ביתכם הוא אתם - הבתים היפים באילת

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 13/8/2013 19:06 ● ערב ערב 2064
מינימליסטי, חדשני, כזה שמשלב עיצוב רטרו עם מודרני, וקטן ופונקציונלי. כל אחד ועיצוב הבית שלו. ארבעה מתושבי אילת מאפשרים לנו הצצה אל הבית הפרטי שלהם שמשקף יותר מכל את האני העצמי
ביתכם הוא אתם - הבתים היפים באילת

החדשני

תמונת כתבה
הדירה: דירת קרקע 4 חדרים בפרויקט 'האחים אוזן' כ- 126 מ"ר הדיירים: ההורים רעות וחנן והילדים עדן ואגם ביטון דבר הדיירת: "עיצבנו בית מודרני, חדשני. ידענו מראש איזה צבעים ישלטו בחלל הסלון. הרעיון היה ללכת על צבעים בהירים של לבן ואפור אותם שברנו עם קצת צבע אדום, אם בתמונה שיש בה נגיעות אדומות, שולחן אדום וכמה אלמנטים עיצוביים קטנים. את עבודת הגבס היפהפייה עשה לנו רפי מ'רפאל שיפוצים' אותו אנחנו מכירים כבר מהבית הקודם כך שידענו שנקבל איכות ויופי שמדבר בעד עצמו". ככה תעצבו: "ההמלצה היא ללכת על קו עיצובי אחד. להחליט איזה קו אתם רוצים וללכת איתו לאורך כל עיצוב הבית או לפחות החלל המסוים אם זה בשילוב נכון ומתאים של צבעים ואם זה בפריטים. והכי חשוב- לא להתפשר על איכות ועל בעלי המקצוע הטובים. אנחנו הלכנו על 'רהיטי איכות' וקיבלנו תמורה מלאה בעד התשלום ועל אנשי מקצוע טובים ואמינים כמו 'רפאל שיפוצים'. החשוב: השולחן האדום. מבחינתי הוא עושה לנו את כל הבית, שובר את הצבע הבהיר בסלון ונותן את הטאצ' הסופי לעיצוב. הפרקטי: "הבר שמפריד בין חלל הסלון למטבח. מן הסתם אנחנו יושבים כאן הרבה". הנוסטלגי: "אין שום דבר כזה. הכל חדש". פריטים בחדר: סלון עור מעוצב ואיכותי- 'רהיטי איכות', שולחן דו מפלסי – 'רהיטי איכות', נברשת יוקרתית- 'מחסני תאורה' וילון נשפך- 'הרמוניה'.

המינימליסטי

תמונת כתבה
הדירה: פטיו באזור מתנ"ס 'קולייר', דירה בת ארבעה חדרים כ-200 מ"ר הדיירים: ההורים שרי ודוד אדרעי והבת מאיה. דבר הדיירים: "כשראינו את הבית בפעם הראשונה נבהלנו. הכל היה אפל, סגור, תחום בקירות. היה ברור שהדבר הראשון שנעשה יהיה לשבור כמה שיותר קירות, לפתוח ולהוסיף אור. הקו העיצובי שהנחה אותנו היה מינימליסטי, כמה שפחות פריטים בחדר. הפרקט היה תוספת פינוק. פתחנו ויטרינה גדולה לחצר, הוספנו אור והכנסנו את הירוק הביתה. לטעמנו הקו המינימליסטי הוא הכי טוב שיש ואת זה אומרים דווקא שנינו שהגענו האחד מבית מרוקאי, השנייה מבית פרסי, מלאים בשטיחים ופריטים אין סוף". ככה תעצבו: "הכי חשוב לבוא לעיצוב הבית עם תכנון מראש. כשנכנסים לבית חדש חשוב לראות את החזון מאחורי המצב הקיים ומה אפשר לעשות איתו וגם כשעושים, חשוב לא להתפרע. לבחור קו אחיד וללכת בעקבותיו בעיצוב הבית". החשוב: "הטלוויזיה 60 אינץ' והמקרר. שני הפריטים עליהם לא התפשרנו". הפרקטי: "פינת העבודה הקטנה, המשתלבת בחלל הסלון". הנוסטלגי: "שעון הקוקייה. קנינו אותו יחד לפני כשנתיים. הוא עלה הרבה. שעוני קוקייה אמיתיים בדרך כלל עולים הרבה, בעיקר כשקונים אותם בשוויץ". פריטים בחדר: ספות- הבאנו מאחות של שרי, מערכת רמקולים ומגבר- כ- 2000 ₪, טלוויזיה 60 אינטש- 'פנסוניק' תלת מימד- 10,000 ₪.

רטרו- מודרני

תמונת כתבה
הדירה: קוטג' בפרויקט 'בית על הנחל' של האחים בוסקילה. 180 מ"ר, 5.5 חדרים, מרפסת וחצר. הדיירים: ההורים ענבל ואלון בן חיים והילדים אלעד, אביב ואורי. דבר הדיירת: "אלון ואני מאוד אוהבים עיצוב. כל פריט בבית נבחר בקפידה עם המון מחשבה. הלכנו על שילוב בין סגנון רטרו- קלאסי למודרני, שימוש בצבעים קלאסיים: שמנת, מוקה, אפור שיוצרים אווירה ביתית, חמה, רגועה ונעימה. הקפדנו על יצירת הרמוניה בין הפריטים, למרות שלא נקנו במקום אחד , שילבנו קיר אבן (בריקים) שנות ןחמימות ומשתלב עם הסגנון. רצינו ליצור משהו אחר, מקורי ולא התפשרנו על איכות". ככה תעצבו: "ההמלצה שלי בעיצוב הבית היא להקפיד להתאים את הריהוט לגודל הקיים. לא לחסום ולחנוק עם רהיטים גדולים מדי, לשמור על חללים פתוחים ושמירה על ההרמוניה בין הפריטים. חשוב לדעת לשלב בין הנחות לחלל שיש ברשותך". החשוב: "המטבח- חדשני של חברת 'רגבה' עם מראה רטרו. הוא לב ליבו של הבית, מעבר לעובדה שאני מאוד אוהבת לבשל. הוא פתוח אל הסלון כך שבכל מקרה כולם סביבי וזה נחמד". הפרקטי: "פינת האוכל הצמודה למטבח- המרכז המשפחתי אפילו לטובת הכנת שיעורי בית". הנוסטלגי: "המנורה העתיקה בסלון. מצאנו אותה בחנות רטרו ביפו. האהיל מחודש אבל רגל הברזל עתיקה מאוד מאיטליה". פריטים בחדר: כורסא- חידשנו אותה. מצאנו את השלד בחנות עתיקה וריפדנו. כ – 2000 ₪, שולחן וספה מחנות מעצב- כמה עשרו תאלפי שקלים. שידה- למונדו.

הפונקציונאלי

תמונת כתבה
הדירה: יחידת דיור של חדר וסלון בוילה בגנים א'. הדיירים: אילן ויאנה. גרים בה כמעט שנה. דבר בעל הדירה: "עיצוב היחידה נעשה על ידי אדריכל הפנים עמוס בר דוד. הרעיון היה ליצור משהו צעיר עם שיק וגם יוקרתי ועל הדרך לשמור על הפונקציונליות של היחידה כמצופה מחלל קטן יחסית. כדי לשמור על חלל נוח ומרווח יש מקומות אחסון נסתרים שלא מקטינים את השטח, למשל מאחורי התנור, יש בוידעם לאורך הפרוזדור ועוד". דבר הדיירים: "הגענו לדירה מוכנה והתאהבנו מהרגע הראשון שראינו אותה. יש בה שילוב נהדר של נוחות, נוף, עיצוב ומיקום. הוספנו את התמונות הצעירות והצבעוניות התואמות את האווירה". ככה תעצבו: "הכי חשוב בעיצוב בית לנצל את מקסימום השטח שיש בחוכמה. אצלנו זו הדוגמא הטובה ביותר, היחידה קטנה יחסית אך מנוצלת נהדר". החשוב: אילן- "המקלחת שהיא מעוצבת בצורה משלימה, צבעונית, צעירה וחדשנית". יאנה: "לגמרי המטבח. אני מאוד אוהבת לבשל". הפרקטי: "חלון היציאה לגינה. יש נוף נהדר". הנוסטלגי: "הפסל צ'יפופו. בעבודה של אילן סתמו עם חומר פוליאורטין איזה שהוא מתחם, וזה מה שיצא. מאז הוא איתנו". פריטים בחדר: שולחן סלון מתל אביב- עלה כסף קטן, ספה נפתחת- מתל אביב, וילונות- הדייר הקודם השאיר, אהיל- 'מחסני תאורה', כוננית- מהמטבח הישן של בעלי הבית, כסאות בר- 'הום סנטר'. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש