דובי כהן: "ביחד נעשה את המהפך"

מאת: או-מד מדיקל ● 17/10/2013 20:12 ● ערב ערב 2624
שבוע לפני הבחירות, ודובי כהן, המועמד לראשות העירייה, מפוכח וממוקד מתמיד. קשה לעמוד בקצב שלו, סדר יום המתחיל בשעות הבוקר המוקדמות ונמשך לתוך הלילה. גם לאחר שכל האנשים סביבו עייפים, דובי ממשיך בפגישות, בשיחות טלפון ובקריאת חומרים מקצועיים. האיש שבא מהתחום העסקי מרגיש בשל לקראת התפקיד, ראש העירייה. דובי כהן:"לאחר שנים של עשייה, ניסיון ניהולי ותפקידים שונים ומגוונים גם במסגרת הקהילה, זה הזמן שלי לתת את כולי למען תושבי אילת והעיר שאותה אנחנו אוהבים"
דובי כהן: ''ביחד נעשה את המהפך''

תמונת כתבה


השבוע האחרון לפני הבחירות, הבוקר, בית משפחת כהן כמרקחה. בביתו הצנוע סמוך לבית הפועל, בתו ניצן מעדכנת אותו בנתונים שנאספו, עם רונית רעייתו מתייעץ דובי בכל עניין, הוא מקשיב לה קשב רב. תומר הבן הצעיר מתכונן לבית הספר, הבת החיילת מתקשרת, הדס, התאומה של ניצן, מגיעה, ודובי מתכונן לעוד יום ארוך. דובי איש של עבודה קשה, מאז שהוא זוכר את עצמו הוא עובד למחייתו. "אבי ז"ל חינך אותנו לעבוד, ואני שמח שכך עשה. באתי ממשפחה צנועה בה האבא עבד קשה כל חייו, כך אני נוהג וכך מחנך את ילדיי". דובי כהן אוהב מאוד את אילת. כילד הסתובב ברחובות שכונת ידע ונוי וזוכר היטב את אילת של פעם. אך דובי לא איש נוסטלגי: למרות הזכרונות היפים מאילת הקטנה, דובי מביט קדימה: "אילת חייבת לחזור למקורות, להשקיע בקיים, אני לא מאמין בפיתוח בכל מחיר. אני כן מאמין בלטפח ולהשקיע בדברים הנכונים. למשל: השכונות הוותיקות, הרי זה פספוס שלא יתואר. ראה מה קורה בערים אשר ראש עירייתן השכיל להשקיע בשכונות הוותיקות, ראה מה קרה שם, ערך הקרקע עלה, זוגות צעירים חזרו לשכונות, התפתחה מערכת קהילתית, תרבותית, חברתית ענפה ומשגשגת. אין שום סיבה שהשכונות הוותיקות באילת לא יזכו לאותו יחס, ואני לא מדבר על קוסמטיקה של שנת בחירות. זה אחד מההבדלים המהותיים בחשיבה ובסדרי העדיפויות ביני לבין יצחק הלוי. אני מאמין בתושבים, אני יודע שיש כאלה שיאמרו: "עזוב, כולם מדברים לפני בחירות". שמעתי את המשפט הזה לא פעם בחיי, אני איש המציב מטרות וחותר להגיע אליהן, כך גם בנושא אולי החשוב ביותר - הפרנסה. ענף המלונאות חשוב לאילת, על כך אין ויכוח, אך לצד הענף הרגיש מהבחינה הביטחונית והתעסוקתית, אילת חייבת לפתח ענפי תעסוקה נוספים. אני מודע לכך כי גם הנושא הזה הפך לסוג של בדיחה, הרי בתוך עירי אני חיי, ועדיין אני משוכנע כי בעבודה קשה, עם שינוי סדרי עדיפויות עירוניים, שכנוע ממשלת ישראל, הבאת יזמים ושחרור חסמים בירוקרטים, אילת יכולה להפוך לאטרקטיבית ליזמים ולמשקיעים לא פחות מענף התיירות. יש דוגמאות אין ספור ממקומות מרוחקים ממרכז הארץ שהפכו למרכזים תעשייתיים. כיום המרחק פחות חשוב מפעם. זו עבודה קשה, לא מהיום למחר, אך אני בטוח שנצליח".

תכנית המהפך לגיוון תעסוקתי


א.כבר שנים מדברים על מקורות תעסוקה נוספים, אך שום דבר בעצם לא נעשה, חוץ מדיבורים. כיום, זה על גבול הבלתי אפשרי לפתוח עסק באילת, בגלל המסלול הארוך, המייגע והבירוקרטיה ההורסת כל חלקה טובה. כמי שמגיע מהמגזר העסקי ועם כל הניסיון הניהולי שצברתי, אין לי בכלל ספק כי הדבר ניתן לביצוע, הכל עניין של סדרי עדיפויות. העירייה בראשותי תציב את נושא התעסוקה בראש סדר העדיפויות שלה. אפעל למיתוג אילת כעיר שבה ניתן להקים ולהפעיל תעשיות היי טק קטנות וחכמות. נושא זה יהיה הדבר החשוב ביותר בסדר היום העירוני.
ב.תוקם רשות כלכלית שדרכה יוכלו לפעול יזמים, בעלי עסקים, חברות היי טק, חברות פרסום ועוד. באמצעות מסלול ירוק, מהיר ונטול בירוקרטיה, לעסקים שיחליטו להשקיע באילת, לתקוע יתד בעיר.
ג.אפעל להקמת ענף צימרים, ממותג, איכותי, שיהווה הן אלטרנטיבה לבתי המלון והן מקור פרנסה לתושבי העיר (ראה עמוד התיירות) שיעסיק מאות משפחות מתושבי אילת ויספק ביטחון כלכלי לעוסקים בו.
ד.אפעל להחיות את אזור הסחר החופשי ולהתאימו למיסוי הקיים במדינה, תוך מתן העדפות ומענקים ליזמים, למשקיעים ולחברות.
ה.אפעל מול ממשלת ישראל, להכרה באילת כמרכז ליזמות ופיתוח עסקי, תוך מתן מענקים ליזמים ומשקיעים.
ו. שדרוג כולל מהיסוד, של כל אזור התעשיה, רפורמה בנושא השילוט ומסלול ירוק לעסקים.

דובי כהן: "יותר חינוך פחות דיבורים"


"אני יודע כמה קשה להיות מורה ואשת חינוך, גדלתי לצד צפי ז"ל, אחותי הבכורה, שהקדישה את כל חייה למערכת החינוך באילת. אם למדתי ממנה כמה דברים, הרי שהדבר החשוב ביותר היה כי אין הוקוס פוקוס, העבודה הפדגוגית דורשת מאמץ, השקעה, תעוזה, חשיבה מחוץ לקופסה ואולי החשוב מכל - בחירת אנשים נכונים לתפקידי המפתח". דובי כהן ממשיך ואומר: "אפשר לעשות קמפיין במיליוני שקלים ולהאדיר את "ההישגים" של מערכת החינוך באילת ואפשר לבוא ולומר את הדברים כמו שהם. יש לנו צוות חינוכי מצוין, אך ההישגים רחוקים מלהשביע רצון. כל מי שיאמר אחרת משקר את עצמו ואת ילדיו. אני יכול לתת לדוגמה את עיר הפיתוח ירוחם ואת מערכת החינוך המעולה שהצליחו לבנות שם. אפשר לתת עשרות דוגמאות של ערים פחות חזקות מבחינת כלכלית כמו אילת עם מערכת חינוך מעולה. הכל בזכות אומץ לב, השקעה נכונה ומנהלים מצוינים. דובי כהן ממשיך ואומר: "אף אחד לא ישכנע אותי כי מערכת החינוך של אילת לא מסוגלת להיות טובה יותר. אף אחד לא ישכנע אותי כי בגלל שאנו רחוקים מהמרכז והמצב הסוציו-אקונומי באילת לא פשוט בלשון המעטה, בגלל זה אנחנו צריכים להיות במקום ה- 115 בדירוג הארצי מתוך 150 רשויות. אני מאמין בלדבר פחות ולעשות יותר, ואני מאמין בלומר את האמת לכולם, גם למורים, גם להורים וגם לילדים".
התכנית החינוכית של דובי כהן נבנתה לאחר עשרות שעות של פגישות ושיחות עם אנשי חינוך, מורות, מומחים ואנשי אקדמיה. התכנית החינוכית כוללת מהפך, לא פחות מזה. דובי כהן מבקש להתייחס למודעת הבחירות שפורסמה באחד העיתונים ובה מופיעה מנהלת בית ספר תיכון באילת. דובי כהן: "מבחינתי זהו קו אדום ואסור היה לעבור אותו. זה פוגע במערכת, זה פוגע בתלמידים והחמור מכל - זוהי עבירה על חוזר מנכ"ל משרד החינוך. צר לי כי המנהלת נהגה כך ואותה רשימה שהשתמשה בה אשמה לא פחות ממנה. רק לחשוב מה היה קורה למנהלת בית ספר באילת אם היא הייתה מופיעה בעמוד פרסום של רשימת המהפך בראשותי, היא הייתה מושעית באותו יום. ואם תרצו זה שורש הרע".

תוכנית המהפך בחינוך


*אשקיע במורים הקיימים, האילתים, כי הם לב ליבה של המערכת.
*אגדיל משמעותית את תקציב החינוך, תוך שקיפות תקציבית מלאה.
*אפעל להקמת בי"ס מקצועי טכנולוגי.
*אבטל תוכניות מתערבות, מיותרות המכבידות על המערכת.
*אפעל להחזרת הסייעות לכיתות א' ב'.
*טיפול פרטני מגיל גן בנושאי הבעה, כתיבה והבנת הנקרא.
*תגבור של לימודי סביבה, ים ומדבר בכל בתי ספר כחלק מתפיסה פדגוגית של שילוב ואכפתיות לסביבה בה אנו חיים.
*בחינה מחדש של כל נושא גיוס המורים החדשים. אין בכלל ספק כי המצב כיום אינו עונה על הציפיות ואינו תורם להצלחת המערכת.
*אפעל למיסוד מערכת התגבורים באמצעות מערכת שעות.
*הקמת מוזיאון ילדים ונוער, דוגמת המוזיאון בחולון להשלמת החוויה החינוכית.
*הכנסת מודעות של תזונה בריאה, חזות בתי הספר ואקלים לימודי ידידותי לתלמיד, וזאת כחלק משינוי התפיסה הפדגוגית.
*פתיחת בתי הספר התיכוניים עד ל-20:00 באמצעות תקצוב וכוחות הוראה.
*הסבת אקדמאים למקצוע ההוראה.

דובי כהן: "אני מאמין גדול באילתים"


דובי כהן סיים שיחת טלפון עם תושבת אילת משכונת הדקל שסיפרה לו על מצוקותיה ועל מצב הרחוב בו היא גרה. כהן: "אני מסתובב באילת, לדעתי לא היה רחוב שלא הייתי בו. אני לא יודע על מה יצחק הלוי מדבר בדיוק, ואולי אנחנו גרים בשתי ערים שונות, אבל מישהו שכח את התושבים. מישהו שכח שעשייה עושים כל החמש שנים ולא רק חצי שנה לפני הבחירות. לראות את "העשייה" הרבה בחודשים האחרונים, הרי זה צחוק מהעבודה, הרי כל מנהל טוב יודע שככה לא מתנהלים, פתאום בונים פארקים, פתאום אבני פינה, פתאום סוללים כבישים, פרחים מפלסטיק. הרי שום דבר לא יוכל להסתיר את המצב האמיתי. אילת נמצאת במדרון מסוכן מהבחינה הכלכלית, הסוציו אקונומית. אנחנו נחשבים לעיר המסוכנת ביותר לבעל עסק בישראל. כל עסק שלישי נסגר, את זה לא אומר דובי כהן, את זה קבע העיתון הכלכלי 'דה מארקר'". דובי ממשיך ואומר: "אני נוסע בעיר, בכיכר ליד 'האייס פארק' ואני נדהם מהשלומיאליות מחוסר התכנון. כמה זמן לוקח לבנות כיכר וקטע כביש של 500 מטר. או הסיפור המביש של שדרות התמרים, הרי זה פשוט בלתי נסבל איך יצחק הלוי מאשים את כולם חוץ מאת עצמו. הניהול שלו כושל, חובבני והגיע הזמן שילך הביתה. 10 שנים זה מספיק ודי". דובי מוסיף: "אני יכול להסכים ולקבל כי ראש עיריית אילת הנוכחי יודע לדבר ואלוף ביחסי ציבור, אך אני מאמין גדול באילתים ומשוכנע כי הפעם הם לא יקנו עוד את הפנטזיות. עיריית אילת זה עסק רציני, יש שם עובדים נהדרים והגיע הזמן שראש העירייה יתעסק במה שחשוב ולא בפרויקטים גרנדיוזיים ששום דבר לא יוצא מהם. הגיע הזמן שנטפל בשכונות הוותיקות, בחופי הים, נפתור את בעיית הדוכנים מבלי לזלזל בתושבים. יש להשקיע במרכזים המסחריים בתוך השכונות, לעבוד קשה ולהחזיר את אילת לאילתים. יש את ההרגשה כי יצחק הלוי מנותק מהתושבים, הוא לא נותן לעובדות לבלבל אותו, ובחצי חיוך אומר כי - מזל שהוא לא מאשים אותי שהשמש זורחת במזרח. הרי כל מי שעיניו בראשו מבין שאילת חייבת שינוי, אילת חייבת לשנות סדרי עדיפויות, אני בטוח כי הגיע זמן המהפך". דובי מסיים את דבריו ואומר: "אני חושב שיש כאן הזדמנות נדירה להוביל מהלכים מדהימים לטובת העיר אילת ותושביה. מאז האיחוד המבורך עם חברי חיים עמר ועו"ד לימור להב, "אין לי ספק כי זוהי שלשיה מנצחת בכל מובן. אנו מביאים ניסיון עשיר, ידע נרחב בכל תחומי החיים ורצון עז להציב את התושב מעל לכל".

איך מצביעים מהפך


דובי כהן מדגיש כי הדרך למהפך מגיעה בצורת שני פתקים. הפתק הצהוב לראשות העירייה והפתק השני הלבן, רשימת 'אילת מחכה למהפך' כשסימנה האות מ. ראש עירייה חזק יכול להזיז ערים עם רשימה חזקה. דובי: "אני פונה לתושבי אילת שיבחרו בדרך המהפך עם שני הפתקים הנכונים. תנו לי את הכוח לשנות ולהוביל את העיר שלנו לשגשוג והצלחה, להראות כי אילת יכולה גם אחרת".

איך להצביע מהפך


ההחלטה לשיתוף פעולה בין דובי כהן, חיים עמר ולימור להב, הגיעה לאחר שהשלושה הבינו, כי רק בדרך האיחוד והשותפות המלאה, ניתן יהיה לבצע את התוכניות הרבות ואת החזון לעיר אילת. השלושה התחייבו בפני הפעילים הרבים לדבוק בדרך המהפך ולשנות מהקצה לקצה את ההתייחסות העירונית לבעיות הקשות ביותר בעיר. ב- 22 לאוקטובר, תושבי אילת יאלצו לבחור בין שתי דרכים, הדרך של יצחק הלוי שהגיע למבוי סתום ודרך המהפך, דרך התקווה החזון וההתחדשות העירונית. בחודשים האחרונים, התפרסמו כתבות רבות בעיתונים הכלכליים, וכל הכותרות דיברו על עיר מלאה וסוחרים בוכים. את השיטה הכלכלית הזו דובי ושותפיו לדרך מבטיחים לשנות. ב- 22 לאוקטובר מצביעים בשני פתקים : פתק ראשון בצבע הצהוב, דובי כהן לראשות העירייה והפתק השני בצבע לבן, רשימת 'אילת מחכה למהפך' בראשות דובי כהן למוצעת העיר. שני הפתקים הללו יבטיחו כי נבחרת המהפך תוביל את אילת בחמש השנים הבאות לצמיחה אמיתית של תושבי אילת ולא רק של קבוצות בודדות ממנה. שני הפתקים הללו יבטיחו כי במועצת העיר ישבו אילתים שורשיים פטריוטים האוהבים את העיר ומאמינים בחזון, כי רק צמיחה אמיתית של כל התושבים תוכל להניע את גלגלי הכלכלה העירונית לרווחת תושבי העיר כולה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש