היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 25/7/2012 13:58 ● ערב ערב 2560
היכל התרבות

המלצת ספר


מפולת במכולת/ רוני אשכנזי
הוצאת 'ביכורים'

תמונת כתבה


"תפוחים צהובים, ירוקים, אדומים
על הרצפה סביב מתגלגלים.
לפתע נתקל אחד התפוחים
בערמה נאה של אגסים.
ברגע שזו החלה להתפזר,
פגש אגס בעוד שכן אחר...
תוך רגע או שניים, מהומה כפליים.
הצטרפו האבטיחים למפולת
ופגשו עוד 'דיירים' מהמכולת..."

איך ניתן לבנות ולפרק ערמה יציבה? איך אפשר להוציאה משיווי משקלה? ומה קורה כשתפוחים נופלים ופוגשים בערמת אגסים? הנכם מוזמנים להצטרף למסע המסקרן בספר הילדים החדש 'מפולת במכולת' מאת ד"ר רוני אשכנזי בהוצאת 'אופיר ביכורים'.

זהו סיפורו של איתי הקטן, שיוצא עם אמא למסע קניות במכולת השכונתית. אמא מושיבה את איתי בעגלה הגדולה, איתי פוקח עיניים ומתחיל לבחון את הסביבה. אמא מכניסה מוצרים לעגלה, ואיתי הסקרן שולח ידיים לעבר ערימה התותים, חפיסת השוקולד והלחם... טועם ולועס, דוחף, עד שערימות המוצרים מתחילות להתגלגל. במהלך המסע, איתי לומד מהם: 'יציבות', 'מבנים יציבים' ו'שיווי משקל'...ומדוע בעצם חלה מפולת במכולת.

בספר ניתנת לילדים הזדמנות נפלאה ללמוד מושגים מתחום המדע באמצעות סיפור שגרתי לחלוטין של טיול במכולת ובאמצעותם של הצעות לכמה ניסויים פשוטים וחביבים שניתן לערוך בבית. הילדים הצעירים לומדים מהם מבנים יציבים וכי שורת הפירות שבבסיס של כל ערימת פירות מסודרת היא למעשה התומכת בכל הערימה. ברגע שנזיז את אחד הפירות שבתחתית ערמה, נגרום לתזוזה בבסיס, וכך כל 'המבנה' מאבד את שיווי המשקל שלו ועלול להתפרק.

הסופרת, ד"ר רוני אשכנזי, סיימה את לימודיה במחלקה למדעי הסביבה שבמכון ווייצמן למדע. במשך שנים רבות, עסקה בארגון ובפיתוח פעילויות מדע ב'מוזיאון גן המדע במכון וייצמן' ברחובות. כיום, עוסקת רוני בתחום המדע הפופולרי והחינוך המדעי מזוויות שונות. היא אם לארבעה בנים ומתגוררת בקריית אונו.

לקראת מופע


ערב רגאי סוחף

תמונת כתבה


צמד הטאלנטים האנרגטי של ההיפ הופ, רגאיי, דאנסהול האתני המוביל בכל המזרח התיכון, מגיעים להופיע יחד עם סאבו מ'סוליקו' ב'ניין ביץ'' אילת.
'אקסום' הם ג'ודה (גילאור יהודה) וטדרוס (ראובן הרגאי), אשר מזוהים מהלהיטים היותר בולטים במועדונים:"הקשיבו נא", "פתאום באנו", "מה עם הכסף", "קומבינה", "בא לשכונה בחור חדש" ו"פוקט פול אוף מאני" .
רגע לפני הוצאת הסינגל החדש (אש אש מדורה), 'אקסום' יוצאים להקפיץ אתכם בהופעה סוחפת ב'ניין ביץ'' אילת.
הצמד ידוע בנוכחות הסוחפת על הבמה ובחיבור ישיר ויוצא מן הכלל עם הקהל.
את כשרונם הבולט זיהו 'סוליקו' הרכב הדיג'יים/מפיקים מהבולטים בסצנה הישראלית והפיקו יחדיו מספר להיטים שזכו להכרה ולהשמעות רבות. כיום אין מועדון או בר שלא מנגן בקביעות לפחות להיט אחד של 'אקסום'.
אלבומם הקודם (תחת הלייבל 'הליקון') קיבל תשבחות רבות בכל רחבי הארץ ואף הוכתר על ידי 'ידיעות אחרונות' לתקוות ההיפ הופ הגדולה.
מובטחת חגיגת רגאיי בלתי נשכחת.
'ניין ביץ'' אילת,27/7/12, יום חמישי, הכניסה חופשית.

בואו למוזיאון


אילת שלא הכרתם

תמונת כתבה


בחום של 50 מעלות בצל אתנחתא בפינת חמד המספרת את סיפורה של אילת מיום הקמתה. מוזיאון אילת מזמין אתכם להצצה בעיר הדרומית של מדינת ישראל

חופשת הקיץ בעיצומה, הטמפרטורה בחוץ מעל 45 מעלות, אתם בחופשה עם הילדודס, ורק רוצים אתנחתא קצרה מהחום, וכן לא יזיק גם תרבות בין ים בריכה וצוותי בידור.
מוזיאון 'אילת עירי' מציג תמונות, סרטונים, מייצגים והפעלות של אירועים אשר ליוו את העיר אילת מיום הקמתה והפיכתה מעיר ביטניקים והגבול הדרומי של מדינת ישראל, לבירת התיירות של המדינה.
במוזיאון תוכלו לראות מייצגים של חברת המלח, מתקן התפלה של 'מקורות', קו צינור אילת, התחנה המטאורולוגית, סימולטור של מטוס 'ארקיע', מיצג אינטראקטיבי של 'המצפה התת ימי', סרטונים המציגים את אילת לאורך השנים ושחזור של האוטובוס משנת ה- 50 אשר הותקף במעלה העקרבים בדרכו לאילת.
מוזיאון "אילת עירי" ממוקם על כיכר התיירות ממול לקניון מול הים. הכניסה היא בעלות סמלית של 10 שקלים ומתאים לכל המשפחה.
שעות הפתיחה : בימים ב-ה' בין השעות 10:00 – 20:00 ביום שישי 10:00-14:00 ובשבת 12:00-20:00.

הג'אז חוזר לעיר...


פסטיבל ג'אז בים האדום חוגג 26
30 ביולי - 2 באוגוסט בנמל אילת
פסטיבל ג'אז בים האדום יתקיים זו השנה ה-26, לראשונה בניהול אמנותי משותף של איש הרדיו דובי לנץ והמוסיקאי אלי דג'יברי.
בין המשתתפים השנה: Kenny Garrett Quintet, Richard Bona Mandekan Cubano, Christian McBride Trio, Craig Adams and the voices of New Orleans, Sean Jones Quintet, YES- omer Avital, Aron Goldberg, Ali Jackson, Carmen Souza Quartet, Gilad Hekselman Quartet Feat. Mark Turner, Minvielle / Suarez/ Dufour., דודו טסה והכוויתים, רות דולורס וייס, תומר בר טריו ועוד ...
כרטיסים: משרדי הקסטל: 03-6045000, או 8965* מכל טלפון. באילת - מופעים ועוד - 08-6370004.
מחירים מיוחדים לתושבי אילת. אתר אינטרנט: www.redseajazzeilat.com.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש