הפורום לשיוויון

מאת: או-מד מדיקל ● 24/9/2012 16:08 ● ערב ערב 2569
אורלי פיסטול
הפורום לשיוויון

נציגת הפורום באילת


בשבועות האחרונים הצטרפתי לחבריי בפורום לשיוויון בנטל בת"א. אירגנו את צעדת המחאה שהיתה מאד מרגשת. עשרות אלפי אנשים צעדו מאוהל המחאה עד המוזיאון בסדר מופתי. שרו ורקדו. הייתי גאה בעם שלנו.
נסענו לירושלים ונפגשנו עם חברי כנסת שהבטיחו, ישבתי ימים שלמים באוהל המחאה. דיברתי עם אנשים, החתמתי אנשים - אנשים מגיעים בהמוניהם - אנשים שכואב להם ואכפת להם ורוצים שייעשה חוק שיאחד את העם.
טלוויזיות מכל העולם הגיעו. אך הכי ריגשו אותי החרדים שהגיעו ודיברו אתנו. חרדים שהתגייסו והתלאות שעברו. המשפחה זורקת אותם מהבית, הרחוב החרדי מנדה אותם והמדינה לא במיוחד עוזרת להם. הגיע בחור מבריק שסיפר שהוא לא רצה להפסיק להיות חרדי, אך הרגיש שהוא צריך לתרום למדינה. הוא שירת בצבא וגם הלך ללמוד והיום הוא עורך דין, אך הוא פסול חיתון עם חרדית. הגיעו המון בחורים חרדים וביקשו עזרה. הייתי גאה בהם. הם רוצים אך לא יכולים. בחורים משכמם ומעלה, אך תבינו שהם כמו ילדים בכיתה א'. לא למדו כלום. הם ביקשו שנמשיך עד שנשנה את החוק.
אך ראש הממשלה שוב העדיף משיקולים פוליטיים להיכנע לנציגי החרדים ולהפקיר את העם ואת הציבור המשרת והנושא לבדו בנטל.
שאול מופז עזב את הממשלה לאחר שהבין כי לרה"מ בנימין נתניהו אין כוונה אמיתית להביא לשינוי אמיתי בחברה שבמסגרתו ילך ויגדל השוויון בנשיאה בנטל השרות . למרות שזו הייתה הזדמנות חד פעמית, כ-70 חברי כנסת חילוניים.
למשל: ועדת פלסנר קבעה שיהיו מכסות ברורות לפטור לעילויים שימשיכו ללמוד ומכסות ברורות לגיוס לצבא / שרות אזרחי.
לדעתי זה לא צודק, גם לחילונים יש עילויים. אך הסכמנו. רה"מ סירב לקבוע מכסות.
ועדת פלסנר קבעה שהשרות יעשה בגיל 22. עד אז הם ימשיכו ללמוד ורק אחר כך יתגייסו. לדעתי זה לא צודק, גם הבחור החילוני רוצה ללכת ללמוד. רשנו גיוס לכולם בגיל 18, כך הסכמנו. רה"מ סירב ואמר גיל 28 גיוס לחרדים.
ועדת פלסנר דרשה סנקציות. הרתעה וענישה למי שעובר על החוק . רה"מ סירב. כל חוק על מנת שניתן יהיה לאכוף אותו, צריך להיות מלווה בסנקציות ברורות . אחרת לשם מה לחוקק חוק ? רק כהמלצה??
השבוע פורסם בעיתונות, מכתב שנכתב לרה"מ על ידי הורים מודאגים ואני מבקשת מכל ההורים האילתים להצטרף.
לכבוד ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו,
הנידון : דרישת הורים לנשיאה שווה בנטל שירות הביטחון .
אנו הורים לחיילים בסדיר ובמילואים בעבר, בהווה ובעתיד , פונים אליך כמי שברגע האמת מקבל את ההחלטה לשלוח את ילדינו לקרב, בדרישה להפסיק לאלתר את האפליה המקוממת והבלתי נסבלת בין דם לדם.
אנו חיים במדינה שבחסותה ובעידודה יש חוק אחד לילדינו וחוק אחר לילדי הציבור החרדי, לכך לא נסכים עוד!
אתה, שמתהדר בעברך הצבאי ובחינוך הציוני שקיבלת, חייב לדעת כי ילדינו לא התגייסו רק מתוקף החוק המחייב אותם, אלא מתוקף החינוך אותו קיבלו בביתם. חינוך המקדש את אהבת האדם והארץ, חינוך המעודד לנתינה, תרומה והתנדבות. אם לא יחוקק חוק, שישנה באופן דרמטי את חוסר השוויון הזועק, לא תוכל עוד לסמוך עלינו, שנחנך את ילדינו להתנדבות ושירות. אנו דורשים ממך לגלות מנהיגות אחראית ואמיתית, להתעלם משיקולי רגע זניחים ולהזיז הצידה תככים וסחטנות פוליטית.
חוקק חוק שרות = לכולם, לאלתר. אין לך או לאחר כל מנדט מוסרי וערכי להמשיך את האפליה בין דם לדם. אל תעז עוד לדרוש הקזת דם מלחמות רק מילדינו. יותר לא ניתן לכך יד!! גם אנחנו ההורים גמרנו להיות פראיירים!! אנא, כל ההורים, הצטרפו אלי כדי שנוכל לחולל שינוי לטובת ילדינו. גם החילונים וגם החרדים.


תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש