לחלץ את הנפש ואת הנשמה - טיול תומקאר

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 20/6/2012 16:52 ● ערב ערב 2555
כמה פעמים מצאתם את עצמכם מקטרים על כך שאין מה לעשות בעיר?. אז זהו, שלפעמים השאלה הנכונה היא - מה אתם עשיתם כדי ליהנות ממה שיש לאילת להציע לכם. על טיולי התומקאר של 'חולית סיורי מדבר' כבר שמעתם?. רעיון אידיאלי למי שאוהב אקשן, רכבי שטח והרבה נוף מדברי ופראי הכי קרוב לבית. מירב לוי דיאמנט עלתה על מדי ב' וכבשה את השטח
לחלץ את הנפש ואת הנשמה - טיול תומקאר

הנה לכם רעיון מקורי להפתיע ילד או ילדת יום הולדת חובבי נהיגת שטח (מתאים מגיל שלוש ומעלה), לארגן אירוע גיבוש לחברה, ואפילו להפתיע את בן או בת הזוג בנסיעת שקיעה מהנה ורומנטית ככה סתם באמצע שבוע על תקן שובר שגרה שכזה- טיול תומקאר אל תוך המדבר, כשכל טרדות היום יום נשארות מאחור יחד עם הפלאפון הטורדן, וזה רק אתם, הקבוצה, הנהג המוביל ובעיקר- הטבע, הנוף והשלווה, אח איזו שלווה.
אז כן, כמי שחובבת אקשן ושוברי שגרה, נעניתי בשמחה להזמנה של לורי, הבעלים של 'חולית סיורי מדבר', להצטרף לטיול תומקאר בנהיגה עצמית בשטח, כי בעניינים שכאלו אין תיאור טוב מזה שבא אגב חוויית השטח.
יום שישי. השעה 17:00. אלדד בעלי שגויס על ידי לטובת המבצע ואנוכי, מתייצבים ב'חוות התבלינים', בואכה היציאה מאילת, נקודת היציאה של טיול התומקאר. לבושים במדי ב', חמושים במשקפי שמש ובקבוק מים קרים, ולא פחות חשוב- רישיונות נהיגה בתוקף, אחרת תשכחו מזה.
במקום כבר ממתין לבאים המדריך יניב. ג'ינגי' חייכן, בקיא ברזי המדבר ובהסברי שטח, פלוס בהובלת טיולי התומקאר. בזה אחר זה מגיעים לנקודת המפגש באי טיול השקיעה, שכן מי שיעדיף טיול מוקדם יותר וקצת יותר קצר, יוכל להצטרף לטיול שכזה שיוצא בשעה 11:00 בבוקר מאותה נקודת יציאה. אני עושה ספירת מלאי ומגלה כי בין הבאים זוג צעיר ואוהב, שני צעירים, חובבי נהיגת שטח מן הסתם, שלושה אבות ובנים בגילאים שבין 4- 10, אילתים רבותיי, אילתים, ואנחנו.
יניב מקפיד לבדוק את רישיונות הנהיגה ומנצל את הזמן שנותר כדי לספר לנו קצת על הממונעים שיעשו לנו את השעתיים הקרובות למהנות וחוויתיות. אז זהו שלא מדובר בטרקטורונים, וגם לא בריינג'רים, אם משהו מבין השניים מדבר אליכם, תנו כבוד לפרי הפיתוח הישראלי שמרכז בין ארבעת הגלגלים האלו ניסיון גדול בתחום השטח, ידע טכנולוגי רב והתחשבות במרבית הצרכים של המטייל הישראלי. כאן לא תאכלו אבק ישירות לפנים, שכן התומקאר התברך בשמשת פרונט שעושה את העבודה באופן סביר, התומקאר מספק בטיחות ייחודית תודות לחגורות בטיחות רתומות בארבע נקודות עיגון וכלוב התהפכות להגנה מרבית, ואם כל אלו לא הספיקו לכם, תוסיפו לזה נוחות מרבית בתנאי נהיגת שטח (הלו, אל תשכחו איפה אנחנו נוסעים...), בזכות מערכת מתלים משוכללת. התומקאר עבר את כל מבחני הבטיחות האפשריים של משרד התחבורה בארץ, בארצות הברית ובאירופה, את כל בדיקות הבטיחות של הטכניון ושל יחידות הבחינה בצה"ל ומשטרת ישראל, והחל מסוף השבוע האחרון, גם את מבחני הבטיחות שלי... ואם עדיין לא הבנתם, הרי שמדובר ברכבים המצויים בשימוש צה"ל (משמר הגבול), צבא ארצות הברית ואם לכל אלו הכלי בטוח, עליתי עליו בתחושה טובה.

כובשים את המדבר


עוד רגע ואנחנו יוצאים לדרך. "לא משתוללים, לא עוקפים, נוסעים במרווחים סבירים ולא סוטים מהשבילים", מרביץ בנו המדריך יניב את כללי ההתנהגות בשטח. יאללה גז. אנחנו נפרדים מהכביש ומנופי אילת ונכנסים אל מעמקי המדבר שסביבנו, קיבוץ אילות משמאלנו והיידה אקשן, אבק ותן לו בגז. אני מפקידה את ההגה בידיים של אלדד נהנית מהנוף, לא שוכחת לבחון את תנאי השטח שמזמנים לנו שלל קפיצות, בורות, עליות, ירידות, והחיוך לא יורד לי מהפנים. אם לרגע חששנו כי החום הכבד יכניע אותנו בנהיגה, תשכחו מזה, הופתענו לגלות כי דווקא במדבר, בשעת בין ערביים, כשהרוח המדברית היבשה מכה בנו מבין פתחי התומקאר, לא חם כמו שזה נשמע. אמנם כן, זה עדיין לא המזגן במשרד, אבל הלו, טיול שטח כבר אמרנו?
אנחנו שומרים על רווחים, מאפשרים לענני האבק של קודמינו בשביל להתפוגג עד כמה שאפשר, ההרים של השכנים ממול לובשים גווני ורוד אדמדם כשאנחנו נוסעים בשמורת הרי אילת הצפונית. אגב נסיעה אנחנו עוברים דרך נחל רודד, גבעות רודד, חוצים את כביש הנפט ומגיעים עד קניון שחורת. השיירה מאיטה. אנחנו עוצרים להפסקת ריקון שלפוחית, מחלצים עצמות. כולם מחויכים. ההרפתקה המדברית הזו עושה רק טוב. אני שואלת את משה, תושב אילת שהגיע לטיול השטח עם בנו בן הארבע, איך הקטנצ'יק מסתדר והוא עונה לי- "נינג'ה הבן שלי, לא לחינם הבאתי אותו לטיול הזה כהפתעת יום הולדת". שני האבות הנוספים מעידים גם הם על בניהם כי הם נהנים מכל רגע. אמנם אין כמו חוויית הנהיגה עצמה, אבל מה לעשות ויש להם עוד כמה שנים טובות עד שזה יקרה... ובינתיים טוב שההגה בידיים של אבא. "בכל מקרה החוויה היא עצומה", אומר ישי כהן, גם הוא תושב אילת, "שנים אני רואה את השיירה הזו של התומקאר חוצה את הכביש בדרך לשטח, שנים שאני מבטיח לעצמי לעשות הפוגה ולצאת לטיול כזה, סוף סוף זה קרה. יחד עם הבן שלי אין דבר טוב מזה".
ממשיכים. ההגה עובר לידיים שלי. אלדד מן הסתם מחסיר פעימה אם כי הוא משחק אותה 'קול'. אני לוחצת על הגז ולא מפספסת אף בור בדרך. אלדד מוחה ומנסה לכוון אותי לשולי השביל, ואני בהיסטריית צחוק נשבעת לו- "ההגה מושך אותי, תן לקפוץ קצת, תראה איזה כיף לונה פארק שכזה"... הדרך מתעקלת, שביל הופך לעלייה ואז לירידה, אני בוחנת את יכולות הרכב ומתפעלת בעיקר לנוכח העובדה שמתברר לי כי הכלי הזה הוא כלי רכב לכל דבר שיכול גם לעלות לנסיעה על כביש. ואני כבר מפנטזת על מתנת יום ההולדת הבאה שלי....
אנחנו מתקרבים לעץ שיטה ענק והשיירה שוב עוצרת. כשהשמיים מאותתים על ערב מתקרב, הגיע זמן תה שטח ומה יכול להיות טוב מזה. בין הרים ושיטים פורש יניב המדריך מחצלת, עורם זרדים שהביא איתו מראש וקדימה מכינים תה על מדורה. כולם נזרקים על המחצלת. לאחר קולות המנוע הרמים, השקט הזה של המדבר רועם. כולם שותקים, כולל הקטנים. נהנים מלשמוע כלום, להסתכל בערב שיורד על המדבר וליהנות מחוויה יוצאת דופן. יניב מגיש לנוכחים כוסות תה קטנות (הביאותי מראש) בסטייל בדואי. התה המתוק מוסיף לאווירה הקסומה. ביד אומן שולף יניב מיני עוגיות ואני מתמוגגת על הרגע רוצה שלא יגמר עוד לעולם.
אבל החיים רבותיי, לא עוצרים. עוד כמה רגעים של נחת וחוזרים לתומקארים כדי לא לפספס אור אחרון ולהספיק לחזור הביתה. אורות העיר אילת מנצנצים אלינו מתוך השטח, הציוויליזציה הולכת ומתקרבת. אנחנו חוזרים לנקודת המוצא, מאובקים אך מאושרים. כן, יש בטיול כזה מעין קסם כובש. עייפות בלתי מוסברת שממלאת אותך, הרבה נחת, רוגע, ואני פוסקת- לא צריך פסיכיאטר!!!
אחרי שעתיים במדבר, בחוויה שכזו, החיים נראים מחייכים, רגועים ונעימים. מקלחת קרירה ומי בעצם צריך יותר. טוב לנפש ולנשמה, בריא לזוגיות ובעיקר- נמצא ממש כאן לידנו. מי אמר שאין מה לעשות באילת???
ועכשיו, 'חולית סיורי מדבר' במבצע מפתה לאילתים - טיולי תומקאר מהנים במחירי מבצע מיוחדים וכרטיס חבר אילתי שיקנה לתושבי אילת והערבה מחירים מיוחדים כל השנה. שימו לב: עם כרטיס החבר צ'ופרים נוספים...
בואו להכיר עם 'חולית' את הצד הפראי של אילת
בימים אלו חוגגת 'חולית סיורי מדבר' 10 שנים. טיולי התומקאר פועלים במסגרתם מזה שש שנים, אבל ל'חולית' אטרקציות נוספות מהנות להציע לכם: טיולי ג'יפים מדהימים, טיולי אופני הרים, ארוחות שטח וטיולים מודרכים בירדן, כולל טיול יומי לפטרה. כל אלו ליחידים ולקבוצות. אז אם שאלתם את עצמכם מה כבר יש לעשות באילת, צלצלו ל'חולית', הם כבר יפתיעו אתכם או את מי שאתם רוצים לעשות לו רק טוב. (תדמית)

'חולית סיורי מדבר'
מיקום ויציאה לטיולים:
חוות דרך התבלינים, על הכביש המוביל לגבול ירדן
כתובת המשרד:
קניון העיר, אזור תעשייה.
ימים ושעות פעילות:
כל יום 08:30-20:00
טלפון להזמנות:
052-8082020.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש