'פלאפל אבשי' הכי טוב בעיר

מאת: או-מד מדיקל ● ● ערב ערב 2462
פלאפל אבשי חדש יחסית. רק שנה וחצי במרכז 'צופית תחתית', אבל כבר רכש לעצמו מוניטין מקומי. והלקוחות מצטופפים בכניסה. הסתיו והחורף הם עונת הפלאפל. אין כמו מנה מהבילה, ריחנית ומתובלת שתעשה לך שמח בקיבה וחם בנשמה. אז למה אתם מחכים? גשו עכשיו ל'פלאפל אבשי' ותתחילו להעמיס...
'פלאפל אבשי' הכי טוב בעיר

אחרי שטעמת כדור זהב אחד מ'פלאפל אבשי', לא תוכל להפסיק. מנה אחרי מנה היא ממכרת. תשאלו את התיכוניסטים מתיכון 'גולדווטר' שנוהרים בהמוניהם ל'פלאפל אבשי' שממוקם במרכז 'צופית תחתית'. הם יעידו בפה מלא וגדוש בפלאפל, בשניצל, בשקשוקה, בטחינה ובשניים עשר מיני סלטים כולם תוצרת בית: 'הפלאפל של אבשי' הכי טעים בעיר! ואיך לא אם אבשלום בן סימון ורועי נגר, בעלי המקום, מקפידים להחליף את השמן מדי יום ביומו, ובסופו של כל יום זורקים את כל מה שנשאר מהסלטים ומהתערובות כדי שלמחרת תקבלו את הכל טרי טרי ורענן להפליא?

טעים ריחני חם וטרי


עם בוא רוחות הסתיו, מיד התיאבון נפתח, והחשק מתעורר למשהו אמיתי, ניחוחי, מתובל, כזה מאכל בלי חוכמות שעושה נעים בבטן ומשדר ביתיות וישראליות לכל הגוף. אוחחח לעבור ליד דוכן 'הפלאפל של אבשי', לנשום עמוק ולעצור להתפנק לרגע במנה צבעונית וטעימה להפליא. כי ברגעים האלו, אין כמו מנה של פלאפל כדי להרגיש מחובר.

אבשלום מה הסוד של הפלאפל שלך?
"זה מתכון שעובר בירושה כבר שלושים שנה שקיבלתי אותו ממומחה לפלאפל באיזור הצפון. יש בו מרכיבים סודיים. הכדורים לבנים ובאחריות זה פלאפל שלא עושה צרבות אחרי כן ולא יושב כבד על מערכת העיכול. הוא לא עושה 'גרעפסים' והלקוחות לא מפסיקים להלל ולשבח". מקור השם אגב הוא קיצור שמו של אבשלום: 'אבשי'. אבשלום בן סימון, לשעבר מבעלי 'ג'אדי', הפלאפל שעמד בשדרות התמרים עבר לפני שנה וחצי למרכז 'צופית תחתית' ורואה רק ברכה בעמלו.

רועי מה מיוחד בשניצל של 'אבשי'?
"זה השניצל הכי טוב בארץ. קונים את הנתחים של חזה העוף הכי טובים שיש. הם מגיעים טרי טרי בכל יום, והלקוחות יודעים את זה". סוגי הסלטים שרועי ואבשלום מגישים בין היתר: חסה ועגבנייה, לימון כבוש, עגבניות חריפות ועוד. "הכל תוצרת בית. הכל נקי וטרי. הכל כשר בהשגחת הרבנות", מספר אבשלום בן ה- 35, "עכשיו אנחנו מכינים כדורים בטיגון בשמן קנולה שיש לו יתרונות בריאותיים. הפלאפל שלנו נטול גלוטן כי אין בו קמח. הוא מתאים לחולי צליאק. זה לא פלאפל רגיל, והתגובות בהתאם". אבשלום לא מוותר בעצמו על אכילת הפלאפל שהוא מכין. "כל יום אני אוכל חצי מנה. חובה".

תכניות לשנה הקרובה...
"לפתוח נקודת מכירה נוספת באילת. אנחנו שואפים לפתוח רשת בארץ ובעולם. בשנה הבאה בכוונתי לפתוח פלאפל בבולגריה בעיר הנופש בורגאס שהיתה נקודת משיכה לתייר הישראלי, וגם בבולגריה תוכלו להנות מהפלאפל המצוין של אבשי".

הפלאפל כמזון בריאות?


אם תשאלו את האמריקאים מהו הטרנד החדש בתחום מזונות הבריאות שהם מובילים ברמה, אולי תתגאו בעובדה שהפלאפל הישראלי כבש מקום של כבוד בתחום מזונות הבריאות. אחרי החומוס והטחינה שעשו 'ירידה' וכבשו את מדפי הסופרמרקטים ברמה, הגיע תורו של הפלאפל. וגם קוריוז: מי אם לא ישראלי המציא עכשיו שיווק של חומוס במיכל לחיץ? כן כן ממש כמו של הקטשופ... אז מה כל כך בריא במנת פלאפל? ראשית הוא עשוי מחומוס, הלא הוא גרגרי החימצה הבריאים שמכילים שפע חלבונים ומעט מאד שומן וגם אפס כולסטרול. שנית - מנה אופיינית עמוסה בירקות ובסלטים שזה לכשעצמו בריא בטירוף ומעל כמות נאה של טחינה גם היא עשירה בסידן, בברזל ובחלבון, שלא לדבר על מי שמוסיף מהחילבה הצהבהבה מה שנקרא 'עמבה', שנמצאה כצמח מרפא נוגד סכרת שחוברת לכורכום, התבלין הצהוב עז הטעם והנוכחות שנמצא כנוגד תהליכי חימצון וכאנטי דלקתי. בקצרה- הפלאפל כמנה לצהריים הוא בהחלט מנה בריאה ומעניינת מבחינה תזונתית. ואם כבר פלאפל: אז 'פלאפל אבשי' אצל אבשלום ורועי החביבים והנעימים.