יהדות

מאת: או-מד מדיקל ● 21/9/2011 09:01 ● ערב ערב 2516
הרב דוד שנה מפקח כשרות עירוני
יהדות

פרשת 'ניצבים וילך'


ונפתח בחידה, מי יודע מה הם ראשי התיבות של אש"פ באנגלית? התשובה היא:P.L.O (פלשתניין ליבריישן אורגניזיישן). זוכרים? יופי. וראה זה פלא, מאז חתימת הסכמי אוסלו, אירוע אומלל שהתרחש לפני 18 שנים בדיוק, בכל המסמכים מצוין באנגלית, שמדינת ישראל חותמת הסכם עם P.L.O ולפתע התחלף שמו של הארגון ומעתה הוא נקרא F.L.O לא פלשתין באות P (פ"א דגושה), אלא פלשתין ב-F (בפ"א רפויה). מדוע התחלף השם, עד כדי כך שכולנו התרגלנו לקרוא לערבים Fלשתינים ולא Pלשתינים?
הסיבה פשוטה. בערבית אין את הצלילP . כולנו מכירים חברים ערבים שלא מסוגלים לומר פחית ואומרים במקום זה - 'בחית'. אין פ"א דגושה בערבית, ולכן גם לא יכולה להיות אף פעם מדינה Pלשתינית. לאורך ההיסטוריה כאשר דברו על 'פלשתינה', כולם, כולל הגויים, התכוונו לכך ש'פלשתינה' היא ארץ ישראל, מולדת היהודים. זה יהיה די מגוחך אם תהיה לערבים מדינה שהם אינם מסוגלים לבטא את שמה, ולכן הם מנסים לשכתב אפילו את השם 'פלשתין', לפ"א רפויה. מדוע קראו לארץ בעבר 'פלשתין' במקום ארץ ישראל? ממתי החל שיבוש שמה של ארצנו האהובה? מי החליט להחליף לארצנו את שמה?
בעקבות כישלון מרד בר כוכבא החליט הדריינוס, קיסר רומי, להחליף את שמה של ארץ ישראל ל'פלשתינה' על מנת לקעקע מליבם של היהודים כל רצון לחיות בארץ או לנסות ולמרוד שוב ברומאים. מאותו היום שניסו למחוק את שמה המקורי של הארץ, הפכה ארצנו לשממה. מגן רווה, מארץ הומה ופורחת, הפכה ארצנו לאדמת טרשים וביצות אשר רק בודדים הסכימו לחיות בארץ עזובה כל כך.
הסופר האמריקאי הדגול מרק טויין ביקר בארץ לפני 130 שנה וחיבר ספר- "מסעותיי לארץ הקודש". באחת הפסקאות הוא מביע תמיהתו על כך שאדמת ישראל שהייתה כל כך פורייה ופורחת וגרו בה מיליוני אנשים, הפכה להיות לשממה מוחלטת, ומאז שיצאו עם ישראל לגלות לא הצליח אף עם להתיישב בארצנו ולפתח אותה. בסיום מאמרו כותב מרק טויין, אין זאת כי אם אדמת הקודש ממתינה לבניה שיחזרו ויתיישבו בה ויגאלו אותה. רק עם ישראל מסוגלים להחיות מחדש את ארץ הקודש.
השבת נקרא בתורה בפרשת 'ניצבים' כיצד הקב"ה מזהיר אותנו שאם אנחנו חושבים שכאשר נתיישב בארץ ונתרגל לכל הטוב שיש לארצנו להציע ולהשפיע עלינו, נעזוב את ה' בגלל אושרנו ונבחר לעבוד עבודה זרה. או אז, לא רק שנצא לגלות, אלא שהארץ תהפוך לשממה מוחלטת שלא תצמיח כלום לאף אחד, עד שהגויים שיבואו ויראו את הארץ ישאלו, מדוע עשה ככה ה' לארץ? על מה הוא זעם עליה כל כך? מרק טויין כיוון בדבריו לדברי תורתנו הקדושה.
עם כל זאת, גם בקללה הקשה והנוראית על חורבן הארץ עדיין יש הבטחה גדולה. חז"ל אומרים- שהארץ תישאר שממה עד שיבואו בניה ויחזרו אליה ורק עם ישראל יצליח להפריח את השממה. חז"ל הרחיקו לכת בעניין זה של פריחת הארץ עד כדי כך שהבטיחו לנו, שכאשר העצים בארץ ישראל יצמיחו פירות שוב, הרי זה יהיה סימן מובהק לכך שאלו הם ימות המשיח. דבר זה הוא אות ומופת בידינו. היכן היו הערבים ה-Pלשתינים או ה-Fלשתינים כל השנים, מדוע לא יישבו את הארץ או פיתחו אותה באיזו שהיא דרך? הסיבה ברורה- הארץ היא שלנו, היא מחכה לנו ורק אנו יכולים וזכאים לשבת בה, לבנות אותה ולפתח אותה. לא יעזור להדריינוס הקיסר הרומאי, הניסיון להחליף את שמה של ארץ ישראל ל'פלשתין', לא הצליח, ולא יצליח גם הפעם. יש כיום ארץ ישראל ומדינת ישראל, והם ימשיכו להתקיים לנצח.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש