הומאופתיה

מאת: רותם ג'קסון ● 29/5/2013 15:37 ● ערב ערב 2604
הומאופתיה

תולעים


התולעים, כמו בנות הדודות שלהן, הכינים, הן מאותן סוגי "מחלות" שלא תמיד נעים להודות בקיומן. אולם, למרות הקשר הרווח בינן לבין שמירה על היגיינה קפדנית, לא תמיד ניתן לייחס את הופעתן דווקא ללכלוך. ילדים רבים וגם מבוגרים נוטים להדבק בעקביות שיטתית בתולעים בשעה שבני משפחה אחרים מצליחים לא להדבק כלל. לכן הנטייה החוזרת להופעתן של התולעים(וגם הכינים) מביאה אותנו להסיק כי זו הינה רגישות כלל מערכתית של אותו אינדיבידואל. בהסתמך על ההבנה כי לכל מחלה שאנו "מאמצים" לחיקנו יש תפקיד, אפשר להסביר את הופעתן החוזרת של התולעים אצל אנשים אשר נמצאו כבעלי חומציות נמוכה בקיבה. כך שבסופו של דבר עם כל האי נעימות שמביאות איתן התולעים הן בעצם עושות טוב בכך שהן מעכלות את הדברים שהאדם לא מסוגל לעכל. כינים/עלוקות/קרציות/פשפשים, לעומת זאת- נתפסים למי שיש לו דם סמיך מידי כך שלמעשה הם עושים מעין פעולה של ריפוי בהחדרת ה"הפרין"(חומר נוגד קרישה) והפיכת הדם לנוזלי יותר. גירוי וגירוד בפי הטבעת(אצל בנות גם בנרתיק), זללנות או לחילופין חוסר תיאבון, בחילה ונטייה לעצבנות יכולים להצביע על נוכחותן של תולעים. כמו גם צורך בלתי נשלט "לחפור" באף. התולעים הן בדרך כלל תופעה מדבקת ביותר הן בתוך המשפחה והן במסגרות החינוכיות השונות. הילד מתגרד בעכוזו והביצים נתפסות מתחת לציפורניו. אי ההקפדה על שטיפת ידיים לאחר הגירוד מובילה להדבקה המונית. כמו כן, תולעים יכולות להיות עקשניות מאוד וקשות לחיסול. במקרים בהם הילד סובל משריצה תכופה של תולעים מומלץ ללכת לטיפול הומאופתי מערכתי. זה יעזור לשנות את צמחיית המעיים של מערכת העיכול כדי ליצור סביבה פחות טובה לתולעים לחיות בה. במצבים חד פעמיים רצוי להימנע מסוכרים /ממתקים, דברי מאפה ותפוחי אדמה.
תרופות סבתא:
? לוקחים שן שום לא קלופה ומניחים הכי קרוב שאפשר לפי הטבעת, מבלי להחדיר פנימה. השום מרחיק את התולעים מלצאת את פי הטבעת בלילה ומונע מהן להטיל ביצים.
? למרוח משחת וזלין סביב פי הטבעת לפני השינה.
? לגילוי התולעים- ניתן לטפטף כמה טיפות מים בפי הטבעת ולחכות לראותן יוצאות לשתות.
תרופות הומאופתיות:
Cina- הרמדי הראשונה שבאה בחשבון במצב של תולעים. הילד מתייסר, כועס, עצבני, שום דבר לא מספק אותו, מחטט הרבה באף ומגרד בפי הטבעת, תיאבון גדול. 2 גלובלולים 3 פעמים ביום למשך 4 ימים. בפוטנץ 30.
Spigelia - כאב סביב הטבור, תחושת זחילה עזה סביב פי הטבעת.
Natrum-phosphoricum- חומציות קיצונית מלווה בלשון צהובה. השתוקקות לממתקים ועמילנים.
Teucrium- כשכל התרופות האחרות לא עזרו. חוסר מנוחה בלילה, חיטוט מתמיד באף עד כדי סריטות, תחושת זחילה בפי הטבעת, ריח רע מהפה, איבוד חוש ריח.
תזונה וצמחי מרפא:
? ללעוס גרעיני דלעת לא קלויים. 30 זרעים 3 פעמים ביום. לא בשעות ארוחה.
? לטחון בבלנדר חופן של גרעיני דלעת חיים ם הקליפה הירוקה הדקה , להוסיף חלב עד מרקם דייסתי להוסיף ממתיק (שיהיה טעים) ולאכול אחרי צום של 12 שעות. ואחרי שעה כף שמן קיק. לחזור על הפעולה במשך כמה ימים.
? אכילת כמויות של שום טרי.
? שמן זרעי דלעת לבליעה
? חליטות- בזיליקום, חרצית, ציפורן ושיבה

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש