רפי הוכמן: להעניק לאילתים הנחות בפסטיבלים

מאת: עומר כרמון ● 2/2/2011 17:58 ● ערב ערב 2483
חבר הקואליציה, רפי הוכמן, אמר בישיבת המועצה האחרונה שדנה בתקציב העירייה לשנת 2011: "בתקציב החדש הוקצה סכום גדול מאוד לפסטיבלים: כחמישה מיליון שקלים. אם מוציאים כל כך הרבה כסף לתיירות, אני מבקש שמהתקציב הזה נסבסד עבור תושבי אילת כדי שישתתפו באירועים". ראש העירייה הבטיח להקים ועדה שתבחן את הנושא
רפי הוכמן: להעניק לאילתים הנחות בפסטיבלים



ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, הבטיח בישיבת המועצה האחרונה שדנה באישור תקציב העירייה לשנת 2011, כי יקים ועדה שתבחן את הצעתו של חבר הקואליציה, רפי הוכמן, להעניק הנחות לתושבי אילת בפסטיבלים ובאירועי תיירות המתקיימים בעיר ומסובסדים בידי העירייה.

במהלך הישיבה אמר הוכמן: "בתקציב החדש הוקצה סכום גדול מאוד לפסטיבלים: כחמישה מיליון שקלים. אם מוציאים כל כך הרבה כסף לתיירות, אני מבקש שמהתקציב הזה נסבסד עבור תושבי אילת כדי שישתתפו באירועים. לחלק מהפסטיבלים אני מגיע, ההשתתפות של תושבי אילת בהם מאוד דלה, ותמיד מדובר באותם אנשים. אין שום סיבה שאם יש פסטיבל ג'אז לדוגמה, שלא יהיה מחיר נמוך במיוחד לנוער, או לצעירים אילתים".

בתגובה להצעה, אמר ראש העירייה: "העיקרון מקובל. נקים ועדה שתקבע תבחין הגיוני בהתאם לגודל ההשתתפות שלנו וגודל האירוע". רפי הוכמן אמר ל'ערב ערב' לאחר הישיבה בה הצביע בעד התקציב, כי הוא משוכנע שהוועדה אותה הבטיח ראש העירייה אכן תקום.

עיריית אילת: נמשיך להעניק הנחות


מעיריית אילת נמסר בתגובה: "ראשית יצוין, כי תקצוב הפסטיבלים כולל השתתפות משרדי ממשלה ואין מדובר רק בהשתתפות העירייה. התוספת מצד העירייה המופיעה בתקציב היא בעבור פסטיבלים חדשים כחלק ממיתוג העיר אילת כעיר של כנסים ופסטיבלים ולטובת חיזוק כלכלת העיר. בעניין זה יצוין כי עד שנת 2010 הקצבות משרד התרבות והספורט היו מועברות ישירות למנהלת התיירות ולא נרשמות בתקציב העירייה. בשנת 2011 ההעברות הינן באמצעות העירייה, ומכאן חלק מהגידול בהוצאות ובהכנסות. לשאלתך בעניין ההנחות יצוין, כי הנהלת העירייה מקפידה לסכם עם המפיקים השונים על הנחה לתושבי אילת וניתן לראות זאת בפסטיבל הג'אז, בפסטיבל אילת למוסיקה קאמרית, בגביע הפדרציה בטניס לנשים ועוד. הנהלת העירייה תמשיך לעשות כן לרווחת תושבי אילת".