היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 29/2/2012 21:13 ● ערב ערב 2539
היכל התרבות

קצרים


אודישנים לתחרות להקות ארצית ע"ש לאה פורת
הרכבים מאילת והערבה מוזמנים.
יום חמישי, 1.3.12, בשעה 17:00, במתנ"ס 'שחמון'.

הכוכב מאדים - בא לבקר


היום, שישי, מאדים יהיה קרוב לכדור הארץ. מצב זה קורה אחת לשנתיים. זו סיבה מצוינת לצאת ולראות אותו במלוא הדרו. נוכל לראות בו את הקטבים הלבנים. בנוסף, נלמד להכיר את קבוצות החורף שעוזבות אותנו, ואת קבוצות האביב שמגיעות אלינו. יחד עם זאת, נצפה על טלסקופים על מכתש הירח, נראה את כוכב הלכת שבתאי על טבעותיו הנהדרות. נצפה בגלקסיות ובערפיליות. לבעלי משקפות- כדאי להביא אותן. כמו כן, יש להצטייד בביגוד חם ובמזון. יום שישי, 2.3.12, החל מהשעה 17:30, חניון הלילה ליד עמק ססגון (פרטי הגעה בטלפונים הנ"ל). לפרטים והזמנות: איתן- 054-4819973. מחיר: 50 ₪ ביום האירוע, דרך אתר האינטרנט- 40 ₪ - http://goo.gl/gyndH מחיר מיוחד למשפחות.
פתיחת חגיגות אילת
קבלת פנים במעמד ראש העירייה מאיר יצחק הלוי ובהשתתפות חברי מועצת העיר אילת, מייסדיה וותיקיה.
מופע אמנותי: להקת רונדו.
ניהול מוסיקלי: לאוניד בורדה.
כניסה חופשית.
מוצ"ש, 3.3.12, בשעה 19:30, במתנ"ס 'בית רובין.

תערוכת ציורים - דליה זר אביב


'אני מדברת מדבר'
במעמד ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, מירי קופיטו ואוצר התערוכה: אמיר אלקיים.
מוצ"ש, 3.3.12, בשעה 20:30, מלון 'קלאב הוטל'

יום אילת


הטקס הממלכתי לציון 63 שנים לשחרור אילת והנפת דגל הדיו, במעמד יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין, שר התחבורה ישראל כץ וראש העירייה מאיר יצחק הלוי ובהשתתפות משחררי אילת, מייסדיה וותיקיה.
מופע אמנותי: להקת 'טררם' ואמנים אילתים.
יום ראשון, 4.3.12, בשעה 17:00, ברחבת אום רש רש.

ריטה במופע - השמחות שלי



תמונת כתבה


מופע חדש וראשון מסוגו בקריירה הארוכה והמפוארת של ריטה. המופע משלב שירים מאלבומה החדש, האפוף בניחוחות ילדותה בפרס, לצד להיטיה הגדולים שהפכו זה מכבר לאבן דרך במוסיקה הישראלית. ילווה את ריטה במופע הרכב של תשעה נגנים. הפקה מוסיקלית - עמי וייס (כנסיית השכל|). אורח מיוחד -מארק אליהו.
יום ראשון, 4.3.12, בשעה 20:00, באולם 'פביליון' -מלון 'הרודס', מחיר כרטיס: 50 ₪. כרטיסים: 08-6367024/034, 08-6370004.

תחרות ג'ודו


של ילדי החוג בהדרכת אייל פינקו. הכניסה חופשית.
יום שני, 5.3.12, בשעה 17:00 במתנ"ס 'יעלים'.

'שני משפחתי' - קרנבל פורים


מתקנים מתנפחים, הפעלה, יצירות לפורים ומכירת מטעמים מהמטבח של 'קולייר'.
מחיר: 5 ₪ לילד

(ניתן לרכוש כרטיסיה).
יום שני, 5.3.12, בשעה 17:00 במתנ"ס 'קולייר'.

הרקדה חגיגית לפורים


בהנחיית עירית ויענקל'ה שוורץ.
מתחפשים לשמות ריקודים, תחרות תחפושות,
כיבוד עשיר וחגיגי, פרסים לזוכים.
כניסה: 27 ₪.
יום שני, 5.3.12, בשעה 20:00, במתנ"ס 'שחמון'.

'כל העיר בעדלידע'


כל העיר צועדת ברחובות העיר בתהלוכה חגיגית וצבעונית עד לבמה המרכזית ברחבת הדואר.
על הבמה, מופע אמנים אילתים.
יום שלישי, 6.3.12, בשעה 09:00, מביה"ס 'רבין'.

שעת סיפור לגילאי 4-7


'סיפור של איפור'
מספרת ומאפרת את המשתתפים: עדה ים מירסקי.
מחיר: 10 ₪.
יום שלישי, 6.3.12, בשעה 17:00, בספריה העירונית.

המלצת ספר


ארבעים יכנו / דוד דנטלסקי
בהוצאת 'אופיר ביכורים'

"הסר המראה מעיני, החבר!
סור מדרכי, כי עוד קט אתעוור!
נוסי אמת, פן עצמך אשבר!
רעד, החרד, שור עורך החיוור!"

ספר השירה 'ארבעים יכנו' הינו מניפסט. כתב תיגר. ל"ט מלקות המתנפצות על גב הקורא, כאשר לאחר כל רגיעה קלה מיד מתחדשת המסה ונשברת בקרשצ'נדו מחודש כמשברי ים נצחיים. אלא שפה, שובר הגלים הוא ההוויה כולה. המצליח להאזין לקולות, ההומים ממעמקי ים המלקות, ישמע את צעקת התהום מאחורי היש, כאשר לנצח מנקר הספק: ההבינו אותי? דיוניסוס נגד הצלוב. אסופה של שלושים ותשעה שירים שהם בבחינת מלקויות-תוכחה. הנובעים מרגשות מקבילים הנעים על ציר של כעס-כאב, בעלי נופך דרמטי ואלים החוזרים באופן ניכר כחוט השני בשירים, כך לדוגמה השורות: "כדם נטף מסכין רוצח", "חוד חנית ננעץ", "רצפה כלה דמים כוסתה" ו"צאן לטבח אדם לאדם זאב". באסופה זו ממעט המחבר לעסוק באופטימיות ובשמחה. ההיפעלות שגורמת למחבר שמחה, כזו או אחרת, איננה גדולה דיה בכדי שירגיש צורך לבטא אותה בשירים. מה שאין כן, היפעלות הכעס, המעוררות את צורך הפריקה. כל שיר מספר את סיפורו ולכל אחד יש את המסר שלו. המחבר מתייחס בעצם שירתו למצבו של האדם בעולמנו -לעיתים למצב כללי (כגון ניהיליזם) ולעיתים למצבי נפש ספציפיים יותר (כגון מאניה-דפרסיה). כמו כן קיימת בשירה התייחסות למקומות ולאירועים מיתולוגיים, ואף לאישים ידועי שם בהיסטוריה האנושית, כך לדוגמה: לאלים היוונים בשיר "המנון לפלס אתנה", למרדכי היהודי ואסתר בשיר בשם זה, לישו בשיר "צלוב" ועוד. בשירים מתגלות מגמות חתרניות הבאות לידי ביטוי באמצעים אמנותיים המיוחדים לה: בראשית היצירה השירית נראה שמדובר במגמה מסוימת המוליכה את הקורא בכיוון ברור, אולם בהמשך השיר מתגלה שהוא מבטא כוונה הפוכה, הסותרת ונוגדת את התפיסה המקורית שהובנה על ידי הקורא. כך בשיר הסירו המוות' -יוצא המחבר כנגד ההומניזם, ב'הספד' -כנגד אידיאליזציה, ב'זמר מתים' -על חווית הנצח השקולה לחוית ה'אין', וה'צלוב' -על מאבקי אמונה כאשר המצע לזה הוא מותו של ישו. שירה עברית רבה נכתבה בנושא אמונה ואלוהים. הנושא העסיק משוררים רבים, שרצו לתת ביטוי אישי להשקפתם ולתפיסתם את האלוהות והדת. בשירים שבספר יש שימוש בביטויים דתיים. בתחילה יכול הקורא להבין שמתוארת גישה חיובית כלפי האלוהות, אולם בהמשך, מתגלה שהשירים שירים מתריסים כנגד האמונה הדתית המסורתית ומבטאים גישה ספקנית וביקורתית, והנושאים הדתיים משמשים לצורכי ציניות ואירוניה.
המחבר עושה שימוש בשפה מצוחצחת וגבוהה, אשר פעמים רבות מתכתבת עם מדרג לשוני מקראי. השירה שופעת דימויים ומטאפורות כראוי, ועמוסה בתיאורים על כל סוגיהם. בחלק מהשירה ניתן למצוא פנייה ישירה של הכותב לנמען, ובכלל זה נמצא הקב"ה -איתו מתנהל דיאלוג.
המחבר מושפע רבות מהטקסט התנ"כי, וזאת גם הדרך שבה הוא בוחר לעצב את השירים. המחבר מאזכר את המקרא באמצעות אילוזיות מקראיות, שיבוצי פסוקי או רמז לפסוקים ולסיטואציות מקראיות מוכרות. זהו ספרו הראשון של דוד דנטלסקי, תלמיד ישיבת ההסדר 'ברכת משה' במעלה אדומים שכל כולו ניסוי באותיות ומילים - כיצד לפייט צעקה.
מופע מפתיע הומוריסטי על זוגיות - טובים השניים -בשילוב טיפים ומידע לזוגיות טובה יותר.

מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא



תמונת כתבה


(מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
בני דון יחיא, יליד תל-אביב וחבר לשכת עורכי הדין משנת 1974, עוסק כאמור בדיני משפחה, ירושה ועזבונות למעלה משלושים וחמש שנים. יחיא כתב שמונה ספרים בתחום עיסוקו: שלושה ספרים בסדרה 'משפחה במשפט', המהווים מדריך עממי לענייני גירושין וכל הכרוך בהם; שני ספרים נוספים, 'דיני מזונות', שנכתבו ביחד עם השופט אלישע שינבוים ז"ל ועוסקים בנושא סמכויות בתביעות מזונות אשה ומיועדים לעורכי דין ולאנשי מקצוע; 'זוג משמים'- אלבום שירי זוגיות, סיפורים ואמרות על חיי נישואין ומשפחה; 'במשפחות הכי טובות- תמונות מחיי נישואין'- בספר עשרות סיפורי הפתעה זוגיים; 'תורת היחסים- נשים וגברים ומה שביניהם'- עוד קובץ של סיפורי זוגיות עם תפנית פואנטית בסופם. כמו כן, הנחה תוכנית לענייני משפט בערוץ 10, בעל תוכנית יעוץ למאזינים ב'קול ישראל' ובעל טור במדור 'יחסים' ב-Ynet
יום חמישי, 1.3.12, בשעה 21:00, 'בית פיליפ מוריי'. כרטיסים: 08-6370004.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש