רוטה – מסעדת פיוז'ן מרוקאית

מאת: סימונה סולומון שאואט ● ● ערב ערב 2462

אין כמו לאכול אוכל ביתי, שמזכיר טעמים של אמא, בכלים אותנטיים, במקום עם אווירה ועיצוב מעניין, עם טוויסט של פיוז'ן, והכל תחת ידיו של שף ותיק בעולם האוכל, שמביא עם נסיונו את הטעמים לדרגת אמנות. הכירו נא את מסעדת 'רוטה', מסעדה על טהרת האוכל המרוקאי, עם טוויסט פיוז'ן, כשרה. ארבעה חודשים נמצאת המסעדה בנוף האילתי, וכבר צברה לה לקוחות קבועים יומיומיים ומעריצים לרוב. נפגשנו עם בעלי המקום, שהוא גם השף, יניב ביטון, לראיון.
שף ביטון כבר מצוי ברזי המטבח מעל לתשע שנים. באמתחתו רזומה עשיר בתחום הקולינרי הכולל בין היתר את מסעדת 'לה קוצ'ינה' באילת, מסעדה פרטית בתל אביב ועוד ועוד: "אחרי שנים בתחום אוכל הגורמה, חשתי צורך עז לחזור לשורשים, לתבשילים שעליהם גדלתי בבית. ב'רוטה' אני משלב את האוכל האותנטי המרוקאי עם מה שלמדתי במהלך השנים בתחום הגורמה".
במסעדה תוכלו להנות משני תפריטים: תפריט צהריים ותפריט ערב.

תפריט צהריים


"זהו תפריט המתבסס על האוכל המרוקאי האותנטי. האוכל כאן מדבר ליותר מ- 80% מהאוכלוסיה", אומר שף ביטון. "בין היתר תוכלו להתענג כאן על: כבש טנזיה, קדרת בשר צוואר עם תבלין 'משיה' בבישול ארוך, ארטישוק ממולא ברוטב לימון וזעפרן, הקוסקוס המפורסם שלנו, סיניה חצילים ועוד. למעשה, ישנם 14 תבשילי קדרה לבחירה, כולם מוגשים בכלי חרס מרוקאים – טאג'ין. בנוסף, למנות העיקריות מצטרפים שמונה סוגי סלטים, ביניהם: סלק מרוקאי בלימון ושום, גזר פיקנטי, טחינה עם ראס-אל-חנוט, חציל על האש בפסטו, קוסברה ושקדים, סלט ירקות קצוץ טרי, פלפלים חריפים בשום ושמן זית, סלט הסלרי עם אגוזים ותמרים המפורסם והכל כך אהוב שלנו. לחגיגה הזו מתווסף לחם פרנה מרוקאי. זוהי המנה העסקית -צהריים שלנו במחיר 49 ₪".

תפריט ערב


שף ביטון מספר לנו, שבערב, המסעדה לובשת אווירה ועיצוב שונה, השולחנות נערכים בהתאם לאווירה החגיגית. תפריט הערב כולל, בנוסף לתבשילים המוגשים בצהריים, שמונה סוגי מנות ראשונות וביניהן: פסטיה מרוקאית, מרק חרירה, סרדינים נשואים – ממולאים בעריסה, לימונים כבושים, קוסברה ושום, בקלאווה עגל עם דבש תמרים בטחינה וקינמון. במסגרת המנות העיקריות, תוכלו להנות גם משמונה סוגי בשרים ודגים בגריל עם רטבים: צלעות טלה, סינטה שמנה, פילה בקר, אנטרקוט ואף דג לוקוס. "בערב למעשה המטבח הופך למטבח פיוז'ן עם נגיעות מרוקאיות", מסביר לנו שף ביטון. תפריט הערב כולל שלוש מנות, ולאילתים - מחיר עסקית הערב – 110 ₪.

קינוחים


בפינת הקינוחים, תוכלו להנות משלושה סוגי פינוקי שוקולד: עוגת שוקולד חמה, קרם ברולה בננות עם שוקולד וגלידת שוקולד-דרמבווי (וויסקי שוקולד). כמו כן, אפשר להתענג על מנת בקלוואה חלבה – מוגשת חמה עם גלידת פיסטוק, דבש תמרים ולימון, או על- מלבי מחלב קוקוס ורוזטה (חלב שקדים) וכמו
כן – סורבה תוצרת בית בטעמי – מרטיני רוסו, ערק אשכוליות וקמפרי. 'רוטה' תפנק אתכם בריבות מרוקאיות תוצרת בית ובתה מרוקאי המוגש בקומקום מיוחד.

ארועים ב'רוטה'


למעוניינים, ניתן לערוך במקום ארועים וכן חפלות מרוקאיות אותנטיות עד 50 איש עם להקה מיוחדת המגיעה מחיפה. באירוע נבנה תפריט אישי, כולל הרבה ערק זחלווי...והמון שמח!!!
יש אפשרות לקחת אוכל בימי שישי וכן יש משלוחים.
מסעדת 'רוטה', רחוב אילות 3 (סמוך ל'ליסה דגים').
פתוח: א'-ה' 11:30-18:00 - עסקית צהריים, 18:00-23:00 -עיסקית ערב.
ו' -12:00-16:00, מוצ"ש - משעה לאחר צאת שבת ועד 24:00.
טלפון: 08-6323787.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש