התימניאדה חגגה כסף ובגדול!!!

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 31/8/2011 11:51 ● ערב ערב 2513
למרות פרשיית מרגלית צנעני (מרגול) המרחפת מעלינו, יצאה התימניאדה ה-25 לדרך בתחילת השבוע בקול תרועה רמה. כן כן פסטיבל הזמר הים תיכוני ממשיך במסורת והתקיים השנה בין התאריכים 28-31.8.2011 באילת.
התימניאדה חגגה כסף ובגדול!!!

קיבלנו מנה של ארבעה ימים עם הופעות של מיטב האמנים מהז'אנר הים תיכוני. בין המופיעים: משה פרץ, ישי לוי, עומר אדם, אייל גולן, חיים משה, ציון גולן, שריף, אבי סינואני ועוד.
בשיחה עם מפיק הפסטיבל, גדעון מלאכי, נודע לנו כי השנה, מתחם הפסטיבל במלון 'ספורט' אף הורחב בשל המשתתפים הרבים: "השנה, הגיעו לאירועי ה'תימניאדה' ה-25 קרוב יותר מ-7,000 איש, בעוד בשנה שעברה הגיעו 5,500 בלבד. הביקוש עלה לאין ערוך ונאלצנו להגדיל את המתחם לרווחת כל האורחים. כבר ביום הראשון היה המקום גדוש בהופעות של משה פרץ, עומר אדם וחיים משה. פרגון שהמשיך גם ביום השני, בו התקיים ערב תימני מסורתי". ותוסיפו לזה את העובדה, שהשנה הפסטיבל לא חפף למועד פסטיבל הג'אז, כך שההצלחה הרקיעה עוד יותר שחקים.
וכשאומרים 'תימניאדה', אי אפשר שלא להזכיר את הדמות הכמעט מרכזית בפסטיבל הזה, המלווה אותו מדי שנה, אך השנה, בשל הפרשיה בה היא חשודה, נבצר ממנה מלהגיע.
איך התגובות בקרב האמנים והקהל לחסרונה של מרגול?
מלאכי: "אין אמן שלא פרגן לה בפסטיבל כאשר עלה לבמה. אין ספק שהיא חסרה לנו מאוד, כדמות המופיעה מדי שנה בפסטיבל. אך זה לא פגע כהוא זה באיכות הפסטיבל, ולראייה כמות האנשים שבאו השנה גדלה מאוד. היו המון אמנים, היתה תוכנית מגוונת ומעניינת והיה שמח. זה מקסים כמה פרגנו לה כאן. כולם משתמשים במילים המיוחדות שלה, עד כי המילה 'מלעון' הפכה למילת קוד בפסטיבל. האמת שניסינו להביא אותה בכל זאת ולמרות הכל, אך לא צלח בידינו".
ומי החליף אותה?
"למרגול אין תחליף. נקודה. הוספנו המון תוכן לכל המופעים, כך שהתוכנית היתה מלאה וטובה".