נוער משדר לנוער

מאת: ראובן זלץ ● 1/3/2012 07:59 ● ערב ערב 2539
כחלק מאירועי שבוע החינוך בעיר, התקיימה בשבוע שעבר, סדנא למועצות התלמידים והנוער בשיתוף רדיו 'קול הים האדום'. את הסדנא הובילו עופרה בוארון, מנחת מועצת הנוער העירונית ומירב אפק, ממארגני שבוע החינוך. מטרת הסדנא - גיבוש רעיונות ויצירת סינגלים בנושאים הקשורים לנוער, באופן ישיר.
נוער משדר לנוער

מיד עם סיום יום הלימודים, התייצבו במשרדי רדיו 'קול הים האדום', מנחי ומלווי מועצות התלמידים, תיקי שרון, עמית מלי ואור חביב, יחד עם כ-70 בני נוער מכיתות ז'-י"ב, כולם חברי מועצות התלמידים משלושת בתי הספר התיכוניים בעיר, וכמובן נבחרי מועצת הנוער העירוניים שהם נציגים נבחרים ממסגרות הנוער וממועצות התלמידים. את פניהם של הנוער קיבל גיא מרקמן מנכ"ל רדיו 'קול הים האדום', אשר נתן לבני הנוער טיפים לכתיבת הסינגלים ופתח את שערי הרדיו לטובת הפעילות .כל אחת מהמועצות כתבה סינגל למטרה אחרת: מועצת הנוער העירונית - עידוד בני הנוער לפעילות בשעות פנאי. מועצת התלמידים מבית הספר התיכון ע"ש רבין - עידוד בני הנוער לפעילות ספורט וארח חיים בריא. מועצת התלמידים מבית הספר התיכון ע"ש בגין - אלימות היא דבר מסוכן. מועצת התלמידים מבית הספר התיכון ע"ש גולדווטר - שימוש בסמים ואלכוהול הוא דבר מסוכן ומזיק. בסיום כתיבת הסינגל, הקליטו בני הנוער את הסינגלים באולפני הרדיו, כל הסינגלים שודרו במהלך שבוע החינוך בעיר תחת הכותרת "החינוך באילת –חושבים אחרת" וישודרו במהלך שבוע הנוער בחודש מאי. "תפקידם של מועצות התלמידים והנוער, להשמיע את קולם של כלל בני הנוער בבתי הספר ובעיר בכלל ולדאוג לצרכי בני הנוער. פעילות זו פתחה דלת אל פעילויות נוספות משותפות אשר יעצימו את בני הנוער ואת חברי המועצות", ציינה עופרה בוארון והוסיפה: "היה כיף ומלמד".

עוד במסגרת שבוע החינוך, התקיים ברדיו פאנל מנהיגויות נוער אשר הורכב מנציגים של שמונה מסגרות נוער: צופים, בני עקיבא, יוניסטרים, מועצת נוער עירונית, ווליום, מד"צים, נטע@, נוער אילת אומר לא לסמים ואלכוהול, כל אחד מהנציגים סיפר ושיתף על מסגרת הנוער בה הוא משתתף, נשאלו שאלות כמו מה תרומתה של המסגרת? ייחודה? עד כמה משפיעה ההשתתפות במסגרת על לימודים ועוד. את הפאנל הוביל בן יעל, יו"ר מועצת הנוער העירונית. מטרת הפאנל – קריאה ועידוד בני נוער נוספים להשתתף ולקחת חלק בפעילויות בלתי פורמאליות בשעות הפנאי. "מרתק היה לשמוע מבני הנוער עד כמה משמעותית, מעצימה, מפתחת ומלמדת החוויה של השתתפות בני נוער במסגרות נוער", סיכמה בוארון.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש