורדון רמזי אלא מה? אז ברור  שאת הבגט אפיתי בעצמי והוספתי בשר עם בירה גינס ורוטב מיוחד ואז הגיע האודישן המצולם, רצה הגורל ובדרך מקרית שתי האילתיות- אביטל ואני, בחרנו בתפוז. הכנתי רביולי במילוי מסקרפונה, ריקוטה, שוקולד לבן, שקדים טחונים ושבבי שקדים. מנה שהיא חמה, קרה, מתוקה, חמוצה, חלקה וקראנצ'ית ברוטב אינגלז' (וניל)". 

והתפוז? 
   טל צוחקת: "בתוך הרביולי היתה קליפת תפוז מגורדת, פילה תפוז מעל, ברוטב היה שימוש בגראנד מנייה- ליקר תפוזים והמנה היתה כולה עם טעמים תפוזיים וניחוח תפוז מטורף. כשנכנסתי פנימה לשופטים כבר הכנתי את הטאקו המקסיקני עם האסדו. כדי להספיק בזמן נתון האסאדו נכנס לסיר לחץ ואת הטורטיות כמובן עשיתי בעצמי. הגענו לשלב הניפוי לקראת הנבחרת 30 איש. עשיתי שטרודל תפוחים הורס עם רוטב וניל מעל, מבצק פילו שאותו הכנתי לבדי. מי עושה בצק פילו? והיתה לי שעה ורבע. סיימתי את המנה אחרי שעה וישבתי לשתות קפה עם צוות ההפקה. השופטים אמרו שזה שטרודל פצצה ולגמרי היתי בטוחה בעצמי ופתאום בום. אני בחוץ. ומישהי שהכינה חביתה עם ירקות וקראה לזה פריטטה נכנסה לנבחרת. אז כן, בטח שהתבאסתי כי הבנתי גם אני שזה לא באמת הבישול אלא הסיפורים ואני בן אדם שמח עם כל מה שעובר עלי ואני לא אתבכיין. שיהיה ברור כולם באילת מכירים את הסיפור של נדב בעלי שחלה בסרטן וכל מה שעבר עלינו, כי החיים שלי הם ספר פתוח ואני לא מסתירה, אבל לא הייתי משתמשת בזה בתוכנית".

 

תצטרפו גם אתם לאינסטגרם של טל Tals food art

 

איזה תגובות קיבלת אחרי ההדחה?
   "מדהימות. אנשים מזהים אותי ברחוב וזה מצחיק. בסופר התפתח דיון ער שהגיע לצעקות על זה שזה ממש לא פייר שלא קיבלו אותי לנבחרת. האנשים הפכו לי את כל העגלה רק כדי לבדוק מה זו מהמאסטר שף קונה.  הם ראו קמח קפוטו , שאלו אותי למה זה טוב והורידו את כל הקמח מהמדפים כי לקחו גם הם".
ההדחה היתה בפועל כבר לפני שנה, הבאסה חזרה אלייך כשראית את זה שוב קורה בטלוויזיה?
   "לגמרי. היו עוד המון דברים שרציתי לעשות ולהראות אבל זה לא התאפשר לי לצערי".

יש סיכוי שתנסי שוב?
   "אגלה לך שאני מנסה שוב, כבר נרשמתי. אבל לדעתי שוב לא יהיה סיכוי שאכנס לנבחרת כי אני לא הטייפקאסט שלהם. אני לא עצובה. אני אמשיך להיות שמחה והם ימשיכו לא לקחת אותי. את יודעת תוך כדי דווקא סיפרתי להם סיפור מעניין שהליידי סימסון האנגלייה זו הסבתא של בעלי נדב, אבל הם לא עשו עם זה כלום, כי זה לא הסיפור העצוב שהם מחפשים".

מה החלום?
   "לצלם סרטוני אוכל על הנחל בשאמוני. לאוו דווקא לפתוח מסעדה. אני כבר לא צעירה ומסעדה זה להיות עבד".

למה שאמוני?
   "אנחנו מתים על שאמוני. יש שם המון פרגליידינג (מצנחי רחיפה) וטיפוס וזה לגמרי בשבילנו. אני יודעת שאנחנו עוד נעבור לגור שם".

ולמה סרטוני אוכל דווקא על הנחל?
   "מאוד רוצה לצלם אוכל ואין לוקיישן מדהים יותר מאשר על הנחל. אני מאוד אוהבת מים, נחלים וטיולים ובשאמוני יש הרבה מאלו. אני רוצה שיהיו לי המוני עוקבים באינסטגרם ורוצה לעשות מזה כסף כי מה יותר טוב מאשר לעשות את מה שאת אוהבת ולהרוויח מזה?".

מי מבשל ביום יום בבית?
   "ברור שאני, אבל באמצע שבוע זה כמעט ולא קורה כי אין לי זמן. חזרתי בסוף שבוע מהמרכז לאילת וגיליתי שהמקרר שלי ריק. מצחיק".

המאסטר שף הוריד לך מבישול?
   "ממש לא, אבל היי, אני לא רק מבשלת אלא גם אופה. אני נורא טובה בבצקים. אוהבת מאוד לעבוד עם קמח, בצק, אוהבת את ההתעסקות עם זה.לפעמים אני קמה בשישי בבוקר ובוער לי בידיים לעשות בצק, אז אני דוחפת למיקסר קמח וחומרים וכשהבצק מוכן מחליטה מה לעשות איתו".

 

 

מלכת הידיים


   מי שמכיר את טל יודע שהיא התברכה לא רק בכישרון בישול ואפייה, אלא כל מה שהיא עושה עם הידיים היא עושה מצויין. כך למשל תגלו שכל הציורים היפהפיים על קירות ביתה, הם מעשה ידיה. עכשיו היא חזקה בקרמיקה ומאחר וחוג של פעם בשבוע לא מספיק לה, היא קנתה לעצמה אובניים ומכינה כדים, כוסות, אגרטלים ומה לא, במרפסת ביתה. יש לציין שהכל מוצלח ובעיצובים משגעים.

מתי יש לך זמן לכל הדברים האלו?
   "אפשר למצוא זמן להכל. אין דבר כזה אין לי זמן. אם רוצים, מוצאים. הכל שאלה של כמה רצון יש, ממש כמו דיאטה, אבל לזה אין לי רצון", היא צוחקת.

איך את מסתדרת בפסח?
   "גיליתי שכל מתכון של עוגה שלא מתאימה לפסח אפשר להתאים לפסח. כל כוס קמח שיש במתכון מחליפים ב1/3 כוס קמח מצה, 1/3 כוס קורנפלור ו1/3 קמח תפוחי אדמה".


   ועד שנפגוש אותה אולי במאסטר שף הבא, אם אתם רוצים טיפים, מתכונים וכל מיני דברים מעניינים, תצטרפו גם אתם לאינסטגרם של טל  Tals_food_art  ותיהנו. ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש