שובו של האדי

מאת: אסטר שטרית ● 14/11/2012 14:06 ● ערב ערב 2576
צילום: נטף דהן / שבעה חודשים לאחר שחתם על מהפכה בעסק שלו, והפך את מסעדת 'סנטה פה' למסעדה ישראלית שכולם אוהבים – 'תרשיש 9'. מדבר לראשונה אדי לוגסי, הבעלים, על הצעד אותו הוא מגדיר כ'חכם', על האבהות החדשה ועל הקאמבק שהוא עושה בימים אלו לעסק- לקבל את לקוחותיו מקרוב
שובו של האדי

תמונת כתבה


הרבה אומץ היה צריך אדי לוגסי (38), לשעבר הבעלים של מסעדת ה'סנטה פה', כדי למחוק באחת את העסק שהיה ברשותו, ולהקים על חורבותיו מסעדה חדשה לגמרי. מסעדה ישראלית על טהרת השיפודים, החומוס, הניגובים, הפשוט, או כמו שמגדיר היום אדי לוגסי את המסעדה שלו, 'תרשיש 9' - "נעימה, זולה, פשוטה ונגישה לכולם". מסתבר שהצעד שאדי האמין בו, פגע בול בדעת הקהל בעיר ומחוצה לה, שכן איך לומר בעדינות, העסק עובד טוב טפו, טפו.
על הצעד האמיץ שעשה אומר היום אדי: "לאחר 14 שנים בתחום המסעדנות והחזקת מסעדה מהז'אנר היקר, זיהיתי מגמה חדשה, שאנשים מחפשים את הפשוט, המהיר, הזול. כמו שאומרים- את היפה והחתיכה, אך הביתית. בשנתיים האחרונות חקרתי את השוק בצורה יסודית והבנתי מי הקהל שבא לעיר. 'סנטה פה' נפתחה בשנת 2001 ובהתאם לשנתה היא הפכה לפחות אקטואלית בעיר. מה שהיה נכון לשנים ההן השתנה עם הזמן. לאחר חשיבה ארוכה, בניתי את המוצר שהלקוח דרש. איש עסקים צריך לדעת לקרוא ולזהות את המגמות, לא להיתקע עם משהו שעשינו לפני עשר שנים. כיום, לאחר ששבעה חודשים המקום עובד, אין ספק שצדקנו בהערכות שלנו וההכנסות מוכיחות את זה. אני אשמח להגיד תודה לתושבי אילת שמפרגנים לאורך כל הדרך, המסעדה נבנתה בשבילם. אני שמח כמובן לארח במסעדה גם צפוניים, אך מבחינתי 'תרשיש 9' נבנתה לאילתים".

מאיפה האומץ לסגור מסעדה ולפתוח מסעדה חדשה בעלת קונספט שונה?
"לא הרגשתי שהיה פה הימור. השקעתי במסעדת 'תרשיש 9' 15 שנים של ידע וניסיון מכל הבחינות – עיצוב, תמחור, לוקיישן, כל פרט ופרט כדי להגיע להצלחה הזאת. הרעיון בא עם המון עומק ומחשבה. ידעתי שהלקוח מחפש משהו זול, נגיש ופשוט לכולם. ב'סנטה פה' היה צריך להזמין מקומות מראש, מנות כבדות ויקרות, ל'תרשיש' לא חושבים פעמיים לפני שבאים. אפשר גם סתם להגיע, לנשנש מנה של חומוס טרי ולהמשיך בסדר היום".

ואיך התגובות מסביב?
"אני שומע הרבה לקוחות שמתגעגעים למסעדת 'סנטה-פה' וזה מחמיא, ועם זאת, כולם מסכימים עם הצעד שעשיתי. כולם מבינים את ההיגיון שמאחוריו ומפרגנים".

אדי האבא


אם ביקרתם במסעדה לאחרונה ושאלתם את עצמכם לאן נעלם אדי, הרי שהתשובה לכך היא יפתח, בנו הבכור שנולד לפני כחודשיים ודרש ממנו את מלוא תשומת הלב. "יפתח הביא המון שמחה ואושר לבית", אומר לוגסי בחיוך, "אך כעת אני פה, חוזר לבלות את רוב שעות היום במסעדה, לטפל בלקוחות שלי בצורה אישית וחוזר לאהבה הישנה שנקראת מסעדנות. הילד נותן לי המון אנרגיות וכוחות מחודשים מידי יום, הוא מדהים".
מי שמכיר את אדי לוגסי, 'איש הברזל' הבלתי נלאה, ספורטאי בכל רמ"ח איבריו, לבטח לא יתפלא לגלות כי בין כל אלו, בין ההורות לניהול העסק, לוגסי מוצא זמן גם לאימוני הספורט שלו. אמנם כמי שזכה במקומות הראשונים בתחרות 'איש הברזל' הוא מודה כי האימונים ההם כבר ממש לא מנת חלקו, לפחות לא בימים טרופים אלו, אבל הלו, גם לרוץ בין הילד לעסק, זה ספורט. בימים אלו, הוא מקדיש את שעות הבוקר המוקדמות בעיקר לאימונים קצרים, רק כדי לשמר את היכולות. "אין ספק שזה לא קל ודברים נדחקים הצידה, כמו אימוני הספורט, אבל בחיים כמו בחיים צריך לדעת לשים את הדברים על כף המאזניים. כרגע אשתי יסמין, יפתח בני, והעסק, הם במקום הראשון לפני כל האימונים". לוגסי מחייך ונזכר: " חודש לפני תחרות 'איש הברזל' האחרונה, הבטחתי לאשתי שתמכה בי במשך שמונה חודשים של אימונים מוטרפים, שאני מסיים את התחרות ומתמסר להקמת משפחה, ובאמת כך היה. תשעה חודשים לאחר התחרות יפתח הגיע לעולם והביא איתו הרבה אור. אחרי 14 שנים אינטנסיביות במסעדנות, שאין לך יום ולילה, אתה חייב לקחת אתנחתא מסוימת, להירגע. היה לי קשה לדעת שהמסעדה פועלת כשאני לא שם, לראות ולפנק את הלקוחות הקבועים שלי באופן אישי, אך כעת, צברתי כוחות ואני חוזר לשרת את הלקוחות באופן אישי, יום-יומי, תמיד עם על אצבע על הדופק".

מה אתה אומר על זה שמיד לאחר פתיחת 'תרשיש 9' נפתחו שפודיות נוספות בעיר?
"מעולם לא פחדתי מתחרות. בכל התחרויות שהשתתפתי בהן – ניצחתי, ואני מאמין שגם בתחרות הזו הטוב ינצח. צר לי שחלק מהעסקים נפתחים בפזיזות, בלי ניסיון בתחום ויוצרים תחרות מיותרת בשוק. אני מפרגן למתחרים שלי ומכבד את כולם. נכון לתקופה זו, כל כולי מרוכז במסעדה, כך שגם אם יפתחו עוד עשר שפודיות מסביב, אמשיך לעשות את מה שאני יודע בצורה הטובה ביותר".

מה אתה חושב על עולם המסעדנות באילת?
"לדעתי תחום המסעדנות באילת במצוקה שנמשכת כבר כמה שנים. אם בעלי העסקים לא ישכילו להתאים את עצמם, את המוצר והמחירים למה שדורש השוק כיום, הדרך שלהם להצלחה תהא ארוכה וקשה, כי במרוצת השנים האחרונות הוקמו באילת מסעדות רבות על מעט אורחים. רק בשנה האחרונה הוקמו עשרות נקודות מזון שגרמו לחוסר פרופורציה בין כמות המסעדות לכמות האנשים שמבלים בעיר".

להרגיש כמו בבית


אחד המאפיינים הבולטים במסעדת 'תרשיש 9' הוא התחושה הביתית והאווירה הארצישראלית שהמקום מעניק. יחד עם צוות של 30 עובדים, מצליח אדי לוגסי לצבור לקוחות קבועים שמרגישים במקום כמו בבית. "כשהעובדים מרגישים במקום עבודתם הרגשה של בית ויש להם תמיכה בכל שעות היום, זה מה שהם מקרינים ללקוחות", הוא מסביר. "הם יכולים להתקשר אלי בכל שעה ביום, תמיד יהיה להם לאן לפנות ומרגישים את זה בשירות. מאוד חשוב להעניק שירות מקצועי וחם למי שמגיע אלינו, ואני שמח שזכיתי בצוות מקצועי וטוב לביצוע המשימה".

אז אם עדיין לא ביקרתם במסעדת השיפודים הכשרה והמוצלחת, זה הזמן לקפוץ ל'תרשיש 9', ליהנות ממנות בשריות המוכנות במקום, מ-14 סוגי שיפודים ומ-15 סוגי הסלטים הטריים שלא ישאירו אתכם אדישים. מעבר לכך, תוכלו ליהנות משירותי טייק-אווי, והמלצה קטנה – אל תפספסו את קבבוני הטלה המוגשים עם טחינה לאחר אפייה בתנור. (תדמית).

10% הנחה לתושבי אילת, ובמוצאי שבת – 20% הנחה לתושב.
מבצע לוהט – טייק אווי שווארמה בבגאט, סלט ופחית שתייה ב-24 שקלים בלבד.

'תרשיש 9 – שיפודיה על גחלים'
רח' תרשיש 9 (חזית מלון 'קיסר').
ימים ושעות פתיחה: א'-ה' 12:00-23:00 , ו'- 12:00 ועד שעה לפני כניסת השבת, ש'- שעה לאחר צאת השבת ועד 23:00.
טלפון: 08-6338081

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש