לקוחות בוחרים:'פיצה טונינו' הכי טעימה בעיר

מאת: או-מד מדיקל ● 1/12/2010 15:05 ● ערב ערב 2474
בטי בלום ב'פיצה טונינו', שבמרכז שכונת 'האגס' בשחמון מוגשת הפיצה הכי טובה בעיר. את זה אומרים הלקוחות, המרוצים מהפיצות הטריות המוכנות במקום לפי הזמנה. במקום מבחר פסטות וסלטים מעוררי תאבון. כל הרטבים תוצרת בית, האריסה מעלפת. הכול טעים, טרי ומגרה

תמונת כתבה


כשנכנסתי ל'פיצה טונינו' שבמרכז 'האגס' בשכונת השחמון מיד הבחנתי בריח המגרה של הפיצה הטריה שנאפית במקום. מרקו פיטוסי, הבעלים, שהביא את המתכונים הסודיים לבצק הדקיק והקריספי ולרטבים המעודנים והדשנים מחייך: "זה קורה שאנשים נכנסים אלינו ישר מהרחוב אחרי שהריחו את הריח המגרה ורצו לטעום. הם אוכלים אצלנו ואומרים- 'כזו פיצה טעימה עדיין לא אכלנו'".

קריספי זה נהדר


אנחנו יושבים ברוח הקרירה והפיצה תוצרת הבית מוגשת לשולחן. לצידה רוטב פסטו ירקרק טרי והפיצה הדקה מכוסה ביד נדיבה בפטריות טריות. לא אלו שהושרו בקופסת שימורים עד שאיבדו כל ריח וטעם מקורי אלא פטריות על אמת. והכול מתפצח בפה טעים להפליא. אולם את הכתר לוקחת ללא מאמץ האריסה. אותו רוטב פלפלים צפון אפריקאי. בירור קצר מעלה שאת האריסה הכינה סופי. סופי היא אשתו של מרקו ובני הזוג רכשו את 'פיצה טונינו' לפני כשמונה חודשים. את המתכון לאריסה שכמוה עדיין לא טעמתי מימיי, ולא מדובר בהגזמה, קיבלה סופי מאמו של פטריק, פורטונה ז"ל, שהביאה את המתכון היישר מטוניסיה ארץ מוצאה. "אמא שלי עליה השלום, אהבה את האריסה. לכל מקום היא הלכה ואיתה צנצנת קטנה של אריסה", נזכר מרקו בחיוך, "אין פלא שהיא ידעה את סודות הפלפלים. היא היתה מומחית באריסה והיא לא הסכימה לאכול משהו בלי לשים לצידו מהאריסה הפרטית שלה". טעמה של האריסה שהוכנה לפי המתכון הסודי של פורטונה אכן ממכר ואני מוזגת עוד ועוד אל הצלחת שלפני. "אלו הפרטים הקטנים שעושים את המקום", אומר מרקו ומעודד אותי לקחת עוד מהרוטב. קחו למשל את נושא הפטריות. ב'פיצה טונינו' משתמשים רק בפטריות רעננות וטריות. השבוע הגיעו שתי בחורות לאכול סלט וביקשו שיכניסו לסלט פטריות כי שמען של הפטריות הטריות של 'פיצה טונינו' הגיע למרחוק. "הפרסום של הפיצה שלי עובר מפה לאוזן", אומר מרקו, "אנשים אוכלים, נהנים וחוזרים שוב. יש לנו לקוחות קבועים. יש פה משפחה שלפחות שלוש פעמים בשבוע מגיעה אלינו ויש לקוחות שמזמינים כל שבוע מגשים של פיצה במשלוח".

מגוון סלטים טריים


פיצה מיוחדת ואהובה במיוחד היא פיצה סלמון: רוטב עגבניות, סלמון גבינה ושמנת במיטב הניחוח הצרפתי. ב'פיצה טונינו' תמצאו גם סלטים מעודנים. המצוין במיוחד הוא סלט טונינו: עלי חסה ירוקה, עגבניות, בצל, פטריות טריות, תירס, לבבות דקל ורוטב ויניגרט. סלטים מגרים נוספים הם: סלט רוקפור המצוין, סלט גבינת עיזים המעולה, וסלט טונה, לחובבי הדגים. וגם פסטות עשירות וטעימות תמצאו כאן, על בסיס רטבי שמן זית, שמנת, חמאה ובזיליקום. מרקו ממליץ על פסטה פלרמו: "פסטה מיוחדת המכילה פטריות טריות, שמנת, יין לבן, רוטב שום מענג וחמאה". גם פסטה טונינו מוגשת לשולחן והטעם- אלוהי. הפסטה מכילה שמן זית, בצל, אריסה, צלפים, רוטב עגבניות, יין לבן, מלח ופלפל שחור. הטעמים משתלב במתיקות עם האוויר הקריר. אגב, במקום עומד מסך פלזמה ובערבים מתכנסים חובבי הכדורגל לצפות במשחקים ולסעוד את ליבם במאכלים הטעימים. הכל טרי ומוכן רק לפי הזמנה. "לא תמצאו אצלנו משולשי פיצה מוכנים מראש שמאבדים מטריותם", מבהיר מרקו. המקום כשר למהדרין ועבור הקהל הדתי חשוב לציין שהפיצה היא 'מזונות', כלומר אין צורך לברך ברכת המזון. ב'פיצה טונינו' עורכים גם אירועים, עד שלושים מקומות, וגם ימי הולדת של בני נוער הם להיט בעונה הזו. "הכוח של המקום הוא שאנחנו יודעים שאוהבי פיצות יחזרו שוב ושוב כי הם מרגישים את הטעם של הפלפל והרוטב והגבינה", אומר מרקו. "הגבינה היא כמובן גבינת מוצרלה משובחת של 'טרה'. "אתמול היה אצלנו זוג מתל אביב והבחורה אומרת לנו שהיא חובבת פיצות נלהבת ומציינת, 'אכלתי כבר בהרבה מקומות בארץ, אבל כזו פיצה טעימה עדיין לא אכלתי'. לכן הלוגו שלנו אומר: 'פיצה טונינו'- הפיצה הכי טעימה בעיר- אתם קבעתם'. אתם כלומר- הלקוחות שאומרים לנו את זה שוב ושוב". ואכן, כשאני נפרדת ממרקו ומסופי אני מחליטה לחזור בקרוב שוב. זה הטעם שעושה את כל ההבדל. (תדמית)


ומעכשיו 'פיצה טונינו' גם בשעות הבוקר


חידוש לנוחות הלקוחות הוא שינוי שעות הפתיחה. 'פיצה טונינו' פתוחה בכל יום מהשעה 11:00 בבוקר ועד 15:00 ומהשעה 17:00 עד 23:30. בימי שישי המקום סגור והוא נפתח מחדש במוצ"ש.

מבצע חורף חם ב'פיצה טונינו'


שתי פיצות אישיות, פלוס שתי תוספות, פלוס קולה ליטר וחצי יעלו רק 79 שקלים והמשלוח- בחינם. שתי פיצות משפחתיות, פלוס שתי תוספות, פלוס קולה ליטר וחצי יעלו רק 109 שקלים והמשלוח- בחינם. אז למה אתם מחכים. מיקום- מרכז ה'אגס' בשחמון. טלפון להזמנות- 08-6332071

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש