היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 12/7/2011 20:54 ● ערב ערב 2506
תוכנית הטלוויזיה המקומית של אילת - אילת Show ערוץ 98 -HOT, YES בשעה 19:30 בימי חמישי.
היכל התרבות

ביקורת ספר
קוראים לי ג'ימה/אייל נווה


בהוצאת 'אופיר ביכורים'

תמונת כתבה


"כך בניתי לי גשר של אמון עם משפחתי החדשה ולמדתי שיעור חשוב: גם אם יש חילוקי דעות, חשוב לשבת ליד השולחן ולדבר. כך כל אחד יכול להביע את דעתו, לשמוע על האחר, ובמידת הצורך ניתן לשנות את החוקים"

הספר מסופר מנקודת מבטה של הכלבה ג'ימה, שמגיעה לביתה החדש לאחר שאומצה. בתחילה, היא עצובה, מנסה לברוח, מחפשת ריחות מוכרים של אמא. אך ג'ימה מבינה, כי היא חייבת להסתגל לביתה המאמץ החדש, למשפחה, לחיים המשותפים, ותוך כדי התאקלמות ובניית אמון עם בני המשפחה, היא לומדת מה מותר ומה אסור.

הכלבה ג'ימה הגיעה לביתה של המחברת כשבנה ביקש מתנת בר מצווה. אישיותה של גיבורת הספר עוצבה בהשראת כלבת המשפחה. ג'ימה הפכה לחלק בלתי נפרד מהמשפחה.

הספר שזור מסרים חינוכיים-חברתיים בנושאי הקשבה, ויתור, סובלנות ואהבה. הנחישות של ג'ימה להסכין עם כל מצב נתון – משדרת אופטימיות ורוח ספורטיבית, המוכנה להתמודד גם עם מצבים שלא תמיד מקובלים עלינו, על קיום חוקים ואהבת האחר.

הכתיבה בגוף ראשון, מנקודת מבטה של ג'ימה, יוצרת בקרב הילדים הזדהות עם רגשות אנושיים, תמימות ואהבה ללא תנאי של הכלב. המסרים החינוכיים שבספר יאומצו ביתר קלות, כיוון שהם מועברים באמצעות הכלב, שאינו נתפש כגורם תחרותי, סמכותי או מאיים.

על מנת ליצור הזדהות עם הכלבה ולאפשר לקוראים הצצה נוספת בחייה, הוקם אתר אינטרנט: www.jimma.zxq.net . כמו כן, ניתן להצטרף לחוג החברים ב'פייסבוק'.

קיץ בערבה
קיץ בחוות האנטילופות


מתי?בכל יום החל מ-8:00 בבוקר, טיולי שקיעה בתיאום מראש!

חוות האנטילופות מזמינה אתכם לחוויה ייחודית ומרתקת – סיור רכוב ב'פארק הקודו' הסמוך למושב צופר שבלב הערבה. בסיור נפגוש את האנטילופות, שהובאו היישר מאפריקה הרחוקה. עם השנים נוספו גם מיני איילים, כבשים אקסוטיים, ערוד (חמור בר נדיר) ו ז ב ר ו ת.

חלק ממיני החיות ב'פארק הקודו' נמצאים בסכנת הכחדה חמורה וכבר אינם קיימים בטבע החופשי. אנו שותפים להצלתם.

סיור הספארי מתבצע ברכבכם הפרטי ומאפשר צפייה מקרוב בבעלי החיים הפזורים בשטח הפתוח, ממש כמו באפריקה. בעזרת דפי הזיהוי שתקבלו מאיתנו, תוכלו בנקל, לזהות את מיני בעלי החיים השונים.

בתום סיור הספארי, תוזמנו לבקר ב'תיבת נח' בה תפגשו סוריקטות, חוטמנים, צבי ענק, שפני סלע, חתול החולות ועוד. תצפו בשלבי הגידול השונים של הצ'רקס – סרטן מים אוסטרלי כחול ותכירו את חייו המרתקים. תראו כיצד שלשולים הופכים שאריות צמחים לרקבובית (הומוס) המשמשת כזבל אורגני. פינות ליטוף, בהן אפשר לשחק עם גדיים מתוקים. הקומה העליונה של 'תיבת נח' מוקדשת למיני תוכים וציפורי שיר.

משך הסיור– כשעה וחצי.
מחיר הכניסה- 25 ₪ לאדם (מגיל 3)
להזמנות– 052-3666041.

לקראת פסטיבל הג'אז
חצי יובל לג'אז


השנה מציין פסטיבל הג'אז 25 שנה להיווסדו, וממשיך את הקו המסורתי שלו בארבעה ימי פסטיבל תוססים ומלאי מוסיקה משובחת עם מופעים של אמני ג'אז מכל העולם לצד אמנים ישראלים מובילים

פסטיבל ג'אז בים האדום סוגר חצי יובל, והמסורת נמשכת בעוז. במהלך שנות קיומו, זכה הקהל הישראלי ליהנות ממופעים של אמני ג'אז ואחרים מהגדולים בעולם. הפסטיבל סוחף אליו עשרות אלפי מבקרים צעירים ומבוגרים, תיירים רבים, נופשים וכמובן את תושבי העיר אילת שחוזרים שנה אחר שנה לארבעה ימים של חוויה עשירה המשלבת מוסיקה, אוכל והרבה ים ושמחה.

את הפסטיבל מנהל אמנותית זו השנה השלישית, המוסיקאי אבישי כהן, אשר משלב גם השנה סגנונות שונים והשפעות מגוונות בין ענקי סצנת הג'אז בעולם לבין מוסיקאים ויוצרים ישראלים.

בין המשתתפים השנה:
Eddie Palmieri& La Perfecta II, Lizz Wright, Steve Smith & Vital Information, Tuba Skinny
יעל דקלבאום, זהר פרסקו, שי מאסטרו טריו, שישיית ארז בר נוי, יוני רכטר ועוד.

מופעי הפסטיבל יתקיימו גם השנה בשלושה אולמות: מועדון ג'אז המכיל כ- 1,000 מקומות ישיבה, חלקם - סביב שולחנות. האולם הבא בגודלו, ההיכל, המכיל כ- 2,000 מקומות ישיבה והאולם הגדול, הארנה, המכיל כ- 4,000 מקומות ישיבה.

לרגל חגיגות 25 שנה לפסטיבל, יתקיימו מופעים פתוחים ואירועים מיוחדים לקהל הרחב:

האירועים המרכזיים:
*במתחם הפסטיבל בנמל אילת יחגגו את יום ההולדת של הפסטיבל ויחממו את האווירה במופעי ג'אז פתוחים לקהל הרחב. עוד ברחבת הפסטיבל: סינמג'אז- הקרנת מופעים נדירים שהתקיימו לאורך 25 שנות הפסטיבל, לצד תערוכת צילומים שמתעדת את רגעי השיא של הפסטיבל מהיווסדו ועד לימינו, וגם- מתחם אוכל חגיגי עליו ינצחו השפים מיקה שרון ואבי שטייניץ אשר יתבלו את סגנונות המוסיקה בטעמים מיוחדים.
במת ג'אז פתוחה תהפוך את הטיילת הצפונית, מול קניון 'מול הים', לחגיגת ג'אז תוססת עם הרכבים מתחלפים שינגנו למשך שני ערבים מימי הפסטיבל להנאת תושבי העיר ומבקריה.
*במה פתוחה נוספת תתקיים בטיילת 'המלך שלמה'.

עוד מאירועי הפסטיבל:
ג'ם סשן במתחם בריכת מלון 'ישרוטל ים סוף' - אירוע מסורתי שהפך במהלך השנים לחלק מרכזי מהווי הפסטיבל, בזכות המפגשים המיוחדים שנוצרים בו בין מוסיקאים ישראלים לאמנים בינלאומיים אורחי הפסטיבל, המנגנים ומאלתרים עד אור הבוקר.

כיתות האמן- מתקיימות במלון 'ישרוטל אגמים' עם אמנים בינלאומיים אורחי הפסטיבל: Gregoire Maret, Pedrito Martinez, Sam Barsh, Steve Smith
21-24 לאוגוסט בנמל אילת ובבמות ברחבי העיר.

כרטיסים: 'מופעים ועוד' – 08-6370004. (לתושבי אילת הנחה במכירה מוקדמת בלבד).

סוגרים עונה
ליל קיץ קליל וחד פעמי


קבוצת תיאטרון המבוגרים של מתנ"ס 'בית רובין' סגרה את עונת התיאטרון לשנת תשע"א בערב מחזות צ'כוב.

עונת התיאטרון של 'בית רובין', שנפתחה בפברואר, התחילה עם 'הגשש החיוור דור 3.5' והסתיימה עם 'צ'כוב דו לשוני'. הוצגו על במת 'בית רובין' תשע הפקות שונות של 82 שחקני התיאטרון, מגיל 7 ועד 70, האולם של 'בית רובין' התמלא שוב ושוב בקהל אוהבי התיאטרון וההורים.

ערב המחזות הקצרים של צ'כוב נפתח עם שחקן אורח. אמיל חסיד, המשתף פעולה עם מתנ"ס 'בית רובי'ן כבר שנה שלישית, הציג בשפה הצרפתית את המונודרמה הקצרה 'בגנות הטבק' – וידויו הנוגע ללב של גבר על חייו האומללים בצל אישה קמצנית ומרירה.

קבוצת תיאטרון המבוגרים עם השחקנים: ראובן, חיה, סופי, ואדים ומנחם ובתמיכתם של הצעירים נעם ועטר הציגו, בעברית, קומדיה במערכה אחת 'היובל' – סיפורו של מנהל בנק המנסה בכל דרך להעלות את קרנו של הבנק, אבל ברגע החשוב ביותר של ביקור משלחת הנהלת הבנק, הכל משתבש, וכולם נתפסים ברגע מביך ומבייש.
הקהל באולם היה מורכב מדוברי צרפתית ועברית שנהנו (גם אם לא הבינו את השפה) מחגיגה של תיאטרון אמיתי.

הצגת היחיד של מנחם סביר, 'חד שיח של עצב ושמחה'', תפתח את עונת התיאטרון תשע"ב כבר בתחילת ספטמבר ומיד אחריה- 'ערב צ'כוב בחיוך', מחזות קצרים ומצחיקים של המחזאי הידוע בביצוע קבוצת תיאטרון למבוגרים.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש