פארק ציבורי שני לכלבים

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 22/2/2012 08:50 ● ערב ערב 2538
מעתה אמרו - שני פארקים מוסדרים לכלבים באילת. לאחר פארק הכלבים בגן פרדקין, הכשירה העירייה פארק כלבים נוסף הפעם בפארק השחמון. במקביל תוגבר האכיפה נגד שוטטות כלבים ואי איסוף צואתם
פארק ציבורי שני לכלבים

פארק הכלבים החדש שהוקם ביוזמתו של הווטרינר העירוני, הד"ר אורן אברמוביץ' ובברכת ראש העירייה, ממוקם בחלקו העליון של הפארק המרכזי בשחמון ומשתרע על שטח של כ-300 מ"ר. הפארק שהוא השני בעיר, לאחר הפארק בגן פרדקין שנפתח לפני כארבע שנים, כולל מתקן מקורה המיועד להליכה בשטח צר, מתקן קפיצה, המאפשר לשלוט בגובה הקפיצה, ובקרוב יותקן כאן גם קיר טיפוס משופע לכלבים, זוכרים? כמו כן תמצאו בפארק פינות ישיבה, אשפתונים, עמדת שקיות 'שקי קקי' לאיסוף צואת כלבים ושוקת מים לכלבים. הפארק מגודר וכולל שער כפול למניעת בריחת הכלבים ביציאה או בכניסה. עלות הפארק כ-60 אלף ₪ במימון עיריית אילת.
הפארק פתוח מדי יום בין השעות 06:00-22:00 והכניסה כוללת הנחיות בטיחות וניקיון כמו: שחרור הכלב במתחם בהשגחה בלבד, שמירה על השער סגור במתחם, איסור כניסה לכלבים מסוכנים, איסוף צואה ועוד כללים שיבטיחו שמירה על המקום.
בד בבד עם הקמת הפארק הנוסף מתכוונים עכשיו באגף הווטרינרי בעירייה להגביר את האכיפה נגד שוטטות כלבים ואיסוף צואתם. "על פי חוק חל איסור מוחלט לשחרר כלבים ברשות הרבים", מציין ד"ר אברמוביץ ומציין, "הקמנו את הפארק מתוך התחשבות בצרכי הכלבים באופן שיאפשר להם לפרוק אנרגיה וליהנות מפארק ציבורי משלהם כמו גם לנוחיותם של תושבי השכונה". הקנס המירבי הקבוע בחוק העזר בגין אי איסוף צואת הכלבים עומד על סכום של 730 ₪.
כמו כן הגבירה העירייה באמצעות השירות הווטרינרי את האכיפה נגד תופעת הכלבים המשוטטים. כלב משוטט בעל שבב אלקטרוני המאפשר זיהוי של בעלי הכלב מצולם במקום וברירת קנס בגובה 500 ₪ נשלחת בדואר רשום לבעלי הכלב.
ראוי לציון כי במהלך חודש ינואר השנה ניתנו 77 דו"חות בגין שוטטות כלבים ואי איסוף צואת כלבים לעומת 48 דו"חות שניתנו בחודש דצמבר 2011. בהזדמנות זו מעודד הד"ר אברמוביץ את התושבים לפנות למוקד העירוני ולדווח על כלבים משוטטים, דבר שיסייע בידי השירות הווטרינרי למגר את התופעה.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש