השנה החדשה בקלפי הטארוט

מאת: מירב לוי דיאמנט ● ● ערב ערב 2462
יציבות כלכלית, עלייה נוספת במספר התיירים בעיר, כישלון בהתמודדות מול המסתננים והישג של צעיר נוסף בתחום הימי. אלו רק חלק מהדברים שחוזה לנו פותחת הבית של 'מה נשמע' בקלפי הטארוט לרגל השנה החדשה. אז מי, מה למה וכמה ומה יעלה על פי רחל ארז, בגורלו של החיל החטוף, גלעד שליט?

בכל תחילת שנה, אנחנו מתמקמים אצל הפותחת הרשמית של 'מה נשמע', בקלפי הטארוט, רחל ארז. האשה והפתיחה שעושה לנו את זה במהלך כל ימות השנה, נקראת לרגל השנה החדשה אל הדגל ומבררת לנו בקלפים איזו שנה תהייה השנה הבאה עלינו לטובה.
במשך למעלה מ-20 שנה היא פותחת בקלפים, וכדי שלא להסית את הנושא מהתחזית, אל עצמה היא רק מוכנה רק לספר כי קיבלה את היכולת הזו כמתת שמיים, "זה תחום שבחר אותי יותר מאשר אני בחרתי בו", היא מסבירה לי השבוע בביתה, אגב ערבוב הקלפים. רגע אחר כך היא מבקשת לדעת מה בדיוק אני רוצה לברר וכך בזה אחר זה אני שואלת אותה שאלות, היא מערבבת את קלפי הטארוט, פותחת את פריסתה ומשיבה.

האם אילת תהייה בטוחה מבחינה ביטחונית בשנה הקרובה?
"מבחינה ביטחונית אני לא רואה פיגועים למיניהם באזור אילת, אבל אני בהחלט רואה שהקלפים מדברים על 'מתפלחים' לעיר. הרבה כסף ילך לשם, בניסיון לעצור את התופעה, אבל לצערי, כל מה שישקיעו לא יעזור ולא יספיק למיגור התופעה. הקלפים מראים על משהו בתחום הזה שלא יצליח, אולי בכל זאת יהיה ניסיון כל שהוא לפיגוע מצד מישהו שיעבור את הגבול ללא אישורים, מכל מקום הוא יכשל. הקלפים מראים שהמשטרה או הצבא, מישהו מגורמי הביטחון עושה עבודה מאוד טובה שימנעו את זה". רחל מתעמקת בקלפים ומדברת על תאונה מאוד גדולה באזור שהיא רואה בקלפים, "כלי רכב ואולי אפילו מטוס, משהו שמפחיד אותי", היא אומרת ומתנצלת מראש על השחורות.

מה צפוי לנו השנה בתחום התיירות?
"אני רואה שיפור, עובדים אפילו יותר בשנה הקרובה על הצד התיירותי. תהייה לאילת הצלחה מבית ומחוץ. הקלפים מראים שהשנה היתה טובה בתחום, ובשנה הבאה צפוי אפילו שיפור נוסף".

מבחינה פוליטית, העירייה חזקה השנה או לא?
"אני רואה כי בשנה הקרובה ראש העירייה תופס את הכסא שלו חזק ולא ממש מוביל את העיר לשינויים רציניים, כאילו הוא איבד משהו מהמנוע הפנימי שלו. אני רואה משהו שמגיע למצב של אלימות. הוא מסתיר את הדברים האמיתיים. בחודשיים הקרובים הוא יכול להיות בסיכון כלשהו ואני מציעה לו להיות ערני וכן, להיזהר".

האם יש שינויי בנושא הרוכלים על הטיילת?
"אני רואה שמשהו קורה לקראת חודש מרץ. תוכניות ייצאו לפועל. נראה כאילו מורידים הכל ובונים הכל מחדש, זה מופיע בקלפים כמו לידה של רעיון שיהיה בסופו של דבר טוב עבור הרוכלים עצמם. לא, הם לא יעברו למקום החדש, אני לא רואה מעבר אלא שדרוג של המקום הקיים, הם אוחזים בקיים וכלום לא יזיז אותם, הם מוכנים לקבל כל סידור בתנאי שיישאר במתכונת הקיימת".

האם האלימות באילת תגיע לשיאים חדשים?
"הקלפים מדברים על הרבה מאוד עבודה פנימית מתחת לפני השטח, עבודה מודיעינית טובה. אני לא רואה משהו מיוחד בתחום הזה שיקרה השנה. זו אמורה להיות שנה רגועה יחסית מבחינת האלימות, נראה שהעבודה המשטרתית שתיעשה בעיר תהייה טובה וחזקה ותהפוך את אילת למעין עיר מבוצרת".

איזו תמונה כלכלית את צופה לעיר?
"הקלפים מדברים על תקופה של כשלוש וחצי שנים אחרונות שלא היו קלות ורואים שבשנה הקרובה המצב הולך ומשתפר. נראה שמגיעה עזרה מהמדינה, המצב דווקא נראה טוב. אני רואה הרבה מאוד פרסום שיושקע באילת, בעלי העסקים ששרדו עד היום ימשיכו לשרוד ולא יפתחו השנה הרבה עסקים שלא יחזיקו מעמד. במקביל, בשנה הקרובה אני לא רואה אטרקציות חדשות נפתחות, כאלו שיכולות למנף את אילת מבחינה כלכלית".

מה קורה עם שדה התעופה?
"מישהו בדרגים הגבוהים ממש מפחד משינוי מבחינת שדה התעופה. אני רואה ששדה התעופה ב'עובדה' קם לתחייה והרבה טיסות מגיעות לשם, שוב, בגלל גבר שלוחץ חזק שזה יקרה. השדה לא עובר גם השנה אל מחוץ לאילת אבל השדה בעובדה זוכה להתעוררות משמעותית, אולי הוזלת הטיסות שייצאו משם".

מה קורה בשנה הקרובה עם הגולש שחר צוברי?
"נכון לעכשיו זה לא נראה טוב. נראה שיש לו אנרגיה דחוסה מידי וגם הוא יודע את זה. אני ממליצה לו בחום להתרחק, לנוח, לעשות את מה שהוא באמת אוהב ואז לחזור מחוזק, להיערך מחדש לקראת כל מאבק. לגבי ההתמודדות שלו על כרטיס הכניסה לאולימפיאדת 21012 אני רואה שינוי בקדה ה -90. הוא יעלה שוב לכותרות במובן החיובי, לקראת חודש מאי, הוא שוב יהיה מפורסם ויזכה לתהילה. הוא לא מסתפק במה שהוא משיג, אליפות אירופה לא מספיקה לו וגם לא מדליית הארד באולימפיאדה האחרונה, הוא לא ינוח ולא ישקוט עד שלא יגיע למה שהוא מתכנן".
את רואה אולי בקלפים עוד הישג ספורטיבי בעיר, אולי כדורגל או כדורסל?
"דווקא כן, יהיה עוד משהו, אני רואה מישהו צעיר ותותח, שוב, בתחום הימי, מישהו על הכייפק שלא רואה שום דבר חוץ מזה, ילד שרעב להצלחה וגם מצליח בגדול".

ומה על המדינה, מלחמה בקיץ הקרוב?
"אני רואה איומים אבל בשורה התחתונה הכל נשאר אותו דבר, אני לא רואה פיגועים מיוחדים אבל גם לא שלום ולא מלחמה. הקלפים מראים שנסראללה מפחד מאוד לעשות פעילות, אני לא יודעת למה. המצב שלו שברירי והוא מפחד. רואים עבודה מודיעינית חזקה שמסכלת כל אפשרות לפגוע במדינה. נראה כאילו פעמיים יצליחו לסכל ניסיונות להרע למדינה".

מה קורה עם אירן?
"יש שם התעוררות אינטנסיבית לרעתנו, סורי שכך. אסור לנו להישאר שאננים. נכראה שבסופו של דבר תהייה להם האפשרות להחזיק את היד על הכפתור, הם מגיעים למצב של פצצת אטום, אבל במקביל אני גם רואה שמישהו כמו אבא, עם הרבה כוח וכסף, עוצר את המצב.
אולי זו תהייה ארצות הברית שתתערב בסופו של דבר ותנטרל את האירנים בדרך של מלחמה. איך שלא יהיה זו לא תהייה מלחמה ישירה איתנו, ככה זה מופיע, הפריסה מאוד נייטרלית מבחינתנו".

מה על התאונות במדינה?
"צר לי אבל בשנה הקרובה לא זו בלבד שכמות התאונות על הכבישים לא תרד, אני רואה עליה רצינית ומדאיגה. תחשבי על זה שהיום בקלות, בסכום שלא עולה על ,₪3000 את מקבלת ליד רישיון להרוג".

ולקינוח מה יעלה השנה בגורלו של החיל החטוף, גלעד שליט?
"זה לא הגיוני אמנם אבל הקלפים מראים שהוא בבית תוך שש נקודות, זה יכול להיות תוך 6 ימים, 6 שבועות או 6 חודשים, מכל מקום הקלפים מאוד אופטימיים בנושא הזה. הוא עצמו כבר יודע שהוא חוזר הביתה בקרוב. הפתיחה בעניינו נראית ממש טוב כי היא מדברת על שינוי גורלי חיובי מאוד".


תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש