היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 21/9/2011 08:32 ● ערב ערב 2516
היכל התרבות

קצרים


חגיגות גדיד תמרים
סיור מודרך במטעי התמרים, טעימות של תמרים, יצירה לילדים, תמרים איכותיים וטריים שנקטפו זה עתה במחירים מוזלים.
יום שבת, 24.9.11, בקיבוץ אליפז לתושבי אילת.
לקוראי 'ערב ערב' – ב- 20 ש"ח במקום 25 ש"ח לאדם.
כרוך ברישום מוקדם 08-6356230.

הרקדה בלבן

תמונת כתבה


חוגגים את ראש השנה בשחמון. רוקדים בלבן עם עירית ויענקל'ה שוורץ, עם כיבוד עשיר, יין כיד המלך.
נא לבוא בלבן.
יום שני, 26.9.11, החל מהשעה 20:00, במתנ"ס 'שחמון'.
לפרטים: 052-8801231


המלצת ספר


ילקוט הפלאים של סבא / אירית שוורץ

תמונת כתבה


בהוצאת 'אופיר ביכורים' - בית ההוצאה לאור המוביל בישראל ליוצרים בראשית דרכם

"איזה סיפור יפה!", לחשה יערה המקסמת.
"אני מסכים איתך, ואפשר ללמוד ממנו דבר- מה", הוסיף סבא בכובד ראש.
"סבא, אני יודעת איך קשור הסיפור הזה לפצע שלי: למדתי ממנו שלא צריך להיות עקשן, ולפעמים ממש כדאי להקשיב לעצות חכמות של אנשים מבוגרים". (ע' 27)

הספר 'ילקוט הפלאים של סבא', ספר חדש לילדים, מגולל את סיפורה של יערה בת השבע המבקרת בחופשת הקיץ אצל סבא וסבתא, אותם היא אוהבת כל כך. במהלך הביקור, מספר לה סבא על זיכרון ילדות שחרוט בו עד עצם היום הזה.
באמצעות הסיפור הנוסטלגי שמספר סבא ליערה, יוצאים השניים למסע מרתק ומרגש גם יחד ונוגעים במחוזות האוצרים בתוכם מסרים חשובים כמו גם ערכים יקרים.
הפער הבין-דורי, שיוצר לעיתים קרובות תהום בין המבוגר לצעיר, מהווה בסיפור שלפנינו גשר לרעות ואחוה ומקנה משנה תוקף לפתגם ידוע "אין חכם כבעל ניסיון". בימינו אנו, כאשר מתקבלת התחושה שהעולם שייך לצעירים, ואילו קולם של הקשישים נתקל ביחס מבזה ומשפיל לא אחת – מקנה המחברת מקום של כבוד לקשיש ודואגת שקולו יישמע מעצם היותו אדם מבוגר ולמוד ניסיון.
ילקוט הפלאים של סבא הוא ספרה הראשון של אירית שוורץ. ספר זה פותח צוהר לעולם מופלא בו משמשים הווה ועבר מפתח להבנה, כובד, חמלה ואהבת אדם. אופן כתיבתה של אירית שוורץ, אשר נשזרים בו רגש ועדינות לרוב, מעיד על זיקה אמיתית לעולם הילדים. החוויה עוברת בצורה בלתי אמצעית וישירה ומבטיחה תענוג צרוף - לילדים ולמבוגרים כאחד.
אירית שוורץ, נשואה ואם לשתיים (אחת מהן היא השחקנית והקומיקאית ליטל שוורץ) וסבתא לנכדה, עוסקת באמנות: ציור, פיסול וכתיבה, ושוקדת בימים אלה על הפקת הספר למחזה לילדים

חווית כימיה במדע



תמונת כתבה


ליל המדענים
המרכז הלאומי לחקלאות ימית בשיתוף המכון הבינאוניברסיטאי, מרכז המדע ים המלח והערבה, קמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון, עיריית אילת וגורמים נוספים משלבים ידיים ומזמינים אתכם, תושבי אילת והערבה, לחוות מקרוב את עולם המדע בים וביבשה.
תוכנית:
*אילת שוברת את שיא גינס בשיעור הכימיה ההמוני הגדול ביותר. במסגרת השיעור, שייערך במספר אתרים בארץ במקביל, ישוחזר ניסוי 'הגן הכימי' שערך האסטרונאוט הישראלי הראשון בחלל, אל"מ אילן רמון ז"ל, על מעברות 'קולומביה'.
*טעימות מעולם החקלאות הימית – גידול פרגיות (לרוות), שרשרת מזון חי, רפואת דגים, קסמי הכימיה, היכרות עם שושנות הים ועוד...
*הפקת נחושת – הדגמה ממכרות תמנע.
*בריכות ליטוף – קיפודי ים, אוזני ים, צדפות, אצות ועוד.
מופע קסמים מדעיים ושיקויים מבעבעים – עם ד"ר מולקולה מערוץ הילדים.

*היכרות עם סלעים ונוף בהרי אילת, אור ומים, החמצת האוקיינוסים, מגלים את הים, ייצור מי ים מלאכותיים, תהליכי שיקוע בוצה, ניטור אקלימי ואקולוגי, סיורים מודרכים, הרצאות וסדנאות ועוד.

יום חמישי, 23.9.11, בין השעות 16:30-20:30, במרכז הלאומי לחקלאות ימית, החוף הצפוני (מזרחית ל'הרה').

הכניסה חופשית, הסעות ללא תשלום ממתנ"ס 'שחמון' 16:00, מתנ"ס 'בית רובין' – 16:15, מתנ"ס 'יעלים' – 16:30. אין מכירת מזון במקום!

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש