פרסומת
דלג

'אל על' תטוס לנתב"ג ארבע פעמים ביום

מאת: עומר כרמון ● 11/8/2011 20:14 ● ערב ערב 2510
שר התחבורה, ישראל כץ, הודיע השבוע לחברת 'אל על', כי בכוונתו לאשר לה להפעיל עוד טיסה יומית אחת לכל כיוון, מנתב"ג לאילת. 'ארקיע': "אנו מצרים על כך שבהחלטה זו נותנים שוב יד להעצמת כוחה של 'אל על' תוך רמיסת חברות התעופה הקטנות". 'ישראייר': "מדובר בהלצה לא מוצלחת ובהחלטה שגויה". 'אל על': "אנו לומדים את ההחלטה"
'אל על' תטוס לנתב''ג ארבע פעמים ביום



שר התחבורה, ישראל כץ, הודיע השבוע לחברת 'אל על', כי בכוונתו לאשר לה להפעיל עוד טיסה יומית אחת לכל כיוון, מנתב"ג לאילת. אם תמומש ההודעה, תטוס 'אל על' ארבע פעמים לכל כיוון, בימים א'-ה'. החלטה סופית בנושא צפויה להתקבל לאחר השימוע שיתקיים החודש, בו ישתתפו גם חברות התעופה המתחרות בקו לאילת.

'ארקיע' ו'ישראייר' הגיבו בזעם להודעת שר התחבורה. מ'ארקיע' נמסר: "אנו מצרים על כך, שבהחלטה זו נותנים שוב יד להעצמת כוחה של 'אל על' תוך רמיסת חברות התעופה הקטנות עד כדי חיסול ותוך הגדלת הריכוזיות במשק. 'ארקיע' תמהה כיצד התקבלה ההמלצה להיטיב שוב עם 'אל על', לאור העובדה כי זו לא עמדה במצגים שהציגה בפני משרד התחבורה לפני קבלת הרישיון להפעלת הקו לפני כשנה. 'ארקיע' תביע את מכלול עמדותיה בפני השר במסגרת השימוע". מ'ישראייר' נמסר: "מדובר בהלצה לא מוצלחת ובהחלטה שגויה. הגדלת התחרות על הקו לאילת מיותרת ותפגע בסופו של דבר בצרכנים. אנו קוראים לשר התחבורה לשנות את החלטתו בהקדם".

"מבחינת מספר הנוסעים – זה כמו 6 טיסות"


יו"ר הוועד הארצי של עובדי 'ארקיע', יגאל כהן, אמר ל'ערב ערב': "הגדילו ל'אל על' לא רק את מספר הטיסות, אלא גם את קיבולת המושבים מ-430 מושבים לכל כיוון ביום, ל-580 מושבים. כעת 'אל על' יכולה לטוס לאילת עם בואינג 757, שיש לו 220 מקומות. מבחינת מספר הנוסעים זה כמו שש טיסות. אני משוכנע שבשימוע שיתקיים, 'ארקיע' תוכיח כי לא חל כל גידול בתיירות באילת בעקבות טיסות 'אל על'. גם המחירים לאילת לא ירדו בשנה האחרונה. כיום, כדי שתיירים יקחו מנתב"ג טיסת המשך לאילת, הם צריכים לרדת בטרמינל 3, לקחת את המזוודות , לעבור לטרמינל 1 ולעבור את כל התהליך מחדש. זה לא שווה להם ובגלל זה הם מעדיפים לצאת מנתב"ג ליעדים אחרים".

גם מנכ"ל התאחדות המלונות באילת, שבתאי שי, היה מאוכזב מהודעת שר התחבורה, אבל מהסיבה ההפוכה: "עוד טיסה משפרת את המצב אבל לא משנה אותו מהותית", הוא אומר ל'ערב ערב', "כדי לבחון את ההשפעה של הטיסות של 'אל על' לאילת על הטיסות הבינלאומיות, צריך שזה יתאים יותר לזמנים. התדירויות כיום לא מתאימות לזמני נחיתה של טיסות מאירופה. 'אל על' צריכה לקבל שש טיסות ביום לכל כיוון, כפי שתוכנן בעבר. זה מה שיוכל לתת לתיירים את לוח הזמנים האופטימלי".