מועדון השייט, לא לילדים בלבד

מאת: רותם ג'קסון ● 20/6/2012 16:49 ● ערב ערב 2555
תרבות הספורט המתפתחת בעולם כולו, לא מפסיקה להפתיע!. לצד טרנד הטריאתלון, הולך וצובר תאוצה לאחרונה גם הספורט הימי, לא עוד רק בקרב הילדים, אלא גם בקרב הוריהם. לראייה, במרכז הימי בעיר מורידים את החלודה מעל חוגי הספורט למבוגרים וכן, יש כבר לא מעט נרשמים. רותם ג'קסון החליטה לקפוץ למים וחזרה רטובה אך מרוצה!
מועדון השייט, לא לילדים בלבד

מכירים את תחושת ההחמצה על משהו שמאוד הייתם רוצים לעשות אבל נדמה לכם שאיחרתם את הרכבת?!
הפעם הראשונה שזה הכה בי הייתה כשרשמתי את הילדים שלי למועדון השייט. פתאום הבנתי שאם יש איזה שהוא פספוס גדול בחיי הוא העובדה שאף פעם לא השתתפתי בחוג שייט. כן, בדיוק כזה עם סירות מפרש, גלשנים קייאקים והווי ימי קבוצתי. במקום בו גדלתי היה ים ואפילו לקחתי כמה שיעורי גלישה, אבל לא היה מועדון שייט קהילתי בו כל המשפחה יכולה ליהנות מפעילות ימית ענפה. בזמנו, בל נשכח, לא הייתה מודעת ספורטיבית כמו היום. בימים ההם או שהיית משוגע לדבר וירדת לים בכל הזדמנות שהייתה לך, או שהיית משהו באמצע, כמוני, ומצאת את עצמך נשאר לעודד על החוף. בדיוק כמו שמצאתי את עצמי עושה כיום עם הילדים.
אלא שברגע אחד כזה, הבנתי שאין שום סיבה שאמשיך לשבת בצד ולהגשים חלומות דרך הילדים שלי. החלטתי שאמא צריכה סוף סוף לדאוג גם קצת לעצמה ושהגיע הזמן להגשים חלום ישן. הרי מוטב מאוחר מאשר בכלל לא!!

קדימה אקשן


גל המחשבה החדש הציף אותי וגרם לי להתייצב במיידי במועדון השייט כדי לרשום את עצמי לחוג שייט למבוגרים. לא היה לי ספק שישנם הורים שכבר הקדימו אותי ושהם בוודאי כבר שטים להם בחברותא לפחות כמה שנים טובות. אלא שלהפתעתי הרבה חוג כזה כמו שראיתי בדמיוני, לא התקיים במועדון השייט לפחות חמש שנים. לדברי רוני, מנהל המרכז הימי באילת, "אכן היו ימים יפים של חוגי מבוגרים במועדון, אבל באופן לא מוסבר הם התפוגגו עם השנים. כך שהמבוגרים היחידים שמגיעים למועדון כיום, למעט ההורים שמסיעים את ילדיהם הלוך ושוב, הם מספר מצומצם של שייטים שמתחזקים בקנאות את הובי השייט שלהם וכמה חובבי גלישה שלקחו פה ושם מספר שיעורים מודרכים".
מיותר לציין שהתאכזבתי קשות לשמע הדברים. למען האמת התאכזבתי מספיק בשביל להחליט לעשות כתבה בנושא.
למעשה, אין שום סיבה בעולם שאנחנו, דור ההורים, נעודד את ילדינו לגלוש, לשוט ולחוות את הים במלואו, בשעה שאנו יושבים על החוף ומסתכלים עליהם בקנאה. סיפורי שייטים ותיקים אימתו לי את השמועה על חוגי השייט המיתולוגים למבוגרים, שהתקיימו במועדון והיו למעשה אלו שהנחילו את החיידק הימי גם לדור הצעיר אחריהם וחוזר חלילה. לדברי רוני מאיר, החוגים ההם למבוגרים פעלו עד לפני כמה שנים. "היו לנו קבוצות פעילות של חוגי מבוגרים במשך כמה שנים טובות", הוא נזכר, "בחוג למדו לשוט על כל כלי השייט שיש לנו במועדון - 'סנוניות', ו'קרוולים' (סירות מפרש גדולות עד 10 מפליגים. ר.ג'), סירות מפרש יחידניות כמו 'לייזר' ו- '420' , 'קטמרנים' וגלשנים. אלא שבמהלך השנים האחרונות הפך טרנד הגלישה לדומיננטי מאוד ומשך אליו לא רק את הצעירים, אלא גם את המבוגרים עד שלחוגי השייט בכלל ולאלו של המבוגרים בפרט כבר לא הייתה דרישה".

להחזיר עטרה ליושנה


אני לא יודעת מה הניע את מה או מי הניע את מי, משהו קרה אחרי השיחה הזו בתחילת השנה. למען האמת, אפילו היו כמה ניסיונות להרים מחדש קבוצת מבוגרים כזו אבל הדבר נפל על מחסור במדריכי שייט, וחוסר התלהבות רבתי מצד המעוניינים לנוכח החורף שהגיע במלוא אונו.
אלא שכשמשהו צריך לקרות הוא פשוט קורה! תקראו לזה כוח עליון או טרנד. מה שחשוב הוא שהחל משנת הלימודים הקרובה, חוג שייט למבוגרים יפתח באופן מסודר ולא סתם, אלא עם כוונה אמיתית של המועדון להחזיר עטרה ליושנה.
"בעקבות מספר פניות של חבר'ה בוגרים החלטנו במועדון השייט לחדש את קבוצת המבוגרים בענף השייט ובמקביל לעודד את ענפי השייט גם בקרב הילדים", מעדכן מאיר, "לצורך העניין הובאו מדריכי שייט חדשים ואף חודשו כלי השייט שבנמצא. על מנת לעבות את היכולות של החוג למבוגרים החלטנו לא להישאר מאחור ולרכוש קיאקים חדשים ו'סאפים' (הכלאה בין גלשן לחסקה עליו עומדים וחותרים בעזרת משוט. ר.ג'), גלשני העמידה שהפכו ללהיט היסטרי ברחבי העולם".
מסתבר איפוא שטרנד אינו אייקון אופנתי בלבד אלא תופעת 'עדר' מסוימת שמשפיעה וגולשת לכל תחום בחיינו, לרבות ענף הספורט הימי.
מי שעדיין לא שמע על ה'סאפ' הוא בטוח אאוט! ומי שכבר שמע, בוודאי ישמח לגלות שמעתה הוא יוכל ליהנות ממנו במועדון השייט בעיר לצד יתר האפשרויות שהמועדון מציע.
הסיפורים היפים של אילת הישנה אכן כוללים בין השאר תיאורים מעוררי קנאה על חבר'ה בחוג שייט למבוגרים שהיו יוצאים מדי שישי בבוקר על סנוניות לים הפתוח, כשהן עמוסות בבירות ואבטיחים, כדי לקבל את השבת כמו שצריך! אז מה קרה פתאום?
האם נשאבנו עד כדי כך לתוך המרדף חסר התכלית אחרי השגרה? האם שכחנו את עצמנו בדרך לגידול הילדים? ולמה אנחנו מוכנים להשקיע הכל בילדים שלנו ולא בעצמנו?!
אין שום סיבה שבערי חוף אחרות בארץ, המחזיקות מועדוני שייט לקהילה, יתקיימו חוגים פעילים והומים לקבוצות מבוגרים ודווקא באילת, אין ביקוש בוגר להנאות ימיות!!
לדברי מאיר, אחד הייעודים של מועדון שייט באשר הוא, הוא לתת שירות טוב לקהילה. "אין לי ספק שאנו עושים את עבודתנו נאמנה בקרב הילדים ובקרב בוגרי המועדון, אבל היינו רוצים לפתח את תרבות הספורט הימי גם בקרב המבוגרים בעיר. נראה שעכשיו סוף סוף ישנה התעוררות בנושא. המבוגרים שהיו פעם ילדים בים, התבגרו, עשו ילדים והתרחקו מהים, והיום הם חוזרים אלינו".
בואו אלינו לים
לאחרונה נפתחה ההרשמה לחוג המבוגרים לשנה הבאה, כך שההרשמה בעיצומה. אם שאלתם איך ומתי, כדאי שתדעו שהשיעורים יתקיימו בימי שישי בבוקר (החל מה-7-9-12), בין השעות 9:00-13:00 מה שמשאיר זמן לקניות והכנות לשבת. תהיה חלוקה לקטגוריות גלישה ושייט, ובכל מקרה תהיה אפשרות לכולם לנסות הכל.
"הסדר הנכון הוא להתחיל עם סירות המפרש הקבוצתיות", אומר מאיר, "וברגע שמקבלים מושג וניסיון, לרדת לסירות קטנות- זוגיות או יחידניות. בימים בהם לא תהיה רוח ננסה דברים אחרים כמו 'סאפ' וקייאק.

ההרשמה לחוג, מקנה חברות במועדון לשנה, אותה כל אחד יוכל לנצל גם בימים ובשעות שנוחות לו מעבר לשעות פעילות החוג. המועדון כאמור פתוח שבעה ימים בשבוע ותמיד יש סירה מלווה במים. ואתם בטח שואלים את עצמכם כמה עולה התענוג? תרשמו לפניכם- 2920 ₪ לשנה. תודו שבעבור הצערת הנפש, מילוי מצברים ושבירת השגרה על בסיס כמעט יום יומי, זה לא בשמיים...
פלוס כל הפאסילטיס הנלווים במרכז הימי: שירותים, מקלחות ומלתחות, צוות מדריכים מנוסה ומהימן וכמובן אווירה ייחודית ומשפחתית.

אז זהו, אני כבר החלטתי ! השנה אני שמה סוף לתחושות ההחמצה והפיספוס, כי החיים קצרים מדי בכדי לתת להם לחלוף לידנו!
יחי הרוח!!

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש