פרסומת
דלג

על סף הסכם בשדרות התמרים

מאת: עומר כרמון ● 30/8/2013 11:45 ● ערב ערב 2617
התקדמות גדולה במו"מ: העירייה הסכימה להרחיב מחדש את הכביש בשדרות התמרים, להחזיר את מעגל התנועה ביציאה מהתחנה המרכזית ואת הפנייה ימינה מרחוב חטיבת הנגב. משה חזן, שניהל את המו"מ בשם לשכת המסחר: "כ-90 אחוז מדרישות הסוחרים מולאו". מאיר יצחק הלוי: "אני שמח שלשכת המסחר השכילה לשים בצד שיקולים פוליטיים והצביעה נטו בעד טובת הסוחרים והתושבים". יו"ר לשכת המסחר, דני להב, מתנגד להסכם וטוען: "למשה חזן אין סמכות"
על סף הסכם בשדרות התמרים



התקדמות ניכרת במו"מ למציאת פתרון למשבר בשדרות התמרים. עיריית אילת נעתרה לדרישות לשכת המסחר ותחזיר את שדרות התמרים כמעט למתכונתן הקודמת: הכביש יורחב במידה ניכרת, יוחזר מעגל התנועה ביציאה מהתחנה המרכזית ותוחזר הפנייה ימינה מרחוב חטיבת הנגב לשדרות התמרים.

משה חזן, שניהל את המו"מ בשם לשכת המסחר, אמר ל'ערב ערב', כי כ-90 אחוז מדרישות הסוחרים מולאו. הוא העריך ששאר הדרישות ימולאו בעוד כתשעה חודשים, בעקבות סעיף בהסכם הקובע כי סוגיות שנותרו במחלוקת ייבדקו על ידי מומחה תנועה חיצוני ובלתי תלוי. המומחה יעביר את המלצותיו בתוך תשעה חודשים, והן ייושמו בשטח.

הסכם בסמכות?


מי שמתנגד להסכם המתגבש הוא יו"ר לשכת המסחר, דני להב. הוא טוען, כי לחזן לא היתה סמכות לנהל את המו"מ מטעם לשכת המסחר, מכיוון שבראשית השנה, התפטר מהנהלתה.
כזכור, בית המשפט המחוזי בבאר שבע הורה לפני כחודש וחצי לעצור את העבודות בשדרות התמרים, לאחר שקיבל את טענות לשכת המסחר וסוחרים ברחוב, כי הן בוצעו באופן בלתי חוקי. העבודות גרמו לצמצום משמעותי ברוחב הכביש מבלי שנבחנו כראוי ההשלכות התחבורתיות והכלכליות של המהלך.

"מדובר בהישג משמעותי של הסוחרים. כ-90 אחוזים מהכביש הקודם יחזור", אמר חזן ל'ערב ערב', "בכל כיוון יהיו כמעט שני נתיבים, תהיה יותר זרימה בתנועה, יהיו הרבה יותר חניות. כל בר דעת שיראה את התוכנית יגיד שזה הישג אדיר, לנכים, לנהגי המוניות, לסוחרים ולכלל תושבי אילת".

יו"ר לשכת המסחר, דני להב, אינו תומך בהסכם.
"דני להב עשה עבודה מצוינת כיו"ר הנהלת לשכת המסחר, לא רוצה להגיד מעבר לזה"

העירייה טוענת: "תם ונשלם"


למרות ש- 19 העותרים הנוספים, סוחרים בשדרות התמרים, עדיין לא אישרו את ההסכם המתגבש, מיהרה העירייה להכריז ביום שלישי כי המו"מ נחתם בהצלחה. ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, מסר בהודעה לתקשורת: "אני שמח, כי בעת הזו של חגי תשרי, הגענו להבנות שישדרגו את רחוב שדרות התמרים ויהפכו אותו לשדרה מרהיבה ביופייה, שתהווה אטרקציה ואבן שואבת לתיירים ולתושבי אילת, ותגדיל את פרנסת הסוחרים בשדרה. כמו בכל פרויקט גדול, גם כאן היו התנגדויות וזה טבעי. אבל בסופו של דבר אני שמח שלשכת המסחר השכילה לשים בצד שיקולים פוליטיים והצביעה נטו בעד טובת הסוחרים והתושבים".

מפקד משטרת התנועה:יש בעיה בשדרות התמרים





מנהלי תחנות המוניות בעיר נפגשו השבוע עם מפקד משטרת התנועה באילת, רפ''ק מתי סופר. הם דנו בבעיותיהם של נהגי המוניות שהתעצמו מאז תחילת העבודות ברחוב שדרות התמרים. "לנהגי המוניות היו הרבה תלונות לגבי שדרות התמרים", סיפר רפ"ק סופר ל'ערב ערב', "מדובר בעורק ראשי עם מרכזים מסחריים וציבוריים כמו בנקים ודואר, ולכן יש אנשים מבוגרים שצריכים לרדת מהמונית כדי לסדר שם את ענייניהם. החליט מי שהחליט, שהרחוב יהיה עם נתיב אחד לכל כיוון, וזה יצר בעיה. כמשטרת תנועה, אין לנו אמירה לגבי תוואי תשתיות ובאיזה אופן ישפצו כבישים, אבל אנחנו מודעים לבעיה שיש שם. אמרתי לנהגי המוניות, שאנחנו מאוד מתחשבים וכמעט לא רשמנו דו"חות לנהגים בתקופה הזאת. הנחיתי את השוטרים שיגלו רגישות איפה שאפשר".

אחד ממשתתפי המפגש, ויליאם טובול, אמר ל'ערב ערב', כי עצם קיום המפגש הוא צעד בכיוון הנכון. הוא סיפר, כי בתום הדיון, יצאו נהגי המוניות לסיור עם קציני המשטרה והראו להם את הבעיות בשטח. בשבוע הבא, יגיע לאילת מהנדס של משטרת התנועה, והנהגים יסיירו עמו כדי לנסות למצוא פתרונות לבעיות באזור התחנה המרכזית, שדה התעופה ולחצי התנועה הקשים בכל ימי ראשון וחמישי בכביש עוקף מלונות ובאזור 'פארק הקרח'.

"המטרה שלנו היא להגיע להידברות", הדגיש רפ"ק סופר, "יש 700 מוניות באילת, והן יכולות לשמש לנו עיניים בעיר לגבי מפגעים ובעיות. כולנו רוצים שבאילת, שהיא עיר תיירות, תהיה תרבות נהיגה ואיכות חיים, ולכן הסברנו שלא נהסס לבצע אכיפה מול מי שלא יציית ויפריע לתנועה: יוריד נוסעים במקומות שחוסמים נתיב וגורמים לרכב שאחריהם להמתין, כמו למשל במעגל תנועה, חניות כפולות באזור התחנה המרכזית או שדה התעופה. תופעות כאלה יוצרות אווירה כללית של אי סדר וחוסר תרבות נהיגה".

במקביל למפגש עם נהגי המוניות, החל השבוע רפ"ק מתי סופר בסדרת פגישות עם קשישי העיר והרצאות עבורם. "בעקבות ריבוי הקלנועיות בעיר, החלטנו לצאת במבצע הסברה בכל מועדוני הקשישים, במתנ"סים, 'שישים פלוס' ובית גיל הזהב", הסביר רפ"ק סופר, "השבוע, קיימנו מפגש ב'שישים פלוס'. התפתח שם דיון ארוך בנושא הקלנועיות. הסברתי להם מה אומר החוק, היכן המותר לנסוע, כיצד חוצים את הכביש עם קלנועית. החוק אומר שצריך לנסוע עם קלנועית על המדרכה. אבל היכן שלא ניתן לנסוע על המדרכה, ניתן לנסוע על הכביש. כלומר, אם המדרכה לא מספיק רחבה באותה נקודה או שאין שיפוע לעלייה במדרכה, זה מותר. אבל בנהיגה על קלנועית זה לא מספיק להיות צודק, צריך להיות גם חכם, מכיוון שהנוסעים בקלנועית פגיעים מאוד".


חדשות אילת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש