פרסומת
דלג

בעיכוב של חמש שנים: ישודרג כביש הכניסה לעיר

מאת: עומר כרמון ● 4/5/2011 22:05 ● ערב ערב 2496
גם בחג האחרון השתררו פקקי תנועה גדולים בכניסה לאילת. במשטרת ישראל מבטיחים, כי עד סוף השנה, ייחנך מחסום הכניסה החדש, שאמור להקל על לחצי התנועה ולסייע לבעלי העסקים באזור התעשייה 'שחורת'. 'החברה הלאומית לדרכים' פרסמה מכרז להרחבת הכביש בין המחסום המיועד לכיכר הכניסה לעיר. העבודות צפויות להסתיים בסוף השנה הבאה
בעיכוב של חמש שנים: ישודרג כביש הכניסה לעיר

גם בערב חג פסח ובימי חול המועד, השתררו פקקי תנועה גדולים בכניסה לאילת. במשטרת ישראל מבטיחים, כי עד סוף השנה, ייחנך סופסוף מחסום הכניסה החדש, שאמור להקל על לחצי התנועה ולסייע לבעלי העסקים באזור התעשייה 'שחורת'. במקביל, פרסמה 'הרשות הלאומית לדרכים' (מע"ץ לשעבר), מכרז להרחבת הכביש לדו-מסלולי בין המחסום המיועד לכיכר הכניסה לעיר. העבודות צפויות להסתיים בסוף השנה הבאה.

שנת 2006: ראש העירייה מבטיח לסיים בתוך חודש

 

עיריית אילת מבטיחה למעלה מארבע שנים, כי "בקרוב יוקם המחסום החדש". בהודעה לתקשורת שפרסמה בסוף שנת 2006, נכתב: "בישיבה שזימן ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, עם נציגי מע"ץ, מג"ב ומשטרת מחוז דרום, אושרה יציאה לתכנון מפורט להעתקת המחסום הצפוני לק"מ ה- 18 צפונית לאזור התעשייה 'שחורת'. ראש העירייה, יצחק הלוי, מסר בישיבה, כי שוחח בעניין עם שר התחבורה ומנכ"ל 'החברה הלאומית לדרכים' (מע"ץ), שתומכים במהלך והבטיחו לסייע במימושו. תוך חודש, תוגש תכנית מפורטת להעתקה, לה יהיו שותפים מהנדס מחוז דרום של המשטרה, קצין אג"ם וראש ענף סיור במחוז דרום, נציגי מע"ץ, שיהיו אחראים על הכנת התשתית להעתקת המחסום לאחר הגשת התוכנית". מבדיקת 'ערב ערב' עולה, כי התכנון המפורט של המחסום החדש, שלפי הודעת ראש העירייה משנת 2006, היה אמור להסתיים "בתוך חודש", לא הסתיים עד היום (שלהי אפריל, שנת 2011). רפ"ק נעם רביד, מהאגף לתמיכה לוגיסטית במשטרת ישראל, מסר השבוע ל'ערב ערב': "הליך התכנון המפורט נמצא כיום לקראת סיומו". בניגוד לעבר, מתנערת הפעם העירייה מכל אחריות להקמת המחסום. דוברת העירייה מסרה ל'ערב ערב', "הפרויקט מנוהל ומבוצע על ידי משטרת ישראל. ההערכה האחרונה שניתנה על ידי מנהל הפרויקט מטעם משטרת ישראל מציינת סיום העתקת המחסום בחודש ספטמבר הקרוב". במשטרת ישראל היו אופטימיים פחות והעריכו בתגובתם ל'ערב ערב', כי העתקת המחסום תבוצע עד סוף השנה הנוכחית: "פרויקט הקמת מחסום הכניסה לאילת מנוהל ומבוצע על ידי מרכז הבינוי של משטרת ישראל. הזזתו צפונה, נועדה לשפר את יכולת הפיקוח בו, לשפר את מראה המחסום בעיני הציבור, ולהוות סביבת עבודה ומשכן הולם לשוטרי משטרה (כחולה) ללוחמי משמר הגבול וליחידת המכס במקום. מטבע הדברים, פרויקט מורכב שמעורבים בו מספר משרדי ממשלה, ובנייה מורכבת שמשלבת הסדרי תנועה ובינוי, מחייבת הליכי תכנון מפורטים. הליך התכנון המפורט נמצא כיום לקראת סיומו. במקביל, ניתן לראות כבר במקום הבנייה (ק"מ 18 על כביש 90), פעילות של מע"ץ. בהמשך צפוי בינוי בצד הכביש, השלמת הסדרי התנועה עליו ובניין רצף של סככות עבודה, אשר צפויים להסתיים לפני תום השנה האזרחית".

קק"ל תשקיע חצי מיליון שקלים

'החברה הלאומית לדרכים' פרסמה ערב החג מכרז לשדרוג הקילומטרים הראשונים של כביש 90: מאילת לאזור התעשייה 'שחורת'. בשנים האחרונות, שודרג הכביש עד תמנע, וכעת מתבצעות עבודות לשדרוגו עד יטבתה. אבל דווקא באזור אילת, נותר הכביש כשהיה. במסגרת הרחבת כביש הכניסה לאילת לדו מסלולי, תוקם כיכר תנועה בצומת קיבוץ אילות. קק"ל תיטע שדרת עצי דקל משני צדי הכביש ותשקיע כחצי מיליון שקלים בהקמת 'פארק חרדונים', במקום רבצם של חרדוני הצב, מזרחית לכביש. בחירת היזם שיזכה במכרז לשדרוג הכביש אמורה להסתיים בתוך מספר חודשים. העבודות מתוכננות להימשך 15 חודשים (כלומר, חנוכת הכביש, ככל הנראה לקראת סוף שנת 2012).