מים בששון - מעבר לכל דמיון

מאת: אביבה דקל ● 14/11/2012 12:56 ● ערב ערב 2576
רבים מכם ודאי שמעו על 'מים בששון', המרכז לפעילות ולחוויה במים. אלא שלא כולכם יודעים שלא מדובר רק בחוגי שחייה לילדים ולפעוטות. הפעילויות במקום רבות ומגוונות ומשלבות בין פעילות לגוף לבין פעילות לנפש, גם למבוגרים. אין מתאים יותר מהחורף כדי לעשות את כל אלו בבריכה מקורה ומחוממת
מים בששון - מעבר לכל דמיון

"מתוך אהבה גדולה למים ולים שלנו באילת גיליתי את ייעודי ועתידי. המים הם חיבור נפלא בין הטבע לאדם. כל פעילות במים מעניקה עוצמה ובטחון לילדינו ובריאות לגוף ולנפש עבורנו", כך, באהבה אמיתית למקור החים- המים, מסבירה דקלה ששון,מדריכת אירובי במים וחברה באיגוד בינלאומי להתעמלות במים למבוגרים ה-AEA, את החיבור המיוחד שיש לה למים. לצד הפעילויות שהיא מעבירה בתחום השחייה לילדים ולפעוטות, מציעה ששון מגוון פעילויות מים גם למבוגרים: "יש לי קבוצה מדהימה שהולכת איתי כבר שנים. הקבוצה מגוונת וכוללת צעירים בני 18+ ועד למבוגרים בני .70+ נפגשים 3 פעמים בשבוע בערב בשעה 20:00-21:00 , שעה קלאסית להורים, אחרי שמשכיבים את הילדים לישון, שעה מתאימה גם לאלו שעובדים עד שעות הערב. במשך שעה שלמה אנו עושים פעילות במים שמתאימה לכל אחד, החל בספורטאים ועד לאלו שלא עשו ספורט בחייהם. אנחנו מחטבים את הגוף, שורפים קלוריות ונהנים. כל תנועה במים קשה פי 12 מאשר ביבשה. שטח הפנים וסוג התנועה שמתנגדת למים היא קשה יותר. ביבשה, ההתנגדות לשרירים פועלת נגד כוח המשיכה בלבד, לכן לרוב השרירים הקדמיים שלנו חזקים יותר מהשרירים האחוריים. במים עבודת השרירים מאוזנת, הקדמיים וגם האחוריים עובדים, ויחד עם המאמץ שום מפרק לא נפגע כי הלחץ על המיפרקים במים הוא כלפי מעלה. זו הסיבה שמי שסובל מבעיות גב, ברכיים, כפות רגליים וגם מבעיות עודף משקל, לא מרגיש את הכאב בזמן המאמץ במים".

ומה עם אנשים שלא יודעים לשחות?
"אירובי במים מתאים גם לאלו שלא יודעים לשחות, כי לרוב עומדים בגובה המים עד בית החזה ולא מכניסים את הראש למים. זו הסיבה ששורפים יותר קלוריות, כי 75% מהגוף נמצא ועובד במים, לכן כל קבוצות השרירים עובדות, ידיים, רגליים, בטן בקיצור הכל".

ומה כעת, כשנכנסים לחורף?
"הפעילות מתבצעת בבריכה מקורה ומחוממת לטמפרטורה המתאימה והמומלצת לפעילות בין 28-30 מעלות. הגוף מתמודד עם המאמץ של האימון וגם מזרים את הדם לחימום הגוף, לכן שורפים הרבה קלוריות בזמן שיעור של שעה, הרבה יותר מאשר ביבשה. וכן , גם מזיעים, אך כל היופי בדבר, שלא מרגישים זאת בגלל שרטובים והתחושה היא תמיד נעימה. באימון במים נהנים הנאה מרובה. נתקלתי בהרבה אנשים שלא אוהבים לעשות פעילות, אבל אוהבים את המים, לכן ספורט ומים זה שילוב מנצח". בהזדמנות זו דקלה מבקשת לציין: "אירובי במים עושים עם הדרכה נכונה ומקצועית. צריך לדעת להשתמש נכון בתכונות מים. מים זה עסק רציני, כאשר עושים עבודה לא נכונה ללא ליווי מקצועי, עם מכשירים לא נכונים או פעולות לא מתאימות, הדבר יכול לגרום נזק רציני לגב, לצוואר, למפרקים בידיים, לברכיים ועוד".

אחרי כל הספורט הזה - מה לנפש?
"עם כל המרץ והמאמץ, חשוב לדעת להירגע ולהתפנק. כהידרותרפיסטית מוסמכת, אני מציעה אפשרות לשלוות נפש וגוף יחד. מדובר בטיפול חוויתי במים הנמשך 60 דקות, סוג של עיסוי במים שמשלב ניעות, מתיחות ולחיצות בבריכת מים חמימים במיוחד בטמפרטורה של 34-35 מעלות. בטיפול הזה הגוף נמצא בהרפיה מוחלטת במצב של ,OFF צפים במים, נטולי כל מעשה ומחשבה, מתחברים לנשימה ומתעוררים הרבה יותר רגועים, שלווים וטעונים באנרגיות ושמחת חיים.
הטיפול עוזר להזרמת הדם בכל חלקי הגוף, משחרר שרירים תפוסים ומפיג לחץ ומתח. מותאם גם לנשים בהיריון תקין וגם לנשים לאחר לידה. אין סיבה לחכות לחגיגה מיוחדת. נכון שזה נהדר ורצוי להעניק כמתנת ימי הולדת וימי נישואין ( יש גם אופציה לטיפול זוגי), אך גם בלי סיבה הטיפול הזה מומלץ. כל אחד מאתנו זקוק למנוחה הזו. אני ממליצה בחום ובאהבה לכל מי שטרם קיבל טיפול כזה- זה אליפות וזה חובה!"

ליצירת קשר:
דיקלה ששון | טל: 052-3370297 וגם בפייסבוק "מים בששון"

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש