היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 31/8/2011 11:27 ● ערב ערב 2513
היכל התרבות

המלצת ספר
עולם מדברי



תמונת כתבה


רחל רון (ויזל)
בהוצאת 'אופיר ביכורים'

"בתוך המדבר הגברי
מצאתי אותך
פתוח לתחושות
למגעים, לרגישויות.
הייתי סגורה, מאופקת
שומרת על החומה שבניתי סביבי
אך שבתוך תוכי געשתי
חיכיתי לאחד שיידע לפרוץ
שיבין ויקלוט"...

בספר 'עולם מדברי' מגוללת המחברת, רחל רון, מערכת יחסים בינה – אישה נשואה אשר בעלה שוהה בשליחות לחו"ל, לבין איש נשוי אותו פגשה במקום עבודתם המשותף. מערכת היחסים אליה נשאבו שינהם מתוארת לאורך תקופה הכוללת אירועים משמעותיים בחיי המולדת. מלחמת יום כיפור, מלחמת לבנון והזמן שביניהם.
היחסים המורכבים מסופרים באמצעות מכתביו של בן-אור המערטלים את פנימיותו והגיגיו ומכתביה של רחל, מכתבים פיוטיים הנכתבים בשורות קצרות. חלקם על ציר הזמן בו מתרחשת העלילה וחלקם תוספות שנרשמו בזמן הווה אך מתארים תחושות, מחשבות ומצבים של זמן עבר, כעין השלמת פרטים המבהירים לבן-אור ולקורא את ההגיגים שלא פורטו במכתבי העבר ומסייעים בהבנת מירקם היחסים ביניהם.
"מדוע אני נותן פורקן לנפש כאשר אני נפגש איתך. קיימת משיכה רגשית כזו אשר לוכדת הכל ולופתת חזק ולא מניחה להשתחרר. הבנה עמוקה כזו שאין צורך לבטא במילים, ועובדה היא שאת יודעת בדיוק את מה שאני חושב ועומד לומר, כאילו שאני יודע בדיוק אותם דברים לגבייך, ואני נוכח לדעת שזה נכון"...

הקורא נזרק בתחילת הסיפור לתוך סיטואציה שהולכת ומתבהרת אט אט. הקורא ימצא רמזים נסתרים בין השורות, והעובדה כי לא הכל נחשף ומובהר מיד – מקנה לסיפור אווירת מסתורין שמעוררת עניין וסקרנות בקרב הקורא.
המחברת מאפשרת לקורא צוהר לעולמה הפנימי ומשתפת אותו בחוייות העוברות עליה, הן מבחינת הדינמיקה בה היא מעורבת בחיי היום יום והן מבחינה נפשית, שהרי הרהוריה הכמוסים ביותר מועלים על הכתב ומבטאים את אשר על ליבה.
רחל רון, אם לשלושה ילדים, כותבת ומציירת (האיורים בספר – פרי מכחולה, מתעתדת לגולל עוד פרקים בספר נוסף שיהווה נדבך נוסף לעלילה ולמסתרי החיים.


קצרים


הריקודים חוזרים

תמונת כתבה


עם נעמה זר
במוצ"ש זה קורה: בואו להנות מזומבה בשילוב ריקודי שורות בטיילת חוף 'ציון' החל מהשעה 21:00.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש