ציפורה ויזר - לעלות על המסלול הנכון

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 16/9/2010 10:27 ● ערב ערב 2463
מטפלת מנוסה ומוסמכת בזוגות, משפחות ופרטיים. עזרה בפתרון בעיות אישיות הכוונה להורים ולילדים. ייעוץ זוגי ומשפחתי ועוד

יום שני בערב, אני נפגשת עם ציפורה לראיון. חייבת לספר לכם שאני מגיעה לראיון חולה, עם חום, אבל עבודה...אתם יודעים. רק אחר כך אבין כמה טוב שיצאתי מהבית והכרתי בחורה מדהימה כמו ציפורה, רק שיחה קצרה עמה, ואני כבר מרגישה טוב יותר.

טיפול ועזרה כייעוד


ציפורה ויזר הייתה מאז ומתמיד בתחום העזרה לזולת והטיפול. "עוד כשהייתי ילדה, הייתי קשובה לכולם, עוזרת לגשר ולפשר, עוזרת להורים, כבר אז הרגשתי שהעזרה היא הייעוד שלי", היא אומרת. אנחנו נפגשות בחדר הטיפולים שלה, חדר אינטימי, עם אווירה נעימה, זורמת, תוסיפו לזה את האנרגיות הטובות של ציפורה המקסימה, והרי לכם המקום הנכון ביותר לבוא אליו לטיפול.
"במשך כל חיי אני מתעסקת בתחום הטיפול. עם השנים, נוספו התעודות והליטוש המקצועי", אומרת ציפורה בתחילת הראיון. כמה נכון. מטפל זה משהו שצריך לצמוח מתוכך - כי אז אתה עושה זאת הכי טוב.
ציפורה הגיעה לאילת לפני כ- 28 שנה, כדי לעבוד עם העולים החדשים שהגיעו מאתיופיה ב'מבצע משה' ונקלטו במרכז הקליטה באילת. משהמשפחות עזבו את אילת, נקלטה בעירייה כעובדת סוציאלית, ומאז (26 שנה!!!) היא מנהלת את המרכז הטיפולי להורים וילדים באהבה רבה. לפני כשנתיים, מצוידת ברזומה מכובד, ידע ונסיון רב, החלה גם בעבודת טיפול פרטית בביתה במטופלים המופנים אליה מקופ"ח, מהביטוח וכמובן מפה לאוזן.

טיפול משפחתי, זוגי ופרטני


במסגרת העבודה הפרטית בביתה, פוגשת ציפורה הורים וילדים, בהרכבים שונים: תמיד ההורים תחילה ואחר כך, לפי הצורך, מצטרפים הילדים. לעתים פגישות נפרדות של הורים וילדים וביחד לסירוגין.
"במסגרת הפגישות, אנחנו מנסים לטפל בקשיים שבקשר, במכשולים, באי ההבנות, בהרגלים שנוצרו בהיסח הדעת במהלך השנים וכבר לא מתאימים לתקופה הנוכחית, ולא תמיד יודעים איך לשנות את זה. אני רוצה לציין, שמקסים לראות איך הילדים שמגיעים לכאן אט אט מתחילים להרגיש כמו בבית, מרגישים שזה המקום הפרטי שלהם, וגם אם הם לבד ללא ההורים, העבודה על הבעיה ממשיכה להיעשות בדרכי שיחות, יצירה ועוד. בצורה נעימה וזורמת", אומרת ציפורה, שהוכשרה כמדריכה מוסמכת לטיפול משפחתי וזוגי.
ציפורה: "פן טיפולי נוסף בעבודתי הוא הטיפול הזוגי. אני עובדת עם זוגות שחיי הזוגיות שלהם עולים על שרטון או שתקופה ארוכה מדשדשים בבעייתיות מעיקה בחיים הנישואין, וגם עם בעיות קשות יותר - אם זה בגידות, אי הבנות קשות, לפני הפרדת מגורים, לתת עוד הזדמנות. כמו כן, אני עובדת גם עם זוגות לפני הנישואין, שנבהלים ממריבות ורוצים לקבל עוד נקודת מבט, רוצים להרגיע את עצמם, שהם בדרך הנכונה".
קבוצת נוספת הפונה לטיפול, מונה את הסובלים מבעיות אישיות. מטופלים אלו, מכל קשת הגילאים, גוררים איתם התנהגויות המכבידות עליהם, שנוצרו כתוצאה מחוויות טעונות בהן לא זכו להכוונה ולתמיכה. המפגש מלווה בחששות, בבושה ובתחושת אשם. פעמים רבות, העלאת הנושא לכשעצמו מקדמת לעבר השינוי המיוחל.
מספר הטיפולים הוא גמיש ומותאם לאדם ולנושא הפנייה. בדרך כלל פעם בשבוע, וכאשר מדובר בבעיות ביחסים במשפחה, מתקיימות פגישות של הורים וילדים ביחד ובנפרד. לעתים, הילדים מוזמנים למפגשים אחת לשבוע, וההורים מצטרפים מדי פעם, על-מנת לקחת חלק ולתמוך בתהליכים הרגשיים שילדיהם חווים. הורים רבים המצויים בדאגה לילדיהם, מתקשים לקבל ולהבין את הדרך בה הילד מתקדם: באמצעות משחקים, יצירה ושיחות הנערכים תוך כדי פעילות ומותאמים ליכולת הילדים. מספר הטיפולים הוא גמיש בתלות בבעיה ובאדם.

אתם בידיים טובות


לא כל יום אתם פוגשים מטפל עם כל כך הרבה שנות נסיון, עם המון אהבה למקצוע, כאילו היה זה יומו הראשון. כזו היא ציפורה, שבאמתחתה ניסיון מגוון בבעיות משפחתיות, זוגיות, נוער, נשים, גברים, מבוגרים, בעיות ייחודיות עם צרכים מיוחדים: "אני מרגישה נוח לטפל במגוון נושאים ובעלת יכולת לטפל בהם", אומרת ציפורה ומסכמת: "ניחנתי ביכולת דיאגנוזה מהירה של הבעיה, אני לא אוהבת למשוך תהליכים על גבי שנים, אני מציגה דרכי התמודדות המתאימות לאורך הנשימה של המטופל, אני מתחברת לצרכים שלהם ביכולת להתמודד עם הבעיה. אני חושבת שקל לי להתחבר עם אנשים ורואה במקצועי שליחות", ובנימה של הומור הוסיפה, שהייתה שמחה לקבל טיפול "תוצרת בית"...

אז... מי שרוצה שינוי, מי שרוצה לעבוד על שינוי – מוזמן.

לקביעת פגישה: 050-6490464, טלפקס: 077-6622919