דיקנית הקמפוס חנכה בימה למדע ותרבות

מאת: או-מד מדיקל ● 14/3/2011 17:39 ● ערב ערב 2064
במסגרת בימת הדיקנית ייערכו בקמפוס אירועים בנושאים מגוונים מתחומי המדע, התרבות והחברה. ההרצאה שפתחה את הסדרה: הרצאתו של דר' יוסי אמיתי בנושא השלכות ההפיכה במצרים. ההרצאה הבאה במסגרת בימת הדיקנית: הרצאתו של דר' רועי טל בנושא "פגיעה מינית בילדים – במעגלי הסוד", תיערך ב-3 באפריל. הקהל האילתי מוזמן
דיקנית הקמפוס חנכה בימה למדע ותרבות

בנוכחות הקונסול הכללי של מצרים באילת, מר אחמד עזאת, והקונסול של מצרים באילת, מר ואליד שריף, מול אודיטוריום שוקק, פתח השבוע דר' יוסי אמיתי מהמחלקה ללימודי המזרח התיכון באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ובקמפוס אילת את סדרת אירועי בימת הדיקנית למדע, תרבות וחברה בקמפוס.

בדברי ברכתו הודה הקונסול הכללי של מצרים באילת, מר אחמד עיזאת על ההזמנה לקחת חלק באירוע, והבטיח להמשיך ולהשתתף באירועים בקמפוס. את הערב פתחה דיקנית הקמפוס, פרופ' מירי עמית בהסבירה כי קשה היום לסמן את הקו המפריד בין מדע, תרבות וחברה, ומכאן הרעיון לאחד אירועים מתחומי הידע השונים תחת קורת גג אחת – בימת הדיקנית. "יש הרואים באקדמיה מגדל שן. קמפוס אילת הוא אקדמיה, אך אינו מסוגר במגדל שן. הקמפוס הוא חלק מהמרקם האילתי. אירועי בימת הדיקנית הם חלק מהקשר ההדדי בין הקמפוס לעיר ולתושביה" אמרה פרופ' עמית.

תמונת כתבה
היסטוריה: אנואר סאדאת וחוסני מובארק באוניברסיטת בן גוריון


בהרצאה קולחת ומלאת הומור ניסה דר' אמיתי להעריך בזהירות רבה את ההשפעה שתהיה להפיכה במצרים על ישראל, וגולל את ההיסטוריה הקרובה של חילופי השלטון במצרים. על מובארכ אמר דר' אמיתי בצטטו בדיחה מצרית שהוא "משלם את מחיר הארוחה שאכלו אבותיו".

המצרים עדיין רואים בשלום נכס אסטרטגי, הסביר דר' אמיתי בנוגע להשלכות ההפיכה על ישראל. ההפיכה נסבה על ענייני פנים במצרים, על מצוקה כלכלית ועל תביעה לחופש אישי ודמוקרטיה. הפיכתה של מצרים למדינה דמוקרטית תחייב שינויים בחוקה. אם תהיה התעקשות על חקיקה מחודשת של החוקה ולא על תיקונים בחוקה הקיימת, לא ניתן יהיה לעשות זאת תוך כמה חודשים. ומכאן, ספק אם תהיינה בחירות חופשיות בטווח הקרוב, למרות שהצבא לקח את השלטון לידיו לתקופה של חצי שנה בלבד. יחד עם זאת, אם תהיינה בחירות חופשיות במצרים, ההערכה היא ש "האחים המוסלמים" לא ישתלטו על המדינה. דר' אמיתי הביע חשש דווקא מפני גלישתה של מצרים לאנרכיה. המאבק בשחיתות, הסביר, הוא לעיתים תירוץ ל"חיסול חשבונות" ואם התוצאה היא אנרכיה, נזקו של המאבק בשחיתות רב מתועלתו.

את הרצאתו סיים דר' אמיתי בברכה "מזל טוב, מצרים", ציטוט ממאמר שפורסם במגזין Foreign Policy . כותב המאמר, עז א-דין שוקרי, דיפלומט מצרי לשעבר המלמד באוניברסיטה האמריקאית בקהיר, מסביר כי ההמונים במצרים מחו על בעיות פנים, ובהפגנות לא הובעו גילויי שנאה כלפי ישראל. המדובר בתהליך של לידה-מחדש שעוברת מצרים, כותב שוקרי. זהו אירוע משמח, שיש לברך עליו במזל-טוב.

ההרצאה הבאה במסגרת בימת הדיקנית: הרצאתו של דר' רועי טל בנושא "פגיעה מינית בילדים – במעגלי הסוד", תיערך ב-3 באפריל. הקהל האילתי מוזמן.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש