רפואה הוליסטית

מאת: או-מד מדיקל ● 15/2/2011 22:24 ● ערב ערב 2485
איטה מלכיאלי
רפואה הוליסטית

פרחי באך בטיפול בבעיות השמנה


ידוע שהשמנת יתר היא אחת הבעיות הקשות מולה נאלצים אנשים להתמודד בהווה. השמנת היתר נחשבת למגפה של ממש בעולם המערבי. הסיבות להשמנה הן שונות: זמינות מבחר מוצרי מזון, שעמום, שמחות רבות, מקור נחמה ועוד. לכל אדם סיבותיו להשמנה ולחוסר הצלחה עם הדיאטה.

ידוע גם שהשפעותיה של השמנת יתר על הגוף הן מכריעות ובאות לידי ביטוי במחלות שונות כמו: סכרת, קשיים בתפקודי לב, לחץ דם גבוה, לחץ על הברכיים והשלד ועוד.
מסיבות אלה וגם בגלל האספקטים האסתטיים של התופעה, אנשים רבים נמצאים במאבק יומיומי נגד משקל עודף ומנסים כל דיאטה ותרופת פלא שקיימות בשוק.

כאן נכנס לתמונה הטיפול באמצעות תמציות פרחי באך, שאינו פועל על הגוף ואינו גורם לו לאבד משקל, אלא פועל על הנפש. הוא תומך בהיבטים רבים של הטיפול בהשמנה: זיהוי וטיפול בגורמים הרגשיים- התנהגותיים הקשורים להתפתחות בעיית ההשמנה, חיזוק הערך העצמי, חיזוק המוטיבציה וכוח הרצון, תמיכה בשינויי הרגלי האכילה ועוד. טיפול בתמציות יוכל לעזור למצוא את שורש הבעיה ולטפל בה ובכך להפוך את הדיאטה לתהליך חוויתי ונעים הרבה יותר, ואולי דרך אגב יעלו גם דברים נוספים שמפריעים לאותו אדם ויקבלו מענה.

במקרים רבים אנו משתמשים באוכל כמקור נחמה ופיצוי רגשי וכאשר מופיעים קשיים בחיינו אנו פונים לאוכל ובעיקר למתוק שגורם במוח להפרשת סרטונין וכך משתפר מצב הרוח שלנו.

אחד מתפקידי פרחי הבאך הוא שיפור מצב הרוח, לכן, כשאנו לוקחים את התמצית איננו זקוקים לפנות לאוכל המתוק. התמצית עשויה לגלות את אותו החלל שהאדם מנסה למלא באוכל ותחבר אותו לקול הפנימי שלו, שיבין שאוכל אינו פתרון ותעזור לסלק את הרגשות השליליים והכעסים שלנו על עצמנו.

התמציות יעילות במיוחד עבור ה'דחיינים הכרוניים' שחיים עם משפטים כמו- "ממחר דיאטה","נתחיל ביום ראשון", או "אחרי החג". הן עוזרות להלחם ברגש הדחייה, תעזור בדחיפה הראשונית הנחוצה להתחלת הדיאטה ותוציא את ההחלטה לפועל באופן מיידי.

אחת התמציות שמשלבים בטיפול, מגינה מהשפעות חיצוניות- מנשמות טובות שמרפות את ידי המנסה לרזות ועוזרת להסתגל לשינויים שהאדם קבע לעצמו, נקודת מבט רעננה וחופשיה מזכרונות ישנים.
תמצית נוספת שמשלבים, עוזרת לאדם לאהוב עצמו בדיוק כפי שהוא, במקום לכעוס על עצמו ועל חולשותיו ולעיתים אף להיות אומלל מהמצב. התמצית תנקה אותו מהמחשבות השליליות והתיעוב העצמי על מראהו ועל חולשותיו כשאינו מצליח בדיאטה.

להצלחה בדיאטה רצוי להשתמש ב-4 טיפות מהתמצית לאורך היום, בזמן עשיית הדיאטה ובמיוחד בעת שחשים שבירה בתקופת שמירת המשקל.
בהצלחה.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש