"מסאז' מקצועי עם המון נתינה – זה כל הסוד”

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 29/5/2013 09:26 ● ערב ערב 2604
''מסאז' מקצועי עם המון נתינה – זה כל הסוד”

כמה פעמים אמרתם לעצמכם, זהו, מחר אני מזמין לי מסאז', להתפנק קצת, לתת זמן איכות לעצמי, כמה פעמים אמרתם – ולבסוף "לא היה לי זמן". כמה פעמים נתפסו לכם השרירים ופשוט נתתם לזה לעבור ככה, הגב כאב והחרשתם את זה. תגידו? למה לסבול? במזרח, מסאז' הוא חלק מאורח חיים, שם אם מלמדת את בתה וכן הלאה, זה עובר בירושה, וכמעט כולם שם מסאז'יסטים, כי הם השכילו להבין, את מה שאנחנו אט אט מפנימים. ריד מיי ליפס – מסאז' זה מאסט, ובמיוחד עם אורח החיים המטורף שלנו, שעות מול מחשב, בישיבה, עייפות. זה מאסט להזרים לגוף אנרגיה חדשה, זה מאסט לטפל ולהזרים דם חדש לשרירים. לדידי, זה מאסט נקודה. זה מרגיע, מעולה לשינה טובה, מטפל בבעיות רבות, נעים, מזין את העור... כמעט כמו תרופה, רק בלי הטעם הרע.

"כיום קיימים בשוק מאות רבות של סוגי מסאז'ים", מספר לנו אבנר, מטפל מולטי דיסציפליני מוסמך ומנוסה, "הנפוצים ביניהם הם: רפלקסולוגיה - שיטת טיפול רפואי אלטרנטיבי המשתמשת בהפעלת לחץ בכפות רגליים, שוודי קלאסי, רפלקסו-מסאז', עיסוי משולב (הוליסטי), תאי מסאז', שיאצו, שלושה טיפולים עמוקים המקבילים זה לזה: איורוודה (עיסוי הודי עם נסך שמן חם על העין השלישית), שרהוודרה –חצי גוף עליון (גב, צוואר, כתפיים), ביאנקה – כל הגוף עם שמן חם ללא אזור הראש. מסאז'ים אלה ועוד מסאז' בשם לומי לומי או 'פוט מסאז' – מסאז'ים שהם יותר מאסיביים, שנכנסים אט אט לתודעה המערבית. עיסויים נפוצים נוספים הם עיסוי ספורטאים – הכנה מהירה של השרירים לפעילות ספורטיבית ועיסוי לימפתי – מסלק רעלים, משפר את ביצועיה של מערכת החיסון ועוד, וכמובן שיש את כל העטיפות, פילינג גוף, מסאז' שמן ארומתי ועוד".

מה עושה בדיוק המסאז' לגוף?
"הרבה דברים. זה קשור בסוג המסאז'. בבסיסו עיסוי תפקידו לחמם את השריר, לרכך אותו. כששריר הוא רך ולא נוקשה, חומצת החלב מתנקזת ממנו, החמצן זורם בו כמו שצריך – אין כאב, אין התכווצויות, הכל למעשה מתפקד בשריר כמו שצריך. כשמזכירים רפלקסולוגיה, אז מדובר בטיפול רפואי הכולל בתוכו כמה טיפולים, כשמדברים על עטיפות, הטיפול מתבצע מכף רגל ועד ראש וניתן לשלב בו חומרים שונים, תפקידו בעצם להזין את העור והגוף ולשוות לעור מראה רענן".

ספר לנו קצת על העטיפות?
"זה טיפול מיוחד שיש לו המון תרומה לעור ולתחושה. למשל עטיפת שוקולד: עוטפים את כל הגוף בשוקולד חם, מכסים בניילון כדי שהשוקולד לא יתייבש. הגוף יספוג את המינרלים, הוויטמינים והמיקרו אלמנטים המצויים בשוקולד. העטיפה תגרום לכך שלאחר מקלחת הגוף שלכם יפריש הורמוני אנדורפין וסרוטונין שיגרמו לכך שתרגישו מרוממים, חלקים ומאושרים. ערך מוסף לעטיפות השוקולד הוא כי ניתן לטעום אותו...".

אז איך נדע שמעסה/מטפל הוא טוב?
"מסאז' מקצועי עם המון נתינה – זה כל הסוד. מעסה חייב לאהוב את המקצוע שלו, להבין שזו שליחות, סוג של נתינה, מעבר לצד הכלכלי. שהמטופל בידיו והלה יכול לסמוך עליו במאת האחוזים. בנוסף, ידע הוא כוח. הלמידה של התחום פותחת צוהר גדול להרבה תחומים כמו אנטומיה, פיזיולוגיה, שבאים לידי ביטוי בזמן מתן הטיפול הנכון עבור כל מטופל. על המטפל להיות יסודי ולבדוק לאשורו את מצבו הבריאותי של המטופל ולא לעשות הנחות בתחקיר הראשוני. וכמובן, שמחירים הוגנים צריכים להיות נר לרגליו של המטפל".

ליצירת קשר: אבנר: 0522713852.
חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש