מרכז פעילות מים – אילת

מאת: או-מד מדיקל ● 9/12/2010 08:41 ● ערב ערב 2475
מאת: רחלי אבידוד מאז ומתמיד אהבתי את המים", אומרת מיכל סקס, מדריכה מוסמכת להפעלת תינוקות במים ולהסמכת מדריכים וכן מטפלת בתינוקות במים ובמבוגרים בשילוב המים ומוסיפה: "לתפיסתי: המים מרגיעים ומסעירים, מפנקים ומאתגרים".
מרכז פעילות מים – אילת

מיכל, איך הגעת לתחום המרתק הזה?
”כשנולדה בתי הגדולה, עבדתי כמדריכת צלילה. היה ברור לי כי אני רוצה לשתף אותה באהבתי למים. נרשמתי לקורס המדריכים הראשון שנפתח בארץ להפעלת תינוקות במים. מאז ועד היום חלפו כמעט שני עשורים, ומאות תינוקות עשו את טבילות המים הראשונה שלהם בזרועותיי. אני מודה כי אני אוהבת את עבודתי ומרגישה סיפוק והתרגשות מכל תינוק חדש המצטרף למעגל המים שלנו".

מאיזה גיל מומלץ להצטרף?
"הגיל המינימאלי להתחלת שיעורי השחייה הוא שלושה חודשים".

היכן מתקיימים השיעורים?
”השיעורים מתקיימים בבריכה שבניתי בדיוק למטרה זו בשנת 1997, והיא בדיוק בגודל המתאים לביצוע הפעילות. הבריכה מקורה ומחוממת לטמפרטורה של 33-34 מעלות צלסיוס. עומק הבריכה נוח לעבודה ובטוח גם לאלה שאינם חשים בטחון מוחלט במים. מחוץ לבריכה, דלפקי החתלה לנוחות ההורים, מקלחות, שירותים ומלתחה".

כיצד מתקיימת הפעילות?
"הפעילות מתבצעת בקבוצות קטנות ובאווירה נהדרת, וכל תינוק מלווה בהורה. משך הפעילות - חצי שעה בתדירות של פעם בשבוע. כל שלושה חודשים ניתנת האפשרות לעבור לקבוצה מתקדמת יותר (מומלץ). אני משבצת את הילדים על פי גילם ומוכנותם האישית. בשיעור, אנו משחקים, שרים וצוחקים, ותוך כדי כך מתחזקים ולומדים לצוף, לצלול, לקפוץ ולשחות. התוצאות מדברות בעד עצמן".

מה מקנה הפעילות לתינוקות?
"הפעילות מתמקדת בחיזוק וגירוי להתפתחות תקינה לצד הקניית הרגלי מים נכונים והנאה. הילדים צפים, צוללים, קופצים ושוחים בבריכה תוך משחק והנאה מרובה. כך לומדים לשחות".

מה חדש במרכז פעילות המים?
”לפני כשנה, סיימתי את לימודיי בשיקום אורתופדי-תנועתי אצל טל זיו בתל אביב. שיטת השיקום הזו נוצרה כדי לאתר, לזהות ולטפל בשרירים דואבים ובהפרעות תנועתיות כשההנחה והדגש הם שיש להתייחס למערך רגשי ולמערך תנועתי גם יחד. שיטה זו נותנת לי כלים נוספים להתמודד עם קשיים במערכת התנועה והשרירים של הילדים. אני משתמשת בלחיצות מסויימות בכדי לתקן בעיות בשרירים כמו: טונוס גבוה וכדומה".

את מטפלת גם במבוגרים?
”בוודאי, אם כי במבוגרים אני מטפלת בעיקר ביבשה בשיטת קיניזיוטייפינג. בשיטה זו, משתמשים בטייפ הקינזיו - סרט כותנה אלסטי במיוחד אשר הדבקתו על העור מאפשרת מניפולציה עדינה של רקמות רכות לאורך זמן. השיטה למעשה מטפלת במערכת התנועה דרך העור: הטייפים מעבירים תשדורת למערכת העצבים לטפל בבעיות כמו דלקות שריר, שריר מתוח, שריר תפוס, פגיעות ספורט, בעיות מיגרנה – בהם יש הצלחה גדולה לטיפול. לעיתים אני משלבת גם טיפול במים אצל מבוגרים".

לפרטים והרשמה: 052-2398511.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש