הומיאופתיה

מאת: רותם ג'קסון ● 3/8/2011 11:11 ● ערב ערב 2509
הומיאופתיה

מכת שמש


אם היה צריך להוסיף לעשר מכות מצרים עוד מכה, זו בטח הייתה מכת שמש! תופעת ההתייבשות בקיץ האילתי, די נפוצה במחוזותינו, במיוחד בקרב הילדים, התיירים והבליינים ששוכחים לדלל את הבירות של אמצע היום עם קצת מים. ברוב המקרים ניתן למנוע את התופעה על ידי מודעות למשמעת מים ושהייה במקומות מוצלים. כמו כן, תוכלו לסייע במצבים אלו בכוחות עצמכם אם הצלחתם לתפוס את ההתייבשות בתחילתה, לפני שתצטרכו לרוץ לבית החולים. אולם לפני שתתחילו להיכנס לכוננות, כדאי לדעת את ההבדל בין מכת שמש להתייבשות, גם כדי להוריד לחץ במקרה הצורך וגם כדי לדעת איך להתנהג במקרה ו...
מכת שמש מתרחשת כשמנגנון ויסות החום של הגוף נפגע והגוף לא מצליח לקרר את עצמו על ידי הזעה. הדבר הראשון שצריך לעשות כשמאבחנים אצל מישהו מכת חום- להגיע בהקדם למקום מוצל, רצוי גם ממוזג. להניח על הגוף רטיות רטובות ולנפנף מעליו בכדי לקררו. אם אכן מדובר במכת חום ולא בהתייבשות שתייה אינה תפתור את הבעיה והמטרה העיקרית היא הורדת חום הגוף.
התייבשות היא מצב של חוסר נוזלים בגוף. המצב קורה כאשר מגיעים לגוף נוזלים מעטים מדי דרך הפה או כשהגוף מאבד נוזלים. במקרה כזה הטיפול הוא אכן על-ידי שתייה מרובה. במקרים קשים מטפלים על-ידי מתן תמיסת מים ומלחים אל תוך הווריד.
לפניכם הצעה לערכת עזרה ראשונה ביתית לטיפול במכת שמש ובהתייבשות!
הומאופתיה קלאסית:
Grantum הרמדי הראשונה לנפגעי מכת שמש
Belladonna כשהסימפטומים מגיעים במהירות- חום גבוה, יובש, כאב ראש חודר, פנים ועיניים אדומות וחמות מאוד, רגישות לאור.
Glonoine הדם זורם במהירות לראש, תחושה של התרחבות/התפקעות הראש, בלבול נפשי והפנים אדומות. דומה ל- Belladonna מתאים במידה ו-Belladonna לא עבד.
Natrum carbonicum כשמופיעה חולשה/ בחילה או שלשול כתוצאה מחשיפה לשמש. חולשה גדולה וסחרחורת. מתאים יותר למצבים של תשישות חום ולא למכת חום חמורה
China להתייבשות ואובדן נוזלים
* את הרמדיס ההומאופתיות ניתן להשיג בבתי מרקחת הומאופתים, רצוי בפוטנץ של 30c. תדירות מתן הרמדי לאחר מכת שמש: מידי 10 דקות עד חצי שעה, לפי חומרת המצב עד לשיפור במצב הכללי.
תרופות סבתא:
- שתיית מים היא בהחלט פתרון מתבקש במקרה של התייבשות. יש לשתות שלוק מים קטן כל 10 דקות לפחות לשעתיים ועד לתחושה כללית טובה יותר/או כשאין יותר הקאות.
- עלי נענע- לעיסת עלי נענע טריים יעזרו לקרר את הגוף ולגרום להזעה במקרה של מכת חום.
- ג'ינג'ר- שתיית חליטה של ג'ינג'ר עוזרת גם היא להורדת החום ולייצור זיעה במקרה של מכת חום.
- אם מכת החום או התשישות חמורים ניתן למנוע התייבשות על ידי מתן תמיסה של רבע עד חצי כפית מלח (רצוי מלח ים אטלנטי) בחצי ליטר מים, מידי חצי שעה או לקנות בבית מרקחת את תמיסת המלחים שנלקחים דרך הפה.
- ארטיק קרח/פופ אייס יכולים גם הם לספק נוזלים וסוכרים מיידיים במצב של התייבשות קלה אצל ילדים.
- התכנים המוזכרים לעיל הינם חומר עיוני בלבד ואינם מספקים תחליף לחוות דעת מקצועית ולהתייעצות עם רופא.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש