היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 20/7/2011 13:59 ● ערב ערב 2507
תוכנית הטלוויזיה המקומית של אילת - אילת Show ערוץ 98 – HOT, YES בשעה 19:30 בימי חמישי
היכל התרבות

המלצת ספר
הסוד של לילי/מירית לוגר
בהוצאת 'אופיר ביכורים'



תמונת כתבה


"אמא ואבא כל הזמן מתווכחים - על הבית, על הכסף, ואמא רוצה שיבואו יותר חברים. פעם הקשבתי להם כשהייתי בלילה במיטה ושמעתי את אמא אומרת: 'יוסי, אז בשביל מה אנחנו ביחד, בשביל מה?!'"
סיפור נוגע ללב, מרגש וסוחף, המספר דרך עיניה של ילדה החווה חווית גירושין כואבת. ברגישות ותמימות, מספרת לילי לקוראים הצעירים על 'הסוד שלה', על כך שההורים שלה מתגרשים, השיתוף בהרגשה המוזרה בבית, תיאור השיחה שעושים ההורים לילדים בנושא הפרידה, המעבר של האב לבית אחר, החל מהיום בו המשאית אוספת את חפציו ועד לעזיבתו. על התופעות של חוסר הריכוז וההידרדרות בלימודים, הבושה לספר ועד השיחה עם המחנכת בבית הספר, החושפת ילדים נוספים ואת עצמה ומתוודה שגם היא בת להורים גרושים, עובדה המקלה על לילי לוותר על 'הסוד'.
הסיפור כתוב ברוח אופטימית, מה שמקל על הקוראים הצעירים בהתמודדות עם המציאות החדשה בחווית הפרידה או הגירושין שלהם עצמם.
בהגיעה למסקנה כי איננה אשמה "וכשהורים נפרדים, דבר זה אינו תלוי בילדים, אלא רק בקשר ובאהבה של ההורים. "לא טוב ובריא לשמור סודות בפנים – מקלה חווית השיתוף על הילד המזדהה במצבו עם גיבורת הסיפור.
המחברת, מירית לוגר, שחוותה כנערה את גירושי הוריה ומאוחר יותר – את גירושיה שלה עם בנותיה, מעבירה מסר אופטימי לקוראים הצעירים הנמצאים בסיטואציה של הורים פרודים ו/או שהתגרשו לא מזמן.

סופעונה
חגיגת סופשנה במתנ"ס 'קולייר'


סופשנה הגיע ועמו תמו פעילויות המתנ"ס. ואי אפשר לסיים שנה בלי איזו חגיגה. אז לרגל סוף העונה, יקיימו במתנ"ס 'קולייר' שיעור סיום מיוחד המשלב טעימות של: 'CORE – דאנס פיטנס' ומסיבת זומבה משגעת.
עם נטלי ירומה המאמנת.
הכניסה חינם.
יום רביעי, 27.7.11, בשעה 20:00, באולם 'עציון גבר'.

קצרים


הרצאה: האם ילדך מוכן לכיתה א?
הכניסה לכיתה א' היא אירוע משמעותי לילדים ולהורים, שמחה והתרגשות לצד חששות ומחשבות על כושר ההסתגלות של הילד. האם הוא בכלל מוכן? רוצים לדעת יותר?
הנכם מוזמנים להרצאה שתתקיים ביום שלישי 26.7.11, בשעה 20:00 בדיוק במתנ"ס 'שחמון'.
מנחים : שמואל ברקת ועידית גל
מרפאים בעיסוק - המכון להתפתחות הילד
הכניסה חופשית.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש