פרסומת
דלג

תושבי אילת ישלמו מיליונים עבור אתר אינטרנט?

מאת: עומר כרמון ● 5/8/2011 17:38 ● ערב ערב 2509
עיריית אילת התחייבה לשלם לחברה חיפאית שני מיליון שקלים להקמת אתר אינטרנט תיירותי. האתר יהיה באחריות ובניהול העירייה. יוכנו בו כתבות וסרטונים העוסקים בעיר אילת. כל תכניו ופרסומיו יהיו כפופים לאישור העירייה והיא אף תוכל להסירם. משרד התיירות והתאחדות בתי המלון מסרו ל'ערב ערב' כי לא ישתתפו במימון האתר ובהפעלתו. העירייה: "משרד התיירות שותף מלא בפרויקט ובמימונו"
תושבי אילת ישלמו מיליונים עבור אתר אינטרנט?

עיריית אילת התחייבה לשלם בשלוש השנים הקרובות סכום עתק של שני מיליון שקלים להקמת אתר אינטרנט תיירותי. ממשרד התיירות נמסר ל'ערב ערב': "לא נשתתף במימון האתר ובהפעלתו". מנכ"ל התאחדות בתי המלון בעיר הוסיף: "לא נשתתף במימון האתר הזה". עיריית אילת לעומת זאת טוענת: "משרד התיירות שותף מלא בפרויקט ובמימונו".

חלון הראווה הראשי של תיירות אילת


עיריית אילת מסבירה, כי אתר האינטרנט החדש אמור "להוות לשכת תיירות בינלאומית לתיירות אילת ולשמש כחלון הראווה הראשי של תיירות אילת וכמערכת המידע המרכזית לתיירים ולמבקרים בכל אחד משלבי חיפוש מידע תיירותי באילת ובסביבתה, ובכל שלב בביקור עצמו". האתר יישלט בידי העירייה. יוכנו בו כתבות וסרטונים העוסקים בעיר אילת. כל תכניו ופרסומיו המופיעים בו יהיו כפופים לאישור העירייה, והיא אף תוכל להסירם.

הקמת אתר האינטרנט היא חלק מהמלצות 'דו"ח המיתוג והשיווק לאילת', שהכין משרד הפרסום 'אדלר חומסקי', במימון עיריית אילת, משרד התיירות ומלונאי העיר. בדו"ח המלצות רבות, והקמת אתר האינטרנט היא רק אחת מהן וסומנה לטווח הבינוני ולא בדחיפות ראשונה. אולם העירייה בחרה לצאת במהירות דווקא בפרויקט זה.

"הצענו לעירייה שיתוף פעולה מלא ובחינם"


כזכור, אתר האינטרנט החדש יוקם בידי חברה חיפאית, למרות שחברה אילתית המחזיקה באתר אינטרנט תיירותי טוענת, שהציעה לעירייה להקימו בחינם, אך הצעתה נדחתה. "לא יתכן שבאמצעות כספי הארנונה שלי כאזרח ותיק של העיר, תייצר העירייה מתחרה לעסק שלי בעלות ראשונית אסטרונומית של שני מיליון שקלים ומיליונים נוספים לתחזוקה עתידית", אמר ל'ערב ערב' מנכ"ל חברת 'אשכול בינה', שלומי כהן, שהקימה לפני שנה וחצי את אתר האינטרנט לתיירות, Eilat City הצענו לעירייה שיתוף פעולה מלא ובחינם, אבל היא התעלמה מפנייתנו", הוא טען. בתגובה מסר מנכ"ל חכ"א, עו"ד יוסי דיין: "לא ברור כלל ועיקר, מדוע אותה חברה לא השתתפה במכרז ומדוע לא התמודדה כדין מול יתר המציעים, לרבות בפן האיכות, המקצועיות, הניסיון, המחיר וכו', בעיקר שקיים, לכאורה, זה מכבר אתר אינטרנט שכזה. עוד לא ברור לי כיצד מעלה על דעתו גורם פרטי כלשהו, כי יש להתקשר עמו בלא מכרז ובלא התמודדות כדין".

ממשרד התיירות נמסר ל'ערב ערב': "לא נשתתף במימון האתר והפעלתו. במסגרת הסכם אילת בין העירייה למשרד התיירות וכחלק מנוהל האירועים הכלול בו, משתתף המשרד במימון שיווק האירוע, בזמן שהעירייה מצידה אחראית על הפעלת הסדר לרכישת כרטיסים דרך אתר אינטרנט בשפה האנגלית (נשוא הפנייה) ומוקד הזמנות מיוחד לצדו. האתר למעשה משמש למטרת שיווק ומכר לאירועים, כך שניתן יהיה להגיע לקהלים ברחבי העולם ועליו אחראית, כאמור, העירייה".

מנכ"ל התאחדות המלונות באילת, שבתאי שי, הוסיף: "העירייה ביקשה מאתנו להצטרף לצוות ההיגוי של האתר. אז נשב שם. אבל לא נשתתף במימון האתר הזה".

כזכור, אין זו הפעם הראשונה בה עיריית אילת, בראשות מאיר יצחק הלוי, משקיעה כסף ציבורי בהקמת אתר אינטרנט. לפני כשלוש שנים, חודשיים לפני הבחירות לראשות העירייה, חנכה העירייה אתר בשם 'אילת טוק', זאת במקביל לאתר העירייה הרשמי. 'אילת טוק' משמש מאז בעיקר כצינור נוסף להודעות דוברת העירייה.

העירייה: "האתר לא אמור לפרסם את הודעות הדוברת"


מעיריית אילת נמסר בתגובה: "אתר אינטרנט עירוני לתיירות הוא לא מתפקידיה של התאחדות המלונות ומלכתחילה לא נדרשה להשתתף בהקמתו. מדובר באחריות עירונית. משרד התיירות לעומת זאת שותף מלא בפרויקט ובמימונו. עלויות ההקמה הן מתקציב התשתיות התיירותיות. אשר לתחזוקה השוטפת ולעלויותיה מוצע, כי תתאזרו בסבלנות ותיווכחו שגם חלק זה לא יהיה מתקציבה של העירייה. אם הייתם מתעמקים קצת בעשייה העירונית בתחום התיירות הייתם מגלים שלא רק אתר האינטרנט יצא לדרך, אלא עוד הרבה מאד נושאים חשובים ובתוכם, פסטיבלים חדשים, אירועי ספורט חשובים חדשים, הקמת מרכז כנסים וקונגרסים שנמצא בתהליך מאד מתקדם של תכנון וכך גם קריית הספורט הבינלאומית, החזרת אילת למפת אזורי עדיפות לאומית בתיירות והמשמעות הטבות למלונות ואטרקציות, החלטת ממשלה להכרה באילת כעיר ספורט בינלאומית והמשמעות תקציבים לאליפויות ספורט בינלאומיות כמו גם להקמת קריית ספורט בינלאומית, הסכם תקדימי עם משרד התיירות, תוספות תקציב של מיליונים לפסטיבלים ואירועים, השקעה גדולה של עשרות מיליונים בתשתיות תיירותיות שחלקן יצא כבר לדרך וכולם רואים וחלק אחר בתכנון מתקדם ולקראת ביצוע, שיפור המוצר התיירותי והשקעות בניקיון ובחופים שניכרו גם בתוצאות דירוג החופים, הקמת תאגיד התיירות ועוד הרבה מאד דברים. האתר לא אמור לפרסם את הודעות הדוברת".

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש