יהדות

מאת: או-מד מדיקל ● 29/3/2011 22:39 ● ערב ערב 2491
הרב דוד שנה מפקח כשרות עירוני
יהדות

פרשת 'תזריע' - שבת החודש


כולם מכירים את התחושה המדכאת משהו של החזרה לעבודה אחרי חופשת הקיץ. לי אישית קשה להגיע למשרד דווקא ביום חמישי. מדוע? מכיוון שביום חמישי מגיעה למועצה הדתית פקידת בין הדין מבאר שבע על מנת לפתוח תיקי גירושין לתושבי אילת. נורא עצוב לראות מידי שבוע את עשרות התושבים שמגיעים להתגרש. זוגות צעירים שרק נישאו לפני מספר חודשים בקול רעש גדול, באהבה ובשמחה עצומה, מתנפצים אל מול פקידת בית הדין. מבוגרים יותר שנשואים כבר עשר ועשרים שנה, לחלקם ילדים צעירים שתוך זמן קצר חייהם ישתנו ללא הכר. קשה. אנחנו עיר קטנה בה כולם מכירים את כולם ולכן המחזה בימי חמישי לא קל, אישי יותר. התורה אינה אוסרת גירושין. לפעמים ישנו צורך ולעיתים גם חובה להפסיק את הנישואין, אך נדמה לי שכיום הגירושין הפכו למכת מדינה. לאנשים אין עוד סבלנות וסובלנות אחד כלפי השני ועל כל מריבה קטנה רצים היום לבית הדין. מדוע זה כך, מדוע כל כך הרבה זוגות מתגרשים מידי יום? אפשר למצוא המון הסברים לעובדה מצערת זו: קלות דעת, אגו מנופח, רצון במימוש עצמי ועוד כהנה וכהנה מילים יפות שמשמשות כיסוי עלוב למציאות עגומה.
השבת נקרא בפרשת 'תזריע' על ענייני טומאה וטוהרה. הפרשה פותחת במצוות הטהרה אצל אשה יולדת, שלאחר לידתה צריכה לשמור מספר ימים על ריחוק מבעלה, עד שהגוף מתנקה מהדמים. אז תספור האשה עוד שבעה ימים נקיים מכל מראה של דם ולאחר מכן תטבול במקווה טהרה ויחזרו הבעל והאשה לחיי אישות. מדוע מצווה התורה על האשה להתרחק מבעלה בזמן מחזור? מדוע צריכה אשה לספור עוד שבעה ימים נוספים בטרם תלך למקווה? אומר רבי מאיר בגמרא - התורה ציוותה על האשה לספור שבעה ימים של ריחוק מבעלה בכדי שתהייה חביבה עליו לאחר הטבילה כבשעת כניסתה לחופה. איזה יופי, איזו חוכמה אלוקית. כל אחד מבין ששגרה שוחקת ועשויה להרוס כל חלקה טובה. תורתנו היא תורת החיים. הקדוש ברוך הוא רוצה שנחיה חיים נורמאליים, מלאי עניין ותוכן, לשם כך הוא מצווה על הבעל והאשה להתרחק מידי פעם בפעם, על מנת שתגבור החיבה ביניהם, ותגדל ההשתוקקות של איש לרעהו. אחת הסיבות בגללה אנשים בוגדים בבני ובנות זוגן הוא הרצון להתרגש והרי יחסים חדשים ואסורים יש בהם מן הרגש. כמו שאמר שלמה המלך החכם מאדם- "מים גנובים- ימתקו". אנשים 'גונבים' את דעת בני דוגם כדי להרגיש במתיקות והתוצאה הסופית של ה'גניבות' האלו היא ברוב המקרים - גירושין.
אתם רוצים להרגיש ריגושים בנישואים, בשגרה, תשברו את השגרה באופן מותר, על ידי שמירת טהרת הבית וטבילה במקווה ואז תוכלו לחוש התחדשות אמיתית של אהבה, אחווה ושלום ורעות.



תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש