היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 14/8/2013 11:32 ● ערב ערב 2615
היכל התרבות

שיר לשבת



תמונת כתבה


אלסקה / עדי תשרי
אִם מִישֶׁהוּ מְחַפֵּשׂ אוֹתִי, אֲנִי בְּאָלַסְקָה.
הָלַכְתִּי לְהִתְחַמֵּם בֵּין הַזְּרוֹעוֹת הַפַּרְוַותִיוֹת שֶׁל הַדֹּבִּים שָׁם.
הִקְפֵּאתִי אֶת עַצְמִי בְּרֶגַע וְנָשַׁפְתִּי אֶת כֹּל הָאֵשׁ שֶׁשְּׂרָפָהּ לִי אֶת הַפְּנִים
אֲנִי בְּאָלַסְקָה מַטְבִּיעָה יָרֹק בָּעֵינַיִם שֶׁלִּי מִשְׁתַּמֶּשֶׁת
בַּקֹּר מִבַּחוּץ וְעוֹשָׂה אֶת הָרַעַד מִבִּפְנִים הֶגְיוֹנִי
אִם מִישֶׁהוּ מְחַפֵּשׂ אוֹתִי שֶׁיֶּדַע; מָכַרְתִּי אֶת הָאוֹטוֹ
כְּדֵי לְכַבּוֹת אֶת הָרַגְלַיִם הַבּוֹעֲרוֹת שֶׁלִּי עִם הָאֲדָמָה
אִם מִישֶׁהוּ תּוֹהֶה אֵיפֹה אֲנִי בְּאָלַסְקָה
בֵּין זְרוֹעוֹתָיו שֶׁל דֹּב קֹטֶב יָשֵׁן, יְשֵׁנָה
הָלַכְתִּי לְהִתְנַחֵם אֵיפֹה שֶׁקַּר
הִכְנַסְתִּי אֶת הַקֹּר לְתוֹךְ הָאֵשׁ בְּתוֹכִי
אִם מִישֶׁהוּ מְחַפֵּשׂ אוֹתִי שֶׁיַּבִּיט בִּי
הָאֵשׁ כָּבְתָה.

מתוך הספר 'אדן', הוצאת גוונים, 2011.
באדיבות האתר של נילי דגן nillydagan.com

לקראת פסטיבל



תמונת כתבה


תמונת כתבה


תמונת כתבה


פסטיבל ג'אז בים האדום
פסטיבל ג'אז בים האדום יתקיים בין התאריכים 18 – 21 באוגוסט בנמל אילת. ניהול אמנותי: דובי לנץ ואלי דג'יברי. הפסטיבל האהוב ממשיך את הקו המסורתי שלו בארבעה ימי פסטיבל תוססים ומלאי מוסיקה משובחת עם מופעים של אמני ג'אז מכל העולם לצד אמנים ישראלים מובילים
פסטיבל 'ג'אז בים האדום' יתקיים זו השנה ה-27, בניהול אמנותי משותף של איש הרדיו דובי לנץ והמוסיקאי אלי דג'יברי, אשר החלו לנהל אמנותית את הפסטיבל במשותף בשנה שעברה וזכו לשבחים רבים מצד הקהל והתקשורת על בנייה מרשימה מאד של ארבעה ימי פסטיבל עשירים ומגוונים מלאי שמחה וחוויה ייחודית.
בין המשתתפים השנה:
ערב עם ברנפורד מרסליס, חמישיית אל פוסטר עם וואלאס רוני, ז'ואאו בוסקו מארח את אחינועם ניני, Triveni II, ניקולאס פייטוןXXX ,, מכון תלוניוס מונק מארח את ג'יין מונהייט, שישיית תמי שפר, ג'ף באלארד Fairgrounds עם מיגל זנון וקווין הייס, אסתר רדא, שלישיית ג'רלד קלייטון, יותם זילברשטיין טריו אורגני, אנטוניו סאנצ'ס וה- Migration, אלברט בגר טריו, שלישיית מאט סקופילד, Tatran, Motion Trio

פסטיבל 'ג'אז בים האדום' הוא ללא ספק מסורת של ממש, אשר במסגרתו, ב-26 שנות קיומו, זכה הקהל הישראלי ליהנות ממופעים של אמני ג'אז מהגדולים בעולם. בארבעה ימים של חוויה עשירה המשלבת מוסיקה, שמחה וים, סוחף אחריו הפסטיבל עשרות אלפי מבקרים צעירים ומבוגרים, תיירים רבים, נופשים וכמובן תושבי אילת.
את הפסטיבל מנהלים זו השנה השנייה דובי לנץ ואלי דג'יברי. החיבור המיוחד בין השניים ישלב גם השנה סגנונות שונים והשפעות מגוונות בין ענקי סצנת הג'אז בעולם לבין מוסיקאים ויוצרים ישראלים.
מופעי הפסטיבל יתקיימו גם השנה בשלושה אולמות:
1.אולם פיאמנטה המכיל כ-1,250 מקומות ישיבה חלקם בישיבה סביב שולחנות.
2.אולם קמינסקי המכיל כ-1,750 מקומות ישיבה.
3.אולם גוטפריד המכיל כ-2,500 מקומות ישיבה.
השנה, חלו מספר חידושים מרעננים בפסטיבל:
הנהלת הפסטיבל החליטה להקים השנה את 'כפר הפסטיבל'. הכפר ימוקם בחוף 'הדקל' הצמוד למתחם הפסטיבל בנמל אילת. לטובת רוכשי הכרטיסים לפסטיבל, יוקמו בכפר מתחמי לינה לצעירים ומשפחות בתשלום סמלי. האירוח בכפר יתקיים באוהלים ובמתחם אירוח תחת כיפת השמיים, החוף המסודר מציע כמובן שירותי מקלחות, אוכל ושתייה. הייחוד של כפר הפסטיבל הוא הפיכתו לחלק בלתי נפרד מההווי של הפסטיבל, ולשם כך במת הג'אם סשן המסורתית של הפסטיבל תמוקם השנה במתחם 'כפר הפסטיבל'.
במת הג'אם של הפסטיבל תארח מדי לילה הופעות מרהיבות של אמני הפסטיבל כמו גם אמני ג'אז צעירים המופיעים עד השעות הקטנות של הלילה ויוצרים חוויה מיוחדת ומרגשת של ג'אז מרענן ואנרגטי. אל במת הג'אם, המהווה במה פתוחה, מוזמנים כל אמני הפסטיבל, וגם השנה צפויים חלק מן האמנים לעלות לג'אם סשן לאחר המופעים שלהם במתחם הפסטיבל בנמל אילת, אירוע אשר הפך לחוויה האמיתית והאותנטית של חובבי הג'אז.
*** הכניסה לבמת הג'אם פתוחה לקהל הרחב.
פרטים נוספים באתר הרשמי של הפסטיבל http://www.redseajazzeilat.com/
או באתר התאגיד העירוני לתיירות אילת www.redseaeilat.co.il

ברכת הרב


האדמו"ר מקאלוב שליט"א – בשבוע הבא באילת
לחיצת היד שממיסה לבבות ... הברכות שמכניסות אור לחיים ... האדמו"ר מקאלוב ישהה באילת כ- 4 ימים ויקבל קהל במרבית שעות היום ... הוא אינו קוסם, הוא פשוט בונה כלי בנפש היהודי, ועל ידי כך יש מקום לברכות לחול ... האדמו"ר יודע לחדור לנבכי הנפש ולהוציא יהודים שמחים ... "נא להגיע בלי כסף", מבקש האדמו"ר.

כ''ק האדמו"ר ממשיך שלשלת הקודש של כמאתיים ושלושים שנה מאבותיו הצדיקים מנהיגי עדות חסידים בהונגריה - רומניה - פולניה, והגיע מאירופה אחרי השואה ביחד עם הוריו לניו יורק, אביו הקדוש ניהל את עדת תלמידיו וחסידיו עד פטירתו בשנת תשל”ח, ואז הוכתר למלא מקומו כרבם ומאורם של חסידות קאלוב.
רוח ד' אשר נחה על כ''ק האדמו"ר שליט"א ניכרה על פניו לצדיקים גדולי עולם עוד בהיותו עלם צעיר. כאשר הגיע לראשונה לארה''ק נסע לנתיבות להתברך מהצדיק הבבא סאלי זי''ע. כאשר נכנס אל הקודש פנימה קיבלו הבבא סאלי זי''ע בהתייחסות מיוחדת שהייתה שמורה אצלו לאנשים מיוחדים. כיבדו וחיבבו עד מאוד וציוה לערוך סעודה לכבודו ושהו יחדיו שעה ערוכה.
כ''ק האדמו"ר חוסך מזמנו היקר ועוזב תלמידיו ועדת חסידיו ונודד ברחבי העולם להגיע לכל קהילה יהודית, מזה כארבעים שנה בלי הפסק, ובמשך השנים ביקר ב-60 מדינות ברחבי העולם ובמאות בתי ספר, והכול רק כדי לחזק, לעודד, לברך, ולייעץ לגברים ונשים בחורים ובחורות מכל עדות והחוגים ומכל הגילים, ולעודדם ולברכם מעומק הלב.
אלפים שהגיעו לכ''ק אדמו"ר מלאי בעיות ומרי נפש אחרי שיחה אישית קצרה, יוצאים משם מלאים שמחה ותקווה ופתרון לבעיותיהם, כאשר האדמו"ר לוחץ את ידיהם בלחיצה כזו שממיסה לבבות ומראה להם את כוחות הטמונים בהם והפוטנציאל שלהם בחיים, כדי לתת להם כוחות נפש להצליח במסע החיים. והכול ללא קבלת כל תמורה .
גישה מיוחדת יש לאדמו"ר בענייני חינוך הילדים. במבט קצר אחד הוא חודר לנבכי הנפש של ילדים וצעירים. בהרבה מקומות בעולם ישנם אנשים צעירים שיכולים להעיד שהברכה, העצה וההדרכה של האדמו"ר העמידו אותם על הרגלים. ממש הצילו אותם לכל החיים. בחורים צעירים שהיו על סף עולם הפשע ואפילו בסמים כשבאו אל האדמו"ר שליט"א, התחזקו ועלו על הדרך הישרה.

עדויות מופלאות על ניסים שקרו מכח ברכותיו:
לכנס שהתקיים בצרפת לאחרונה כאשר שיגר האדמו"ר מקאלוב שליט"א את ברכותיו לפתע נעמד אחד הנוכחים ולהפתעת כולם החל לגולל את סיפורו:
עמדתי לפני רכישת דירה, ראשי ורובי היו נתונים בעניין, הדירה מאוד 'דיברה' אלי התאימה לצרכי וליכולתי הכספיות, הגעתי כמעט לשלב הסופי בתהליך, אך אז כשעמדתי לפני חתימת החוזה משכו המוכרים את ידם, העסקה התבטלה והייתי מאוכזב מאוד.
באותם ימים חבר גילה את אוזני שהאדמו"ר נמצא כאן בקרבתנו, החשתי את צעדי אל כבוד קדושתו והמתנתי יחד עם מאות אנשים כעבור שלש שעות זכיתי להתקבל, האדמו"ר ברך אותי בחום והורה לי להתחזק בכמה נושאים, כמה שעות לאחר מכן רטט הפלאפון שבכיסי, המתווך היה על הקו, שמע, הוא אמר לי, המוכרים מעוניינים לחדש את המכירה, תשכח מהכל כאילו לא היה, הדירה שרצית שלך !
כמו כן מדהים לראות את הצלחה שקיבלו בני הנוער שבאים להתברך למשל:
יוסף היה מיואש מעצמו. הוא נחל כישלונות בלימודים, ניסה שוב, ושוב נכשל. פעמיים ניגש לבגרויות ו - - כמובן נכשל. היה נראה שהכישלון כמו נדבק אליו ולא מוכן להרפות ממנו. אפילו בשביל סדק קטן של הצלחה. יוסף היה מתוסכל מאד, הדימוי העצמי שלו שאף לאפס, הוא חש מרוקן ולא שווה.
ומה עושה בן ה-17 כשמרגיש כך? ישן כל היום. מתרועע בלילה וכך מעביר את הזמן ואת עצמו במין ערפול חושים חולני שכזה, הוריו עמדו מנגד ועיניהם כלות, אך כל פתרון שהציעו לא הועיל.
חבר טוב, אחד מהחברה סוחב אותו לפגוש את האדמו"ר מקאלוב שליט"א, יוסף לא מתנגד, חוויה, לא?!.
יוסף הוקסם מהאישיות נשאב לתוכה, הוא סיפר על המרירות, הכישלונות והתסכול, וקיבל ברכה ועידוד. ע"פ עצתו של האדמו"ר, נכנס יוסף למסגרת לימודים חדשה ומה קרה בבחינות? כן ניחשתם נכון, הוא הצליח. אך לא רק בבחינות הוא הצליח, הצלחה גררה הצלחה, יוסף השתקם כתפיו השמוטות נזקפו והוא נכנס למסלול של חיים איכותיים!
אחד מעוזרי האדמו"ר אמר השבוע: "האדמו"ר איננו קוסם חלילה, הוא בסה"כ בעצות שלו, בונה כלי לנפש היהודי כדי שהשפע והטובה יזרמו אליו ויוסיפו לו המון בריאות פרנסה הצלחה ושמחת חיים. הארת פניו והחמימות שהוא מקרין, פשוט פותחים לבבות ומפיחים תקווה לעתיד טוב יותר".

בואו לקבל את ההצלחה שלכם !
להלן מקומות הביקור בימים הקרובים, החל מהשעה 15:00 עד 23:00

יום ראשון י'ב אלול (18.08.13) בהכ"נ רבי מאיר בעל הנס – רח' חטיבת הנגב (ליד "לב אילת")
יום שני י'ג אלול (19.08.13) בבהכ"נ היכל שלמה – רח' אטד 6
יום שלישי י'ד אלול (20.08.13) בהכ"נ נצח ישראל – רח' הר נבו 24
יום רביעי ט"ו אלול(21.08.13) בהכ"נ מרכז תורני אור החיים – רח' שדרות התמרים 53


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש